AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #1 Skrevet 18. september 2021 Er det flere her som har fått syklusendringer etter coronavaksinen. Jeg er 41 og fullvaksinert. Første menstrasjon etter siste dose kom litt sent og var nesten ikke-eksisterende, andre menstruasjon har nå kommet ni dager før tiden og er mye kraftigere. Dette har ikke skjedd tidligere, da jeg alltid har hatt regelmessig syklus. Anonymkode: d8368...0eb 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #2 Skrevet 18. september 2021 Min syklus har vært på bærtur helt siden første vaksine for snart tre måneder siden. Den kommer for tidlig eller for sent, varer for kort eller for lenge og er uvanlig mild eller uvanlig kraftig om hverandre. Har rukket alle varianter hittil... Anonymkode: 3a710...dea 4
enkefru Skrevet 18. september 2021 #3 Skrevet 18. september 2021 Om du går inn i corona-tråden og leser der, vil du se at dette ikke er så uvanlig. -og noe som vil rette seg igjen 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #4 Skrevet 18. september 2021 Ja, det finnes mange tråder om dette fra før. Alle kan få endringer i syklusen nå og da. Det er ikke veldig uvanlig og særlig ikke når man er blitt 41. Anonymkode: f4988...9e9
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #5 Skrevet 18. september 2021 Jeg har ikke mensen grunnet pcos og har ikke hatt mensen siden jeg sluttet på pillen for tre år siden. Etter at jeg tok vaksinen har jeg hatt mensen ca annenhver måned. Jeg velger å tro det er en god ting. Kanskje vaksinen har hjulpet meg å få eggløsning 😂 Anonymkode: 657ba...d9a
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #6 Skrevet 18. september 2021 Etter første dose fikk jeg ikke eggløsning og mensen kom 4 dager for tidlig. Har i flere år fått den regelmessig og på klokka 28 dager. Etter andre dose fikk jeg mellomblødninger og mensen kom 3 dager for sent. Brystvortene er sinnsykt såre etter eggløsning denne gangen, kan nesten ikke ha på bh. Anonymkode: 58296...3e7 1
TheQueen123 Skrevet 18. september 2021 #7 Skrevet 18. september 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Er det flere her som har fått syklusendringer etter coronavaksinen. Jeg er 41 og fullvaksinert. Første menstrasjon etter siste dose kom litt sent og var nesten ikke-eksisterende, andre menstruasjon har nå kommet ni dager før tiden og er mye kraftigere. Dette har ikke skjedd tidligere, da jeg alltid har hatt regelmessig syklus. Anonymkode: d8368...0eb Jeg gar ikke hatt mensen på to måneder etter 2 vaksine i det hele tatt. Trir det er på grunn av vaksina. 3
TheQueen123 Skrevet 18. september 2021 #8 Skrevet 18. september 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ja, det finnes mange tråder om dette fra før. Alle kan få endringer i syklusen nå og da. Det er ikke veldig uvanlig og særlig ikke når man er blitt 41. Anonymkode: f4988...9e9 Ehh. Jeg fikk og endringer i min ig jeg er 25 tror du jeg er i overgangsalderen eller?.. 5
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #9 Skrevet 18. september 2021 15 minutter siden, TheQueen123 said: Ehh. Jeg fikk og endringer i min ig jeg er 25 tror du jeg er i overgangsalderen eller?.. Nei. Tror du må lese litt nøyere. Hvorfor er det provoserende å høre at det kan være tilfeldig? Det er jo sant. Anonymkode: f4988...9e9
Ariannah Skrevet 18. september 2021 #10 Skrevet 18. september 2021 Jeg fikk også endret syklus etter vaksinene. Er dette noe som skal meldes fra om, eller regnes det som en vanlig bivirkning?
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #11 Skrevet 18. september 2021 Jepp. Fikk plutselig mensen to dager etter første vaksine, fem dager før forventet. Jeg har hatt 28-dagers syklus de siste 10 årene omtrent, og siden vi har holdt på med IVF har jeg god kontroll. Nå er syklusen min på 26 dager. Spent på hvordan dette skal fungere for IVF for småsøsken som vi skal i gang med nå 🙄 Anonymkode: a11ca...93f 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #12 Skrevet 18. september 2021 Ariannah skrev (1 time siden): Jeg fikk også endret syklus etter vaksinene. Er dette noe som skal meldes fra om, eller regnes det som en vanlig bivirkning? Det er ikke godkjent som bivirkning, så meld i vei. Det har jeg tenkt å gjøre. De må få se hvor mange dette faktisk gjelder. Anonymkode: 3a710...dea 6
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #13 Skrevet 18. september 2021 Jepp. Har veldig regelmessig mens. Men ikke nå etter vaksina.. den er helt på bærtur Anonymkode: b3df9...d40 4
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #14 Skrevet 18. september 2021 Svært vanlig, men har til gode å høre om tilfeller det ikke bare er forbigående og ingen tilfeller der det ser ut til å ha påvirket fertiliteten. Anonymkode: afaa2...91b
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #15 Skrevet 18. september 2021 De har for en eller annen grunn ikke godkjent det som en bivirkning, selv om er hav av kvinner i hele verden snakker om dette. Vær så snill å send inn dette som en bivirkning. Jo flere som gjør der, jo nærmere kommer vi at de kan skrive det opp som en bivirkning. Vi kvinner skal følge med på syklusen vår, da endringer kan være tegn til noe. Og det hadde vært mye enklere for kvinner å ikke få litt panikk om de var klar over på forhånd at dette kan skje. https://legemiddelverket.no/bivirkninger-og-sikkerhet/meld-bivirkninger/bivirkningsmelding-for-pasienter Anonymkode: 22ff9...54d 4
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #17 Skrevet 18. september 2021 De første tre blødningene etter siste vaksine kom 4-5 dager for tidlig og varte i 10 dager. Men nå er alt som før. Så det er nok forbigående. Anonymkode: dd158...dff
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #18 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Svært vanlig, men har til gode å høre om tilfeller det ikke bare er forbigående og ingen tilfeller der det ser ut til å ha påvirket fertiliteten. Anonymkode: afaa2...91b Nå er det jo temmelig få kvinner i fertil alder som har hatt spesielt mange sykluser etter vaksinering, så jeg synes det er svært prematurt å konkludere med varighet på disse blødningsforstyrrelsene og hvorvidt fertiliteten er påvirket. Jeg vet om temmelig mange som fortsatt har problemer (og strengt talt ingen som ikke har det) mange måneder etter vaksinering. Det er godt mulig det vil gå over i løpet av noen uker eller måneder fra nå av hos oss alle, men det vet strengt talt verken du eller jeg noe om. Og innen den tid vil det vel uansett være en dose tre på trappene med nye blødningsforstyrrelser som konsekvens. Så jeg synes det er temmelig spesielt å avskrive dette som et midlertidig problem, all den tid vi faktisk ikke aner om det er det. Anonymkode: 3a710...dea 7
Ariannah Skrevet 21. september 2021 #19 Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (På 2021-9-19 den 0.13): Det er ikke godkjent som bivirkning, så meld i vei. Det har jeg tenkt å gjøre. De må få se hvor mange dette faktisk gjelder. Anonymkode: 3a710...dea Da skal jeg melde fra Men hvor gjør jeg dette? 3
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #20 Skrevet 22. september 2021 Ja,min første mens nå etter dose to som var Moderne,nr en var Pfeizer og da var mens normal.småblldninger,ømme bryst,spesielt ett..mer mens og eggløsning smerter,mer hodepine..har sjekket bryst,er ikke kreft.noe er forandret etter vaksinen ja.. Anonymkode: 77291...418 1
Anbefalte innlegg