klondrik Skrevet 18. september 2021 #1 Skrevet 18. september 2021 Strømregning og renteoppgang er er en ting men om vi ser hva som skjer i Kina og USA så burde man allerede nå begynne å tenke på det daglige pengeforbruket. Med kredittkrise i Øst og inflasjonskrise i Vest så står vi ovenfor en langsiktig krise der pengene våre blir mindre verdt pga prisveksten. Det er flere måter å spare på men akkurat nå så kan det hende at det smarteste sparealternativet vil være å nedbetale på lånet da akjsemarkedet nærmer seg dvalemodus som kan vare opp til flere år.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #2 Skrevet 18. september 2021 Ikke enig. Om aksjemarkedet har la oss si 3 år med liten vekst, men etter disse 3 årene kommer en kjempevekst. Da tjener man mer på å sette inn i aksjer uansett. Aksjemarkedet har alltid slått boligmarkedet langsiktig uansett. Jeg setter alt jeg kan inn i aksjer og betaler så lenge jeg må på lånet.. Anonymkode: cb340...6cb
klondrik Skrevet 18. september 2021 Forfatter #3 Skrevet 18. september 2021 (endret) AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Ikke enig. Om aksjemarkedet har la oss si 3 år med liten vekst, men etter disse 3 årene kommer en kjempevekst. Da tjener man mer på å sette inn i aksjer uansett. Aksjemarkedet har alltid slått boligmarkedet langsiktig uansett. Jeg setter alt jeg kan inn i aksjer og betaler så lenge jeg må på lånet.. Anonymkode: cb340...6cb Det finnes ingen fasit og det er fullt mulig du gjør det rett, men med tanke på Evergrande som står på kanten av stupet i Øst samtidig som vi sliter med inflasjon i vest så kan det resultere i en fullstendig brems som kan vare lenger enn 3 år. Dette er noe vi ikke vet i dag men varsellampene lyser ganske klart. Har man et tidsperspektiv på 10 år eller lengre så tror jeg ikke det er noe fare å ha pengene i fond, men fremtiden er såpass uforutsigbar og jeg tenker jeg det stikk motsatte som deg at jeg heller velger å kvitte meg med lånet og en rente som vokser, fremfor å leve på en dårligere avkastning som kan vare lenge. Endret 18. september 2021 av klondrik
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #4 Skrevet 18. september 2021 klondrik skrev (9 minutter siden): Det finnes ingen fasit og det er fullt mulig du gjør det rett, men med tanke på Evergrande som står på kanten av stupet i Øst samtidig som vi sliter med inflasjon i vest så kan det resultere i en fullstendig brems som kan vare lenger enn 3 år. Dette er noe vi ikke vet i dag men varsellampene lyser ganske klart. Har man et tidsperspektiv på 10 år eller lengre så tror jeg ikke det er noe fare å ha pengene i fond, men med tanke på at fremtiden er såpass uforutsigbar så tenker jeg det stikk motsatte som deg at jeg heller velger å kvitte meg med lånet og en rente som vokser, fremfor å leve på en dårligere avkastning som kan vare lenge. Tror fortsatt avkastningen vil være høyere enn renten på lånet + inlfasjon Anonymkode: cb340...6cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå