Gå til innhold

Skal jeg som mor i isolasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt har astma og har begynt å hoste veldig, medisiner funker ikke og har bestilt time til hun å teste seg for korona.. Men timen er ikke før på mandag og det stod du/dere er i isolasjon. 

Vet ikke om det er automatisk melding eller om jeg som mor med ingen symptomer skal være i isolasjon? 

Anonymkode: 22354...566

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du trenger ikke isolasjon. Men du bør være forsiktigere enn vanlig.

Anonymkode: 691c6...f33

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Barnet mitt har astma og har begynt å hoste veldig, medisiner funker ikke og har bestilt time til hun å teste seg for korona.. Men timen er ikke før på mandag og det stod du/dere er i isolasjon. 

Vet ikke om det er automatisk melding eller om jeg som mor med ingen symptomer skal være i isolasjon? 

Er du fullvaksinert? Hvis du er fullvaksinert og ikke har symptomer må du ikke være i isolasjon nei, men jeg ville vært nøye med håndvask og avstand (evt munnbind). 

Anonymkode: b8fdd...5c8

• Liker 1
Skrevet

Fullvaksinert her

TS

Skrevet

Ventekarantene ble opphevet 1.juli. Og om du er fullvaksinert trenger du hverken karantene eller testing selv om barnet får det påvist. 

Anonymkode: 5eb2c...e69

• Liker 1
Skrevet

Selv om det er litt ulikheter i retningslinjer fra kommune til kommune, kan jeg virkelig ikke tenke meg at du skal være i isolasjon da. 

Vi var i samme situasjon for to uker siden, og jeg fikk ingen slik melding. Datteren min har astma, det var helg og ingen ledige timer til test, og jeg var uten symptomer og fullvaksinert. Vi endte med innleggelse på sykehuset pga. akutte pusteproblemer, og fikk tatt hurtigtest i den forbindelse. Men selv før svaret på den testen kom, var ikke jeg og barnets far i isolasjon. Jeg fikk til og med beskjed om at jeg bare kunne ta av munnbindet hvis jeg ønsket da vi var på sykehuset. 

Det du fikk må kanskje ha vært en automatisk melding til alle som bestiller test på nett, hvis du gjorde det? 

Anonymkode: f0c66...e25

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...