AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #1 Skrevet 18. september 2021 Bor i en blokk og vi andre naboer har skjeggkre. Én nabo påstår at han ikke har dem. Det er jo ikke mulig! Anonymkode: 8ddfb...fc9
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #3 Skrevet 18. september 2021 Fjugur skrev (25 minutter siden): Ok Ok Anonymkode: 8ddfb...fc9
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #4 Skrevet 18. september 2021 Mulig at det han sier stemmer? Anonymkode: 8ddfb...fc9 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #5 Skrevet 18. september 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Bor i en blokk og vi andre naboer har skjeggkre. Én nabo påstår at han ikke har dem. Det er jo ikke mulig! Anonymkode: 8ddfb...fc9 Har én leilighet skjeggkre så har nok alle det, men det er ikke sikkert naboen lyver. Det er ikke sikkert h*n har sett de selv (ennå). Men hvorfor stresser du med hva naboen har sett eller ikke sett? Anonymkode: 445ab...980 12
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #6 Skrevet 18. september 2021 Så bra du opplyser oss om det. Anonymkode: fa030...a80
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #7 Skrevet 18. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har én leilighet skjeggkre så har nok alle det, men det er ikke sikkert naboen lyver. Det er ikke sikkert h*n har sett de selv (ennå). Men hvorfor stresser du med hva naboen har sett eller ikke sett? Anonymkode: 445ab...980 Hvordan er det mulig å ikke legge merke til det?? Jeg stresser fordi han sier «jeg har ikke skjeggkre og skal derfor ikke være med på saneringen». Anonymkode: 8ddfb...fc9 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #8 Skrevet 18. september 2021 Hvis dere bor i et borettslag så er det ikke sikkert at han har noe han skulle ha sagt. I sameier kan man vel også pålegges sanering. Her gjelder det å gå fram med litt nøktern informasjon... i og med at det i verste fall kan påvirke prisen på deres boenheter så kan han vel ikke akkurat nekte. Du kan feks Google "kan styret pålegge med sanering", så finner du svar. Det aller beste er vel å gå fram med litt list. Forklare at det utgjør et problem for dere og at tiltaket i svært liten grad vil påvirke ham. At styret/sameiet betaler sånn at det ikke påvirker ham økonomisk i særlig grad. For selv om han ikke ser noe til dem, så er de nok der. Anonymkode: 047bd...1a1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #9 Skrevet 18. september 2021 Uansett - hvis alle andre sanerer så vil det også bøte veldig på problemet! Så verdt et forsøk? Jeg tipper dere får ham omvendt med litt nøktern informasjon... Anonymkode: 047bd...1a1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #10 Skrevet 18. september 2021 Jeg opplevde det samme for to år siden. En av seks leiligheter (tre oppe og tre nede) nektet for at de hadde skjeggkre og ville ikke være med på felles sanering. Jeg frika helt ut og solgte meg ut derfra så snart vi var ferdig med runde to av saneringen. Fikk tilogmed prisantydning for den. Gamle naboen mine sier at de ble kvitt dem, hun har aldri sett skjeggkre igjen etter den runden. Men det var så mye annet styr med det sameiet at det var greit komme seg over i noe annet. Anonymkode: deaa3...114
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #11 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg opplevde det samme for to år siden. En av seks leiligheter (tre oppe og tre nede) nektet for at de hadde skjeggkre og ville ikke være med på felles sanering. Jeg frika helt ut og solgte meg ut derfra så snart vi var ferdig med runde to av saneringen. Fikk tilogmed prisantydning for den. Gamle naboen mine sier at de ble kvitt dem, hun har aldri sett skjeggkre igjen etter den runden. Men det var så mye annet styr med det sameiet at det var greit komme seg over i noe annet. Anonymkode: deaa3...114 Nektet? Så styret kunne ikke pålegge dette? Anonymkode: 8ddfb...fc9
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #12 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hvordan er det mulig å ikke legge merke til det?? Jeg stresser fordi han sier «jeg har ikke skjeggkre og skal derfor ikke være med på saneringen». Anonymkode: 8ddfb...fc9 Da bør du opplyse om det i hi. Og overskriften burde være "Nabo nekter å være med på sanering av skjeggkre, hve gjør jeg?". Da får du bedre svar også. Og ja, det finnes folk som ikke legger merke til kre og andre insekter. Sanering vil uansett gjøre situasjonen bedre. Men det er ikke sikkert naboen din har anledning til å nekte, sjekk med styret og reglene i sameiet. Anonymkode: 445ab...980
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå