Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mødre som har produsent slike mennesker fortjener å bli satt i fengsel. Skadene disse mennene gjør på kvinner er verre enn fysisk vold - emosjonelt misbruk er utrolig ødeleggende. Flere som har blitt utsatt for dette helvetet? 

Av ting jeg kan nevne: 

- Gaslighting. 

- Gjøre/si ekstreme og svært stygge ting bare for å få en reaksjon og bekreftelse. F eks ligge med andre, ha utstrakt kontakt med andre damer 

- Silent treatment/blokkering 

- Aldri si unnskyld og ta ansvar for sine handlinger

- Ødelegge eller sabotere andres viktige dager, f eks bursdag. 

Jeg er nok bare en av flere kvinner som går på rundgang for å få dekket hans narsissistiske behov. Tenk å være så forbannet smart og dum på samme tid. 

Anonymkode: 3a149...9d3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slutt å vær så mannehater, det er ikke kun menn som er slik. Du fremstår som narsissist selv med de synspunktene, 

fordi en mann eller kvinne er narsissistisk så bør mødrene fengsles? D

Anonymkode: 98f6c...2bf

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Slutt å vær så mannehater, det er ikke kun menn som er slik. Du fremstår som narsissist selv med de synspunktene, 

fordi en mann eller kvinne er narsissistisk så bør mødrene fengsles? D

Anonymkode: 98f6c...2bf

Jeg er ikke mannehater, jeg elsker menn. Denne ene mannen hater jeg riktignok og han har selvfølgelig opplevd omsorgssvikt som barn. Ellers hadde han ikke endt opp slik. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg er og gift med en

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Mødre som har produsent slike mennesker fortjener å bli satt i fengsel. Skadene disse mennene gjør på kvinner er verre enn fysisk vold - emosjonelt misbruk er utrolig ødeleggende. Flere som har blitt utsatt for dette helvetet? 

Av ting jeg kan nevne: 

- Gaslighting. 

- Gjøre/si ekstreme og svært stygge ting bare for å få en reaksjon og bekreftelse. F eks ligge med andre, ha utstrakt kontakt med andre damer 

Jeg er nok bare en av flere kvinner som går på rundgang for å få dekket hans narsissistiske behov. Tenk å være så forbannet smart og dum på samme tid. 

Jeg er og gift med en - må ha rett, må være best, må ha en velfungerende familie så hvis vi ikke er det eller han ikke har kontroll på hva vi skal gjøre blir han stresset (og så sint..) Kan sabotere mine planer på en måte som jeg egentlig ikke helt forstår.

har lært meg noen teknikker for å holde konfliktnivået nede

Anonymkode: 93902...e2e

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg er ikke mannehater, jeg elsker menn. Denne ene mannen hater jeg riktignok og han har selvfølgelig opplevd omsorgssvikt som barn. Ellers hadde han ikke endt opp slik. 

Jeg kjenner også en narsissist som jeg dessverre ikke får ut av livet mitt. Han har alltid fått viljen sin, god oppvekst, snille foreldre. 

Han tåler ikke å bli motsagt. En gang satte jeg meg i mot han og svarte- ble jeg har blitt lagt for hat av han. Ikke sånn at andre ser det, men han klipper opp finputer i sofaen (bitte små hull), klipper i sofa, tar med seg et bestikk, lager merker i ytterdøren min, river opp uteplanter mm. Og ja, jeg vet dette er han. Jeg sjekker hver gang han er på besøk, alle steder han har vært 🙈Tør ikke ta det opp med han for redd det vil bli enda mer 🥲

Han er den mest sjarmerende mann utad. Elsker å omgi seg med fine ting. Tar aldri feil og er oppmerksomhetssyk. Ingen (og spesielt ikke jeg) må avbryte han. Alle andre tar feil- han har alltid rett. Ingen empati. 

Men, det jeg vil si, at dette er ikke foreldrenes feil. Kan ikke skjønne hva du mener at du vil ha fengselsstraff på mødrene? Tror de dessverre er født sånn- og vanskelig å endres! 😔

Anonymkode: 01092...873

Skrevet

Hva er gaslighting?

Anonymkode: 0ec17...26c

Skrevet

Jeg kjenner også en narsissist som jeg dessverre ikke får ut av livet mitt. Han har alltid fått viljen sin, god oppvekst, snille foreldre. 

Han tåler ikke å bli motsagt. En gang satte jeg meg i mot han og svarte- ble jeg har blitt lagt for hat av han. Ikke sånn at andre ser det, men han klipper opp finputer i sofaen (bitte små hull), klipper i sofa, tar med seg et bestikk, lager merker i ytterdøren min, river opp uteplanter mm. Og ja, jeg vet dette er han. Jeg sjekker hver gang han er på besøk, alle steder han har vært 🙈Tør ikke ta det opp med han for redd det vil bli enda mer 🥲

Han er den mest sjarmerende mann utad. Elsker å omgi seg med fine ting. Tar aldri feil og er oppmerksomhetssyk. Ingen (og spesielt ikke jeg) må avbryte han. Alle andre tar feil- han har alltid rett. Ingen empati. 

Men, det jeg vil si, at dette er ikke foreldrenes feil. Kan ikke skjønne hva du mener at du vil ha fengselsstraff på mødrene? Tror de dessverre er født sånn- og vanskelig å endres! 😔

Anonymkode: 01092...873

Hvorfor får du han ikke ut av livet ditt? Det er jo bare å kutte kontakten, ikke respondere. 

De siste årene har det virkelig gått opp for meg hva man dealer med, og når jeg har sett hvor mange damer han legger ned på sin vei og konstant oppsøker og ikke minst sett noen av disse så tenker jeg good riddance, han er faen ikke mye å samle på. Men ja, jeg har elsket mannen i svært lang, lang tid. Det har ikke alltid vært som det er nå. 

Jo, dette er først og fremst en utviklingsforstyrrelse. Som regel kommer det av enten alt for mye oppmerksomhet og egodyrkning i barndommen, men som regel handler det om behov som har blitt oversett. Det kan være så enkelt som nær- og blikkontakt med mor som spedbarn, at man har fått dekket primale behov og følt seg sett i svake stunder. 

Det er rett og slett helt motbydelig at man ikke tar ansvar for hva man setter til verden, så ja, mødrene er i stor grad ansvarlige her. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva er gaslighting?

Det er en form for emosjonelt misbrukt hvor du får mottaker til å tvile på seg selv og egne tanker, minner og ting som skjer rundt dem. Slapp av, det er bare du som er sjalu. Slapp av, det er ingenting, sikker på at du har sovet nok i det siste? Det har jeg aldri sagt. Hva snakker du om. Osv osv. I verste tilfelle kan folk begynne å tro at man er sinnssyk. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er en form for emosjonelt misbrukt hvor du får mottaker til å tvile på seg selv og egne tanker, minner og ting som skjer rundt dem. Slapp av, det er bare du som er sjalu. Slapp av, det er ingenting, sikker på at du har sovet nok i det siste? Det har jeg aldri sagt. Hva snakker du om. Osv osv. I verste tilfelle kan folk begynne å tro at man er sinnssyk. 

Men det er da vanlig å komme med utsagn som"Det der har jeg aldri sagt" "du vrir på det" etc..??

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men det er da vanlig å komme med utsagn som"Det der har jeg aldri sagt" "du vrir på det" etc..??

Oh, honey…

Anonymkode: 217e9...691

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke om vedkommende faktisk har sagt/gjort det, type rett før. Gjerne gjort et nummer ut av det også. 

Men det ligger nok en disposisjon i bunn her, familien har en historie med psykisk sykdom. 

Men det er for lite fokus på disse overgriperne, de ødelegger liv og de ødelegger andre, med vitende og vilje. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ikke om vedkommende faktisk har sagt/gjort det, type rett før. Gjerne gjort et nummer ut av det også. 

Men det ligger nok en disposisjon i bunn her, familien har en historie med psykisk sykdom. 

Men det er for lite fokus på disse overgriperne, de ødelegger liv og de ødelegger andre, med vitende og vilje. 

Tror du det er med vilje alltid? Nå etter 20 års samliv har det akkurat begynt å demre for meg at han er narsissist og at jeg blir kontrollert (både meg og barna), går rundt med en følelse av at jeg er helt  crazy noe ganger - han er jo så grei og oppfører seg så fint (nå..) - eller «har det noen gang vært så ille, samtidig som det er som om kroppen min prøver å fortelle meg at noe er galt 😔 Men jeg tror ikke han gjør det med vilje.. (og så vet jeg ikke om jeg bare er så brainwashed eller om jeg legger for mye i det)

Skrevet

Tror du det er med vilje alltid? Nå etter 20 års samliv har det akkurat begynt å demre for meg at han er narsissist og at jeg blir kontrollert (både meg og barna), går rundt med en følelse av at jeg er helt  crazy noe ganger - han er jo så grei og oppfører seg så fint (nå..) - eller «har det noen gang vært så ille, samtidig som det er som om kroppen min prøver å fortelle meg at noe er galt 😔 Men jeg tror ikke han gjør det med vilje.. (og så vet jeg ikke om jeg bare er så brainwashed eller om jeg legger for mye i det)

Det er med vilje, alt er kalkulert og planlagt.

Blogg: psykopati og kjærlighet.

Anonymkode: 3783b...522

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jo, dette er først og fremst en utviklingsforstyrrelse

Det er en personlighetsforstyrrelse.

Anonymkode: 5caf1...7a0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er det bonusbarn? I så fall ville jeg vurdert å blitt særboer! Jeg hadde IKKE akseptert å ha uønskede gjester i mitt hjem! Selv ikke kjøtt og blod! ❤️

• Liker 1
Skrevet

Jeg var selv gift med en som jeg fant ut hadde sterke narsissistiske trekk etter at jeg her på forumet lærte om gaslighting. Da gjennomskuet jeg at han drev og manipulerte meg, og jeg begynte å dokumentere og lese meg opp for å beskytte meg mot angrep og løgner. Det reddet meg fra økonomisk ruin da han prøvde å lure meg, og da hadde jeg tatt vare på alt av kontoutskrifter og dialog vi hadde hatt rundt avtaler som jeg hadde krevd å tatt skriftlig.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Det er en personlighetsforstyrrelse.

Døh ja, og hvordan tror du man får det da? Man fødes ikke slik, men man kan være disponert for det. Miljø og oppvekst er helt avgjørende her. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Døh ja, og hvordan tror du man får det da? Man fødes ikke slik, men man kan være disponert for det. Miljø og oppvekst er helt avgjørende her. 

Jeg har ikke sagt at man ikke kan få det i oppveksten. Min eks vokste opp med en mor er alkoholiker og er deprimert. Og han har fortalt noen sjokkerende ting, så jeg antar at der har vært omsorgssvikt i barndommen hans.

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Av ting jeg kan nevne: 

- Gaslighting. 

Hvorfor skal mødrene lastes for sønnens eller datterens handlinger i voksen alder? De er vel selvstendige mennesker med ansvar for eget liv?

• Liker 2
Skrevet
Gjenferdet skrev (40 minutter siden):

Hvorfor skal mødrene lastes for sønnens eller datterens handlinger i voksen alder? De er vel selvstendige mennesker med ansvar for eget liv?

De hadde aldri endt opp som en narsissist om mor og oppvekst var normal. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...