Gå til innhold

Takkekort

Gjest Aloha

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spør egentlig mest av nysgjerrighet. Sendte bryllupsgave til noen bekjente som giftet seg i starten av juli. Noe takkekort har enda ikke dukket opp, men vi har fått et muntlig "takk for gaven" tidligere i sommer.

Når bør takkekort sendes ut? Og er det noen brudepar som IKKE gjør det? Syns selv det er litt sent når det nærmer seg 3 måneder etter bryllupet, hva syns dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynner kanskje å bli sent nå ja, men de kan jo ha opplevd problemer med fotografen eller noe... Og så er det sinnsykt mange kort som skal skrives, tok faktisk nesten tre måneder før jeg fikk sendt ut de aller siste også... Somlet masse med å få tak i adresser til de jeg ikke hadde i adresseboka mi og sånn. Var rett og slett veldig treig, og er fryktelig flau for det i ettertid men det ble nå bare sånn... *sukk*

Skrevet

Vi giftet oss 18.juni og har skrevet ferdig halvparten. Får ikke resten før neste uke. Men det er jo min egen feil at jeg har vært så treig. Men, men. Bedre sent enn aldri vel..

Men kjenner ei som giftet seg i fjor i juni og har ennå ikke fått takkekort. DA begynner det å bli litt sent. Hehe.

Skrevet

Vi giftet oss 13.august og har ennå ikke fått bildene. Fotografen var min fetter, og han gjorde det utenom jobb og ekstrajobb, men vi har fått beskjed om at han begynner på vårt om en ukes tid. Synes ikke vi er seint ute. Det har vært mer enn nok å fylle tiden etter bryllupet med.

Skrevet

Vi giftet oss 25 juni og alle ble sendt ut i slutten av juli ;)

Skrevet

Vi giftet oss 13.08. og har fått ut de fleste nå.

Fikk takkekort fra begynnelsen av juli for 1 uke siden.

Tar fort 4 mnd før en får takkekort,

Skrevet

Jeg synes vel tre måneder er helt greit, man har mange inntrykk som skal fordøyes rett etter bryllupet og så skal man vente på bilder fra fotograf og så skrive en kortene. Men folk som venter særlig lenger enn 3-4 mnd synes jeg er sløvt.

Jeg skal lage kortene selv og kommer til å lage de på forhånd slik at ikke det og blir engene over meg samtidig som selve skrivingen.

Skrevet

Enig med Tomias, man bør få de ut senest 3-4 mnd etter bryllupet. Men skulle det gå lengre tid så kan det jo være gode grunner for det. På våre bilder ble det f.eks. en feil så det hele ble forsinket med over en mnd. Noen fotografer holdt kanskje stengt i sommer i fellesferien som kan forsinke det hele....

Våre kort ble sendt ut 3 mnd etter bryllupet.

Skrevet

Vi giftet oss 25.juni og fikk ut de siste takkekortene i går, faktisk.

Kunne ha fått de ut tidligere, da de var klare fra fotografen for nesten en mnd. siden, men jammen tar det tid å skrive over 100 kort også!!!!!

Måtte ta litt hver kveld, samt bruke tid på å samle inn adresser o.l.

Har en venninne som giftet seg 3 uker før oss, og hun har enda ikke begynt på sine kort (tiltakslysten mangler...... ;-)

Enig med flere før her at 3-4 mnd. er akseptabelt og ganske så vanlig.

Skrevet

Personlig synes jeg at takkekort bør være ute innen halvannen måned etter bryllupet, men jeg forstår jo om noen blir senere, det kommer an på hvor mange man har å sende til, og på fotografen naturligvis.

Husker jeg fikk takkekort fra et tidligere vennepar en gang - fikk takkekortet ca. 1,5år etter, og da skrev de noe sånt som "bedre sent enn aldri, men vi er fortsatt lykkelig gift" eller noe sånt, og ca. et halvår etter takkekortet kom så skilte de seg.... :roll: Dessuten var takkekortet selvlagd men ikke vellagd, det var brettet skjevt (var i vanlig takkekortstørrelse) og med tilsølte kaffeflekker.. Tenkte mitt da, gitt...

Gjest Soon Mrs S
Skrevet

Giftet oss 20.aug i år og har enda ikke fått sendt ut takkekortene. Vi dro på bryllupsreise rett etter bryllupet og trodde bildene skulle være ferdige til vi kom. Men bildene var ikke ferdige før lørdag som var, og fikk da time idag kl.1500 til visning. Så jeg regner med at det tar enda en stund til takkekortene fra oss kommer ut til de som skal ha. Synes det er litt ekkelt at vi ikke har fått sendt ut kortene men fotografen er jo så sen.

Skrevet

Var i et bryllup i september i fjor, og har fremdeles ikke fått takkekort.

Skrevet

Takkekortene våre skal være i samme stil som invitasjonene. Vi skal lage mye for hånd, og tanken er å lage de på forhånd. Vi har god tid, så jeg håper vi klarer det. Vi kommer ikke til å sende de ut umiddelbart etterpå, det er mye som må fikses med fotograf og slikt, men jeg tror det kan være smart å ha de laget på forhånd når de skal lages for hånd ;)

Samtidig synes jeg ikke det er for lang tid å vente med utsendelsen av takkekort hvis det er snakk om tre - fire måneder. Vi var i bryllup i juli, og har ikke fått takkekort ennå. Jeg har ikke etterlyst de, og egentlig har jeg ikke tenkt så mye på det. Men ett år er for lenge.

Skrevet
Vi giftet oss 25 juni og alle ble sendt ut i slutten av juli ;)

Vi også.

Hannemor

Skrevet

Vi giftet oss 6 august, sendte de siste for noen uker siden. Jeg synes takkekortene burde være sendt 2 mnd etter bryllupet, maks 3.

Skrevet

Dette er noe som varierer mye tror jeg. I hvertfall etter de erfaringene vi har gjort. Vi har ennå ikke fått takkekort fra et par som giftet seg for 4 år siden - nå ligger de i skilsmisse, så da kommer det vel ikke heller. Andre har vi fått fra 6 - 16 mnd etter bryllupet. I forrige uke fikk vi takkekort fra et par som giftet seg i begynnelsen av juli.

Selv giftet vi oss 25. juni, og sendte ut takkekortene etter 2 uker ( 100 stk for hånd ) og vi var på bryllupsreise i halvannen uke rett etter bryllupet. Reaksjonene for at takkekortene kom så tidlig virket blandede. Det var nesten for tidlig og for effektivt. ;)

Skrevet

Vi ga gave til noen som giftet seg i juni 2004 og vi har ikke fått noe takkekort. Tror dette er veldig individuelt når man sender det ut. Vi giftet oss 1 februar 2003 og innen 15 mars var alle takkekortene sendt ut.

Vi var også heldige og fikk fotografbildene tilbake raskt, tok bare 8 dager. Jeg har hørt mange som ventet flere måneder på dette i høysesongen, då det spiller nok litt inn...

Gjest Soon Mrs S
Skrevet

Har vært og bestilt takkekortene idag og de lovet å ha de ferdige om 14 dager. Synes det begynner å bli litt sen men vi er ikke iallfall skyld i noe.

Rett i det vi sier at det varierer fra plass til plass

Skrevet

Jeg holder på å gjøre ferdig våre nå. Vi giftet oss 4. juni, og det begynner å føles litt drøyt nå. Men vi brukte så lang tid på å bestemme oss for bilder, og det tar tid å skrive dem og mannen min er ikke den som er best på å følge det opp etc etc... Dårlige unnskyldninger, regner med å sende dem ut på lørdag. :)

Catzy

Skrevet

oj, skjønner at jeg må forte meg. vi giftet oss 21.mai og er ikke i nærheten av å ha takkekortene ferdige. men i de fleste bryllup jeg har vært, har vi fått takkekort opptil 6 mnd etter bryllupet..

Vi lager alt selv, har alle bildene digitalt og lager i photoshop. vi startet egentlig i juli en gang, men det har vært så tiltak å fortsette.. men nå MÅ jeg fortsette i helgen:).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...