Gå til innhold

Dere som reagerer på melkeprodukter

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan reagerer dere? Hvilke plager får dere? Hvor lenge etter inntak oppstår det og hvor lenge må dere unngå det før symptomene forsvinner?

Tåler dere noen melkeprodukter, feks laktosefrie, eller må dere unngå alt?

Anonymkode: 24038...12f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen ganger er det akutt diaré 5-30 min etter inntak. Andre ganger er det fising, kvalme, bløtbæsj dagen etter.

Reagerer noen ganger også på laktosefritt som creme fraiche feks. Helt krise. Og noen ganger ille reaksjon på fløte

Anonymkode: c8739...918

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvordan reagerer dere? Hvilke plager får dere? Hvor lenge etter inntak oppstår det og hvor lenge må dere unngå det før symptomene forsvinner?

Tåler dere noen melkeprodukter, feks laktosefrie, eller må dere unngå alt?

Og har dere påvist laktoseintoleranse eller reagerer dere selv om dere ikke er laktoseintolerant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser ikke noe gluten, hvete eller melkeprodukter i det hele tatt. Heller ikke laktosefri produkter. 

Men de gangene jeg spiser sjokolade får jeg luft i magen, blir litt dårlig i magen. Får også hudproblemer. Og belegg på tunga. 

Spiser jeg is eller rømme kan jeg bli kvalm og kaste opp. 

Anonymkode: edc58...29c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

klarere i hodet uten melk. Og kan få krampe i magen om jeg drikker melk f,eks. Så jobber med å fase ut alle melkeprod. nå.

Anonymkode: ac84c...2b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Magekrampe, luft og diaré opptil en uke etter at jeg har spist noe med melk. 

Har ikke testet meg for allergier, men har hatt mye mageplager hele livet frem til jeg kuttet ut melkeprodukter. 

Anonymkode: 9c71b...2c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er allergisk for melk. Men det er ikke laktose jeg ikke tåler, men proteiner i melken. Aldri hørt om andre som er allergisk for proteiner i melk. Tåler litt melk, men kan få magesmerter.

Anonymkode: 59792...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke TS, men lurer også litt.

Har noen av dere funnet ut at dere ikke tåler melk, men at feks kesam el ost (andre meieriprodukter) er ok?

Anonymkode: bea64...26f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra lett ubehag ved mindre inntak, til diarè, luftsmerter, oppblåsthet, kvalme, om jeg drikker ren melk. Før fikk jeg også kviseutbrudd.

Litt fløte i maten, ost, og lignende, går fint. 

Anonymkode: 75a0d...aa0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har melkeproteinallergi og blir skikkelig dårlig. Kvalme,magekramper,diaré,oppkast osv. Så jeg kjører kun plantebaserte produkter

Anonymkode: ac164...e91

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Vondt i magen, lite energi, nedfor, kvalm og trøtt. 

Anonymkode: 793c8...da9

Glemte å si kviser og uten hud, oppblåst, vondt i ledd og muskler. 

Anonymkode: 793c8...da9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trøtt og sliten, noe jævlig med kviser. Derfor får jeg bare i meg melk en sjelden gang når feks noen serverer eller jeg spiser en is. Det går fint  uten reaksjon når det er lite og sjeldent. 

Anonymkode: 43380...e3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må dere unngå alt eller tåler dere noe? Laktosefrie varianter eller feks oster som naturlig er laktosefrie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Må dere unngå alt eller tåler dere noe? Laktosefrie varianter eller feks oster som naturlig er laktosefrie?

Har melkeproteinallergi, men kan drikke et glass melk eller to uten problem. Jeg bør helst ikke spise grøt eller drikke kakao for eksempel, men det verste som skjer er at jeg blir kvalm. 

Anonymkode: c9303...7a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg er allergisk for melk. Men det er ikke laktose jeg ikke tåler, men proteiner i melken. Aldri hørt om andre som er allergisk for proteiner i melk. Tåler litt melk, men kan få magesmerter.

Anonymkode: 59792...51d

Barnet mitt har også melkeproteinallergi. De fleste småbarn med melkeallergi har det framfor laktoseintoleranse, da brystmelk inneholder laktose er intoleranse for dette noe som kommer etter tre-årsalderen. Og de fleste vokser av seg melkeproteinallergien innen de er tre år. Men ikke mitt barn, og ikke du heller da tydeligvis. Det er noe dritt. 

Anonymkode: aa40e...d1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker dere noen forskjell om dere spiser det til første måltid eller senere på dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.9.2021 den 17.11):

Laktosefrie produkter gjør at jeg ikke føler meg kvalm eller vondt i magen, men jeg får fortsatt ett tonn kviser og blir trøtt og sliten

Anonymkode: 43380...e3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reagerer aller verst på mat som inneholder oppvarmet/kokt melk, som hvit saus og grøt. Det går rett igjennom systemet og jeg må løpe rett på do. Tåler ikke-oppvarmede melkeprodukter mye bedre, men blir relativt ofte ganske luftig i magen og må fise en del. Dette varer helt til jeg får bæsja. Ble testet for laktoseintoleranse uten resultat for mange år siden, så doktoren konkluderte med IBS, siden jeg periodevis reagerer på andre matvarer også. Laktosefrie melkeprodukter fungerer ikke for meg.

Anonymkode: 87a82...1be

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...