AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #1 Skrevet 17. september 2021 Sånn fremover i fremtiden. Nå er jo ikke røykdykker og vekter noen høyere utdanning men flere og flere kvinner velger seg slike yrker også. Har vi et problem da? Anonymkode: c0daa...b90
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #2 Skrevet 17. september 2021 Men det kommer jo aldri til å skje at det bare er kvinner som har disse yrkene, så spørsmålet ditt er ikke av praktisk interesse. Anonymkode: 7947f...54f 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #3 Skrevet 17. september 2021 Spørsmålet ditt er ikke relevant eller praktisk. Det er heller ikke interessert Anonymkode: 57d16...4a5 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #4 Skrevet 17. september 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Spørsmålet ditt er ikke relevant eller praktisk. Det er heller ikke interessert Anonymkode: 57d16...4a5 Spørsmålet til ts er både relevant, praktisk OG interessant. Relevant fordi en stadig større andel av slike yrker består av kvinner. Praktisk fordi det vil føre til en god andel av mennesker i disse yrkene IKKE kan utføre alle oppgavene de er ment til å gjøre. Interessant fordi hva vil skje hvis utviklingen fortsetter? Du må gjerne ønske å dø fordi den inn-kvoterte brannkvinnen ikke klarer å dra deg ut, men jeg vil ikke det. Anonymkode: 80687...162 4
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #5 Skrevet 17. september 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Men det kommer jo aldri til å skje at det bare er kvinner som har disse yrkene, så spørsmålet ditt er ikke av praktisk interesse. Anonymkode: 7947f...54f Så det er greit at man alltid må passe på at det både menn og kvinner på samme skift, slik at mennene kan gjøre den FAKTISKE jobben? Anonymkode: 80687...162 6
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #6 Skrevet 17. september 2021 Jeg er kvinne og for likestilling, til en viss grad. Om jeg skal bæres ut av et hus i feks full brann, driter jeg i om det er en kvinne eller en mann som bærer meg ut. Det eneste jeg bryr meg om er at den som skal gjøre det er sterk nok til å utføre jobben. Der og da driter jeg personlig i om det kun jobber menn på stasjonen eller om likestilling er ivaretatt under ansettelsesprosessen. Anonymkode: 84c6f...11d 5
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 17. september 2021 #7 Skrevet 17. september 2021 Veier alle kvinner 50 kilo?
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #8 Skrevet 17. september 2021 Hvemsomhelst skrev (Akkurat nå): Veier alle kvinner 50 kilo? 50kg eller ei, i 99/100 tilfeller er mannen genetisk sterkere fysisk enn kvinnen. Sånn er det jo bare! Anonymkode: 84c6f...11d 3
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #9 Skrevet 17. september 2021 Løsningen er jo enkel. Menn og kvinner har samme fysiske krav. Men det vil føre til at kun en liten andel i disse yrkene er kvinner. Og SÅNN kan vi ikke ha det i et likestilt samfunn 😌 Da er det bedre at noen liv går tapt 🙃 Anonymkode: 80687...162 1
Djungelvrål Skrevet 17. september 2021 #10 Skrevet 17. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er kvinne og for likestilling, til en viss grad. Om jeg skal bæres ut av et hus i feks full brann, driter jeg i om det er en kvinne eller en mann som bærer meg ut. Det eneste jeg bryr meg om er at den som skal gjøre det er sterk nok til å utføre jobben. Der og da driter jeg personlig i om det kun jobber menn på stasjonen eller om likestilling er ivaretatt under ansettelsesprosessen. Anonymkode: 84c6f...11d En kvinne på 50 kg klarer vel nesten bare å bære barn? 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #11 Skrevet 17. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er kvinne og for likestilling, til en viss grad. Om jeg skal bæres ut av et hus i feks full brann, driter jeg i om det er en kvinne eller en mann som bærer meg ut. Det eneste jeg bryr meg om er at den som skal gjøre det er sterk nok til å utføre jobben. Der og da driter jeg personlig i om det kun jobber menn på stasjonen eller om likestilling er ivaretatt under ansettelsesprosessen. Anonymkode: 84c6f...11d Sjansen er større for at vedkommende klarer det om den er mann.... Jeg tenker at likestillingen i valgmuligheter helst bør få være symbolsk i enkelte yrkesgrupper... 😆 Hilsen skeptisk feminist. Anonymkode: 16ea8...9dd
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #12 Skrevet 17. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 50kg eller ei, i 99/100 tilfeller er mannen genetisk sterkere fysisk enn kvinnen. Sånn er det jo bare! Anonymkode: 84c6f...11d Og så? Det handler ikke om å være sterkest mulig. Det handler om å være sterk nok. Anonymkode: b6262...008 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #13 Skrevet 17. september 2021 Er bare menn som syns kvinner skal være 50 kg. De fleste kvinner er ikke det. Spesielt om de søker slike jobber. Da trener de også opp til å være god på disse jobbene. Lønnen går ned i disse jobbene om kun kvinner har de da, så det er vel positivt for skattebetalerne. Anonymkode: 70dd6...ba8
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 17. september 2021 #14 Skrevet 17. september 2021 Det er ikke kun 1 person som rykker ut om det brenner heller, de jobber jo i lag, og samarbeider om den beste metoden.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #15 Skrevet 17. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sjansen er større for at vedkommende klarer det om den er mann.... Jeg tenker at likestillingen i valgmuligheter helst bør få være symbolsk i enkelte yrkesgrupper... 😆 Hilsen skeptisk feminist. Anonymkode: 16ea8...9dd Det er akkurat det jeg mener. Jeg vil helst at en person som faktisk er sterk nok gjør det. Der og da betyr likestilling NADA for meg! Ikke alt kan likestilles! På samme måte synes jeg det er piss at en kvinne som går gravid i 9 mnd, slites ut, føder, skal ta de første tyngste månedene hjemme etter en potensielt knalltøff graviditet og fødsel - må ut i jobb etter 7 mnd. Hun ammer antageligvis også enda. «Neida - mannen skal da slippe til da dette skal likestilles» DET KAN ALDRI LIKESTILLES! Da må man likestille 9 mnd med graviditet, likestille fødsel og amming først. Det går ikke. Bah! Anonymkode: 84c6f...11d
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #16 Skrevet 17. september 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Så det er greit at man alltid må passe på at det både menn og kvinner på samme skift, slik at mennene kan gjøre den FAKTISKE jobben? Anonymkode: 80687...162 Jeg er helt sikker på at kvinnene på jobb gjør nytte for seg de også. Svært få jobber, om noen, innebærer bare oppgaver der man må være stor og sterk. Anonymkode: 7947f...54f
Fru Uperfekt Skrevet 17. september 2021 #17 Skrevet 17. september 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Sånn fremover i fremtiden. Nå er jo ikke røykdykker og vekter noen høyere utdanning men flere og flere kvinner velger seg slike yrker også. Har vi et problem da? Anonymkode: c0daa...b90 Innen politiet er det beklageligvis andre krav til kvinner enn menn, om jeg har forstått det korrekt er ikke så tilfelle i brannvesenet 1
Miranda Bailey Skrevet 17. september 2021 #18 Skrevet 17. september 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): 50kg eller ei, i 99/100 tilfeller er mannen genetisk sterkere fysisk enn kvinnen. Sånn er det jo bare! Anonymkode: 84c6f...11d Det vil alltid være noen større og sterkere, selv for menn, så det er ikke relevant. Om kvinnene består alle prøver og er i stand til å utføre alle oppgavene så ser jeg ikke problemet. 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #19 Skrevet 18. september 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg er helt sikker på at kvinnene på jobb gjør nytte for seg de også. Svært få jobber, om noen, innebærer bare oppgaver der man må være stor og sterk. Anonymkode: 7947f...54f Ja, men da er oppgavene kjønnsdelte, selv de på papiret har samme jobb. Noe som fører til at man må dele inn vaktskiftene detetter, fordi noen ikke kan gjøre oppgavene stillingen krever. Anonymkode: 80687...162
herzeleid Skrevet 18. september 2021 #20 Skrevet 18. september 2021 Kanskje litt slemt og forhåpentligvis ikke et representativt eksempel, men temaet fikk meg til å tenke tilbake på denne hendelsen i Sverige:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå