Gå til innhold

Kommer dere til å ta vaksinen mot covid til deres barn på 0-12 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvor mange kommer til å ta vaksinen mot covid til sine barn på 0-12 år hvis og når tilbudet kommer? I flere europeiske land der vaksineringen er gått mye raskere er dette snart ett veldig aktuelt spørsmål da mange land planlegger å vaksinere også alle barn før jul. Norge vil sannsynligvis følge etter. Hvis tilbudet kommer, vil du vaksinere barnet ditt? Hvis ja, hvorfor? Og hvis nei, hvorfor det?

Anonymkode: ea39b...c4e

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Tar ikke sjansen på eventuelle bivirkninger som kan vise seg på lengre sikt. Barna har heller ikke mer nytte av vaksinen enn sykdommen, de blir sjeldent mer syk enn en mild forkjølelse 

Anonymkode: d7536...c53

• Liker 15
Skrevet

Nei, da må det blir en bølge av alvorlig sykdom og død blant de små for at vi velger å vaksinere små barn, det skjer ikke. De fleste barna her som har hatt korona har så vidt merket antydning til sykdom så her er vaksinasjon uaktuelt. Men er ikke så lenge før de er tenåringer og da blir det nok vaksinasjon så lenge de fortsatt ønsker det selv.

Anonymkode: fdf5d...aa9

• Liker 5
Skrevet

Jeg eeeer så lei av at folk poster slikt alle andre steder enn i korona forumet. Er det så vanskelig å poste i riktig under forum?

Anonymkode: 2c53e...3e9

• Liker 7
Skrevet

Jeg kommer nok til å gjøre det hvis mange andre land allerede har gjort det. Bivirkninger viser seg ganske fort. 

Anonymkode: 33845...4f1

• Liker 3
Skrevet

Nei, de fleste barn klarer seg jo veldig fint gjennom covid sykdom, men bivirkninger av en helt ny vaksine vet man ingenting om.

• Liker 5
Skrevet

Jepp - hvis Folkehelseinstituttet godkjenner den på barn så vaksinerer jeg mine

• Liker 15
Skrevet

Nei, har ikke tatt den selv engang.

Anonymkode: ef288...bb3

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg eeeer så lei av at folk poster slikt alle andre steder enn i korona forumet. Er det så vanskelig å poste i riktig under forum?

Er ikke vanskelig men ser du selv har valgt å poste som anonym da er du vel og fullt klar over at den muligheten eksisterer ikke på korona forumet. Derfor poster folk her slik at man faktisk kan få diskutere dette uten å bli utlevert med nick på korona forumet. Det er jo ikke så vanskelig å forstå.

Anonymkode: fdf5d...aa9

• Liker 16
Skrevet

Nei. Jeg har heller ikke tatt den. Jeg går på immundempende medisiner så egentlig skulle jeg ha hatt en tredje dose i disse tider.

Anonymkode: 361f0...014

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Dette gjelder jo spesifikt barn. 

Anonymkode: ea39b...c4e

• Liker 4
Skrevet

Ja, vi går nervøse og bare venter. Har arvelig sykdom i slekta som kan utløses av virusinfeksjon, så smertelig klar over at våre barn er i høyrisiko for long covid bl.a.

(Og ja, vi må gjøre div tiltak hver eneste høst/vinter i influensasesong ol. før de blir vaksinerte)

Anonymkode: 2227f...074

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det er fordi man ikke kan være anonym i koronaforumet og jeg liker å være anonym på alt jeg diskuterer uten at man kan lese alle meningene mine samlet under er Nick. 

Anonymkode: d0494...5df

• Liker 3
Skrevet

Barna mine følger vaksineprogrammet, men Pfizer har de ikke behov for. Jeg forstår faktisk ikke at noen tør å ta den risikoen for sine egne barn. Man vet for lite om mrna-teknologien enda og hva slags konsekvenser vaksinen kan gi på lang sikt. Jeg tror det er tryggere å gjennomgå sykdommen 

Anonymkode: 41869...75d

• Liker 4
Skrevet

Aldri!!

Jeg har heller ikke tatt den selv. Å i det hele tatt vurdere den på barn er helt vanvittig!

Anonymkode: b12cf...009

• Liker 4
Skrevet

Jeg har tatt den selv, men sier nei til vaksine for mine på 7 og 3 år foreløpig. 

Anonymkode: 7b249...cdd

• Liker 2
Skrevet

Mest sannsynlig, ja. 

Barnet mitt har ein lungesjukdom som gjer at hn blir svært dårleg ved den minste forkjølelse, trur ikkje korona blir stort mykje betre då. 

Anonymkode: 915b0...8f2

• Liker 3
Skrevet

Nei. Tatt den selv. Barna får ikke

Anonymkode: 72ecb...4e9

• Liker 2
Skrevet

Jeg vet helt ærlig ikke. Barnet mitt har underliggende sykdom, og risikerer et tøft sykdomsforløp. På den annen side frister det ikke å gi en vaksine. Skal dog sies at legen på barneklinikken sa det ville ta lang tid før norge begynte å vaksinere barn under 12 år. Så han mente det ikke var noe å bekymre seg for enda, for terskelen er svært høy foreløpig for å velge å vaksinere de under 12 år. 

Anonymkode: 03ec6...13b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...