Gå til innhold

Klarer ikke komme meg ut av voldelig forhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært med typen i et halvt år nå og ting er blitt gradevis værre. Han sliter med sinne problemer og ting har eskalert seg til trusler og mer (ikke slått meg enda, men nesten). Jeg elsker denne mannen uansett hvor sykt det høres ut og det er vanskelig å tenke at vi aldri vil få et bedre forhold. 

Han kaller meg feite faen, at jeg er så feit å ekkel, feit hore osv osv. Dette er noe han bruker jevnt og trutt. 

Han har gjemt seg i en busk midt på natta og hopper ut når jeg har kommet hjem for så tatt tak i hode mitt og truet med å slå meg. 

For 20 min kom han hit og jeg var dum nok til å gå ut å møte han. Der stod han med stein i hånden og truet med å slå meg med den i hode. 

Jeg får også trusler nå om at han skal knekke kjeven min. Knekke meg og banke meg. At jeg den feite hora skal åpne døra å komme ut. At han skal binde faren min så han får se moren min bli banket av han.... 

Likevel er jeg så syk at jeg prøver å roe han ned med å si at jeg elsker han. Ber om at vi bare kan ha det bra sammen. Følelsene og logikken stemmer ikke. Jeg er så redd for kjærlighetssorg og alt som følger med. Jeg føler meg så knust. 

Noen kjærlige råd? 😭

Anonymkode: 95d25...8fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du får ingen kjærlige råd. Bare du! BARE du! Kan velge å gå. Og det skal du gjøre nå. I kveld. Gå ut døra uten å si noe, og se deg aldri tilbake. Ring politiet. Ring krisesenter. Ring far, bror, onkel. Men det er NÅ du skal gå.

Anonymkode: 61825...727

• Liker 25
Skrevet (endret)

Tenker du bør kontakte krisesenter der du bor, hvis det er et i nærheten.

Dette hørtes _ikke_ bra ut, det er _ikke_  greit, og det kommer bare til å bli verre. Volden kommer til å eskalere og du kommer til å få selvtilliten og selvfølelsen din spist mer og mer opp til du sitter ennå mer fast. 

Løp. Nå!!

Endret av Snurri
  • Liker 7
Skrevet

Kjære kjære deg, dette må dy komme deg ut av. Jeg lende slik med en mann i flere år, og det blir bare verre og verre. Og det blir bare vanskelige å gå. Du er verdt sp mye mer enn dette.

Det jeg sier nå vil gjøre vondt, men det er dessverre sant. Og det er den sannheten som fikk meg til å gå, håper det samme gjelder deg. 
Han elsker deg ikke. For de man elsker vil man godt. Man vil gjøre alt man kan for at det menneske bare skal ha deg bra. Og det ville ikke min eks med meg. Og det vil ikle din med deg. Det er tøft å gå..men det vil bli enda tøffere å bli.

Gå nå…ikke la han knekke deg. Du er verdt så mye mer.

Klem og lykke til. Dette klarer du❣️

Anonymkode: 62d05...573

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kjære kjære deg, dette må dy komme deg ut av. Jeg lende slik med en mann i flere år, og det blir bare verre og verre. Og det blir bare vanskelige å gå. Du er verdt sp mye mer enn dette.

Det jeg sier nå vil gjøre vondt, men det er dessverre sant. Og det er den sannheten som fikk meg til å gå, håper det samme gjelder deg. 
Han elsker deg ikke. For de man elsker vil man godt. Man vil gjøre alt man kan for at det menneske bare skal ha deg bra. Og det ville ikke min eks med meg. Og det vil ikle din med deg. Det er tøft å gå..men det vil bli enda tøffere å bli.

Gå nå…ikke la han knekke deg. Du er verdt så mye mer.

Klem og lykke til. Dette klarer du❣️

Beklager skrivefeil…ble engasjert og tastet i vei på telefonen…

Skrevet

Kjære gud, kom deg vekk fra ham. Bor dere sammen? KOM DEG VEKK!

Dette er ikke normalt noe sted. Har selv levd med en mann med sinneproblemer, men dette er forbi dette. Typen din er gal. Psyk.

Hvis du ikke kommer deg unna, kan det koste deg livet. 

Dette er så avvikende oppførsel at fyren trenger hjelp fra helsevesenet. Mulig du også trenger å prate med politiet. 

• Liker 5
Skrevet

Hva slags mann er dette? Han høres alvorlig syk og forstyrret ut..

Anonymkode: 43fbe...402

• Liker 5
Skrevet

Dette er langt fra normalt og det er IKKE kjærlighet. Det er ingen som truer noen de elsker med vold, eller å kalle de for skjellsord. Jeg gjentar, dette er ikke kjærlighet. Kom deg ut med en gang, og anmeld denne idioten. Ring krisesenteret, de vil hjelpe deg ut av dette. Typen din burde innlegges.

Anonymkode: 636f2...0e3

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Har vært med typen i et halvt år nå og ting er blitt gradevis værre. Han sliter med sinne problemer og ting har eskalert seg til trusler og mer (ikke slått meg enda, men nesten). Jeg elsker denne mannen uansett hvor sykt det høres ut og det er vanskelig å tenke at vi aldri vil få et bedre forhold. 

Han kaller meg feite faen, at jeg er så feit å ekkel, feit hore osv osv. Dette er noe han bruker jevnt og trutt. 

Han har gjemt seg i en busk midt på natta og hopper ut når jeg har kommet hjem for så tatt tak i hode mitt og truet med å slå meg. 

For 20 min kom han hit og jeg var dum nok til å gå ut å møte han. Der stod han med stein i hånden og truet med å slå meg med den i hode. 

Jeg får også trusler nå om at han skal knekke kjeven min. Knekke meg og banke meg. At jeg den feite hora skal åpne døra å komme ut. At han skal binde faren min så han får se moren min bli banket av han.... 

Likevel er jeg så syk at jeg prøver å roe han ned med å si at jeg elsker han. Ber om at vi bare kan ha det bra sammen. Følelsene og logikken stemmer ikke. Jeg er så redd for kjærlighetssorg og alt som følger med. Jeg føler meg så knust. 

Noen kjærlige råd? 😭

Ja. Kom deg vekk. Det finnes mange fine menn i verden. Den du "elsker" er ikke blant dem. 

Anonymkode: d29c6...2dc

• Liker 4
Skrevet

Han truer med å slå løs kjeven din med en stein? Herregud, dette er syke greier. 

Du må fortelle om dette til noen. En venninne? Dine foreldre? Noen må hjelpe deg vekk fra denne farlige mannen

Anonymkode: af840...2d3

• Liker 5
Skrevet (endret)

Se for deg at det er søsteren din, eller bestevennen din, eller moren din, eller datteren din han behandler sånn. Hva hadde du sagt til dem? Hva burde de ha gjort i din situasjon? 

Og så gjør du det du ville rådet dem til å gjøre. Nå med en gang. 

Endret av Snurri
  • Liker 4
Skrevet

Det er ingen andre enn deg som kan gå. Jeg var der, jeg brukte alt for mange år på den idioten jeg var sammen med, det kom ingenting godt utav det annet enn skader, traumer og alt mulig annet jeg ikke orker ta opp her. Du har ikke bruk for noe av det, kom deg heller ut av det. Det er dessverre slik at det ansvaret er bare ditt, og jeg vet veldig godt at det er tungt. Tro meg på det.

• Liker 4
Skrevet

Problemet nå er at han velger å være i byen her. Dette har han gjort flere ganger før. Han bor to timer unna. Og snart slutter togene å gå.

Han spiller på følelsnee mine for jeg har alltid pleid å ta han inn igjen så han kan sove her. Da jeg får dårlig samvittighet over at han er ute hele natta i kulden. Dette har skjedd flere ganger før at jeh ringer rundr 4-5 og ber han komme fordi han sover ute og sender meg bilde på dette. 😩 

Ts

Skrevet

Kom deg vekk, det blir aldri bedre.

Ring politiet, om han ringer på døra.

Anonymkode: 7b885...ea3

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Problemet nå er at han velger å være i byen her. Dette har han gjort flere ganger før. Han bor to timer unna. Og snart slutter togene å gå.

Han spiller på følelsnee mine for jeg har alltid pleid å ta han inn igjen så han kan sove her. Da jeg får dårlig samvittighet over at han er ute hele natta i kulden. Dette har skjedd flere ganger før at jeh ringer rundr 4-5 og ber han komme fordi han sover ute og sender meg bilde på dette. 😩 

Ts

DU får dårlig samvittighet for at HAN velger å fly gatelangs i byen der du bor?!? Han kan velge å bli hjemme og der er ikke noe du har skyld i. Dra til et krisesenter å slett og blokk denne mannen jente! Han har allerede tatt tak i deg og før eller siden kommer det første slaget. Kom deg bort!

Anonymkode: 52562...b38

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ts

Da gjør du det samme som jeg gjorde, du ringer politiet og ber om hjelp! De kan kjøre han hjem om det er der det er om å gjøre. Om han må sove ute for at du skal få ha det trygt, så får det være slik. Det er krisetelefoner å ringe også, kom deg ut av det og så slutter du lytte til samvittigheten din for den kan du ikke stole så veldig på nå.

• Liker 1
Skrevet

Du har levd to år med dette. Hvor mange år vil du leve slik? 10, 20, 30, aldri bryte ut? Han kommer ikke til å forandre seg og en dag slår han. Det er lettere å bryte ut nå enn når dere blir samboere og får barn. Kanskje han slår barna også eller banker deg helseløs fremfor barna og du fremdeles ikke klarer å bryte ut. Det er lettere å gå nå. 

Anonymkode: 91495...bb6

• Liker 2
Skrevet

Med alle her i tråden som støtte så bør du nå søke opp ditt nærmeste krisesenter, og kontakte dem. Sammen kan dere lage en plan for kvelden/natten, og i morgen så bør du dra dit for samtale og veiledning. Skyv vekk samvittigheten din i kveld, og ikke la han komme inn til deg. Ikke gå ut av huset alene. Hvis han ber om å få komme inn så svar at det ikke passer nå. Hvis det eskalerer, hvis han truer deg, henger utenfor og maser om å komme inn - kontakt politiet og krisesenteret! 

Som de andre skriver til deg - dette er ikke kjærlighet, dette er svært skadelig for deg. Ekte kjærlighet er fri for all slags vold, og det finnes ingen unnskyldninger for å komme med skjellsord, kalle partneren sin for «feite faen» eller «feite hore», eller trusler om å slå, banke deg, knekke deg eller knekke kjeven din! Det som skjer hvis du velger å bli hos han er at han kommer til å gjøre dette. Og du skulle ønske du gikk tidligere. 

Du skriver du elsker han og er redd for kjærlighetssorgen. Kjærlighetssorgen går over ❤️ Livssorg for et liv som ble ødelagt på grunn av et voldelig forhold går kanskje aldri over, for du må leve med ettervirkninger av potensielt langvarige traumer. 

Hvem har du nær deg som kan hjelpe deg? Noen du kan ringe eller skrive til nå? Kanskje noen som kan komme og være hos deg, og bli med deg til krisesenter eller politi i morgen? Og husk at det finnes mange som har kunnskap og erfaring om dette, og som kan hjelpe deg selv om du nå tror at du må bli i forholdet. Det må du ikke! Du kan lese litt selv på www.dinutvei.no eller www.volinjen.no, eller Google «Hvor lite skal du finne deg i». Google krisesenter og din kommune for å finne ditt nærmeste krisesenter. Ring politiet på 02800 for rådføring, eller 112 hvis det er akutt. Du trenger ikke stå i dette alene, det er alltid mulig å bryte ut, du må ikke finne deg i hans sinneproblemer og det er alltid hjelp å få. Vi heier på deg!

Anonymkode: 5256c...52c

• Liker 1
Skrevet

I fremtidsplanene dine - finnes det barn der? Om det gjør det - syns du disse barna fortjener han her som far? 

Dette vil bare eskalere. Og du vil stadig flytte grensene dine. Om 1 år vil du ikke lenger syns det er skremmende når han står med en stein i hånden og truer med å slå inn hodet ditt. Om 1 år til skulle du ønske at han «bare» truet deg med stein, istedenfor å slå deg. For han kommer til å slå deg, garantert. 

Du tar et aktivt valg om å leve med denne mannen - og det er helt opp til deg om du skal ta et aktivt valg om å få denne mannen ut av livet ditt. 
Du sier du elsker han? Er du sikker på det? Er du sikker på at du ikke har sagt til deg selv at du ikke fortjener å bli behandlet bedre enn det denne mannen behandler deg? For meg virker det som du mangler selvtillit og selvrespekt - og dermed leter du etter menn som bygger opp ditt eget bilde av deg selv. 

Dersom du liker livet - å ha helsen intakt, og være i stand til å leve et normalt liv uten Ptsd, massiv traumebehandling, angst, depresjon..da velger du å avslutte dette NÅ.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...