Gå til innhold

Øvre middelsklasseområde i Oslo for småbarnsfamilie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren skal flytte til Oslo. Vi har begge fått jobb ved Ullevåll (begge er lege). Vi har en 2 år gammel gutt, og er litt usikker på hvor det er lurt å bo i Oslo. Vi er ute etter en nyere enebolig eller rekkehus ikke alt for langt (maks 30 minutter med kollektivtransport) unna jobb. Utsikt og litt natur i nærheten hadde også vært fint. Østsiden av Oslo er helt uaktuelt (pga. høy innvandrerandel). Hvilke områder anbefales? Bør helst ikke være sosse-strøk, men kan gjerne være øvre middelklasse med høyt utdannede småbarnsforeldre. Røa? Grefsen? Nordstrand? Sandviken (Bærum)?

Anonymkode: dc63a...133

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg og samboeren skal flytte til Oslo. Vi har begge fått jobb ved Ullevåll (begge er lege). Vi har en 2 år gammel gutt, og er litt usikker på hvor det er lurt å bo i Oslo. Vi er ute etter en nyere enebolig eller rekkehus ikke alt for langt (maks 30 minutter med kollektivtransport) unna jobb. Utsikt og litt natur i nærheten hadde også vært fint. Østsiden av Oslo er helt uaktuelt (pga. høy innvandrerandel). Hvilke områder anbefales? Bør helst ikke være sosse-strøk, men kan gjerne være øvre middelklasse med høyt utdannede småbarnsforeldre. Røa? Grefsen? Nordstrand? Sandviken (Bærum)?

Dere er leger og kan ikke stave det nye arbeidsstedet Ullevål riktig? Tviler. 

Anonymkode: 00f15...952

• Liker 30
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dere er leger og kan ikke stave det nye arbeidsstedet Ullevål riktig? Tviler. 

Er det nøye?

Jeg ville nok satset på Grefsen/Kjelsås 

• Liker 4
Skrevet

Tåsen, Kjelsås, Grefsen - velkommen til nabolaget 👍🏼

Anonymkode: 7af48...a99

• Liker 4
Skrevet

Jeg foreslår Tåsen, Ullevål, Berg og Blindern.

Anonymkode: cbec6...c91

• Liker 1
Skrevet

Sandviken er i Bergen. Sandvika er i Bærum.

At dere er leger er irrelevant - dere får ikke lån til å velge den boligen du beskriver med mindre dere har godt med egenkapital allerede. 

Det første, andre og tredje som teller: hva er budsjettet deres til boligkjøp?

Anonymkode: 5d621...841

• Liker 14
Skrevet
Lacuna skrev (1 minutt siden):

Er det nøye?

Jeg ville nok satset på Grefsen/Kjelsås 

Tja, jeg tipper TS troller ref alle de andre trådene om akkurat det samme for tida. 

• Liker 19
Skrevet

Nordstrand er godt over 30 min unna Ullevål. 

Anonymkode: d4f08...dba

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nordstrand er godt over 30 min unna Ullevål. 

Anonymkode: d4f08...dba

Spørs helt hvor på Nordstrand. 

Anonymkode: 36c9a...a1a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Sandviken er i Bergen. Sandvika er i Bærum.

At dere er leger er irrelevant - dere får ikke lån til å velge den boligen du beskriver med mindre dere har godt med egenkapital allerede. 

Det første, andre og tredje som teller: hva er budsjettet deres til boligkjøp?

Anonymkode: 5d621...841

Hehe. Aldri lært meg det der med Oslo og a- og en-endinger.

Makspris er ca. 14-14,5 mill. Noe mer enn det vil vi ikke bruke.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da må dere regne med å lete en stund og evt finne noe som ikke er akkurat det er dere drømmer om.

Anonymkode: 1abbd...e5f

• Liker 11
Skrevet

Da kan dere i allefall se bort fra en enebolig i nevnte områder (Tåsen, Berg, Ullevål og Kjelsås(, det er ikke spesielt høyt budsjett i slike områder i Oslo. Kanskje nok til rekkehus. 

• Liker 8
Skrevet

Da må dere regne med å lete en stund og evt finne noe som ikke er akkurat det er dere drømmer om.

Anonymkode: 1abbd...e5f

Hva må vi ut med for det vi vil ha? Vi har ikke lyst til å "makse ut" boligbudsjettet helt ettersom vi også har lyst på hytte en gang de neste årene.

Skrevet

Bekkestua, Stabekk, Høvik eller Blommenholm i Bærum. Fra Bekkestua og Stabekk går det t-bane til Majorstua, som ikke ligger langt fra Ullevål.

Vi har bodd på Marienlyst/Fagerborg tidligere (rett ved Ullevål) med barn og elsket miljøet og stedet. Men da blir det jo leilighet og ikke hus/rekkehus som gjelder. 

Anonymkode: d836d...a3a

• Liker 4
Skrevet

Bekkestua, Stabekk, Høvik eller Blommenholm i Bærum. Fra Bekkestua og Stabekk går det t-bane til Majorstua, som ikke ligger langt fra Ullevål.

Vi har bodd på Marienlyst/Fagerborg tidligere (rett ved Ullevål) med barn og elsket miljøet og stedet. Men da blir det jo leilighet og ikke hus/rekkehus som gjelder. 

Klarer man seg med rekkehus eller tomannsbolig, så kan man få ålreite boliger for 14,5 mill i disse områdene. Tror det skal holde hardt å få enebolig, i allefall på Bekkestua som jeg kjenner best. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Da kan dere i allefall se bort fra en enebolig i nevnte områder (Tåsen, Berg, Ullevål og Kjelsås(, det er ikke spesielt høyt budsjett i slike områder i Oslo. Kanskje nok til rekkehus. 

Det er da ikke umulig å få enebolig eller tomannsbolig i de områdene for 14 mill vel? De fleste ligger en del over det, ja - men det finnes også noen under og rett på den prisen.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Eh, da får dere ikke enebolig i et område hvor den øvre middelklassen bor. 

Anonymkode: cbec6...c91

• Liker 11
Skrevet

Det er da ikke umulig å få enebolig eller tomannsbolig i de områdene for 14 mill vel? De fleste ligger en del over det, ja - men det finnes også noen under og rett på den prisen.

Tomannsbolig kan være oppnåelig ja. Men ikke noen nyere enebolig

• Liker 3
Skrevet

Klarer man seg med rekkehus eller tomannsbolig, så kan man få ålreite boliger for 14,5 mill i disse områdene. Tror det skal holde hardt å få enebolig, i allefall på Bekkestua som jeg kjenner best. 

Enig med deg at Bekkestua har blitt dyrt, men det går fint an å kjøpe seg enebolig der til 14 mill. :)

Fant et eksempel nå;

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=221351136

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

De fleste eneboliger ender på minimum 20 mill etter budrunde. Tomannsbolig kan du kanskje få tak i, men da førsteetasje og dårlig standard.

Anonymkode: 7af48...a99

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...