Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Var til legen med min baby på 8 mnd tidligere i uken da han hadde utslett på hele kroppen da han våknet på morgenen. Det ble verre og mer hissig ut på formiddagen, så ringte til legen og fikk komme inn på sjekk.

Fastlegen min sa at det var atopisk eksem, og skulle bare forhøre seg med en kollega angående hvilken krem som burde smøres på siden baby er så liten. 

Kollegaen kom inn, og avfeide atopisk eksem "diagnosen", og sa det bare var et utslett.

Nå er utslettet nesten borte, bare litt i kinnene igjen. Men så sitter jeg her... Har barnet mit atopisk eksem? Hva var det som utløste det voldsomme utslettet som dekte hele kroppen hans?

Vi skal snart til barnelege for andre årsaker, så tenkte å høre litt med barnelegen angående dette.

Spørsmålet mitt til dere.. Dere med barn med atopisk eksem, hvordan er utslettet? Kommer det brått, dekker hele kroppen, og så bare forsvinner etter noen dager?

Verdt å nevne at det ikke har blitt introdusert noe nytt i mat veg, husholdning eller noe slikt på lange tider.

Anonymkode: f2ba9...48c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det tørre flekker i varierende størrelse, stort sett på armer og ben. Hvor tydelige de er kommer an på hvor flinke vi er å smøre. De kan som regel alltid kjennes om du stryker over huden, men ofte vanskelige å se.

Anonymkode: 6fcce...f27

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Her er det tørre flekker i varierende størrelse, stort sett på armer og ben. Hvor tydelige de er kommer an på hvor flinke vi er å smøre. De kan som regel alltid kjennes om du stryker over huden, men ofte vanskelige å se.

Takk for svar!

Hvordan var første utbruddet deres da?

Han har alltid hatt en tørr frekk på magen, og noe jeg har trodd har vært hormon utslett. Men det var ingenting som det utslettet som var nå..

Ts

Anonymkode: f2ba9...48c

Skrevet

Jeg tror flekkene mer eller mindre har vært til stede siden fødselen. 

De har ikke kommet som et utbrudd, men har variert litt i mengde og intensitet.

Skrevet

Vårt barn har mild atopisk eksem. Får utslett når vi begynner med ulltøy. Men dette plager ikke barnet. Det er tørre flekker, litt mer rødme enn resten av hudfargen. Flekker som gjerne sitter på knær, bak knær, rygg (skuldervinger), albuer, ribben. Gjerne der det er benutspring og det oppstår friksjon mellom hud og klær ved bevegelse. Blir også tørrere og rødere i kinnene. Ikke alltid man kan se flekkene umiddelbart, men kjenner det når man stryker over da huden er litt mer knudrete. Går omtrent over med en gang vi bruker canoderm. Smører forebyggende med denne på vinterstid og kjøper tøy i ullblanding og ikke ren ull. 

Anonymkode: 0e580...717

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...