Gå til innhold

Bruker du blomsterprintete klær til din guttebaby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en jente fra før og venter nå en gutt. Jeg er ikke spesielt glad i rosa, lilla og hårbånd eller kliper etc, men jeg liker forsiktige blomsterprintete klær, spesielt sammen med strikkaklær. Bruker du, eller kunne du brukt blomsterprintete klær til guttebaby? Jeg kommer til å gjøre det selv altså, men nysgjerrig på hva andre gjør. 

Jeg er så lei av gutteklær-jungelen full av traktorer og biler, og triste, kjedelige farger... Og at alt ellers skal være blått 😅 Slik var det med jenta også, alt skulle være rosa. Evig kamp med mormoren om farger ved strikkegaver 🙃

Anonymkode: 6a3ce...f5d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gutt-jente-gutt og jenta gikk/går med klær arvet av broren og gutten går med klær arvet av søsteren, så ja! Her bruker vi alle slags klær i alle farger og print. Og så sa jeg bare «takk» da fremmede kommenterte «så søt jente» da guttungen krabbet rundt i blomstrete rød reimadress. 🤷🏼‍♀️😅

• Liker 5
Skrevet

Ja, jeg kunne ha gjort det uten problem!

"Gutteklær" og "jenteklær" er idiotiske begreper handelsstanden har laget for å selge mer...

Anonymkode: 664d9...b03

• Liker 8
Skrevet

han har et par arva pysjer med blomster som vi bruker, men ingenting som han bruker utenfor husets fire vegger. 

Han har en garderobe som kan brukes av både en kommende lillebror eller lillesøster, inkl. flere plagg som er gammelrosa, og han blir tatt for å være jente minst én gang i uken. Men blomster og blonder styrer vi unna.

Anonymkode: 1509e...d40

• Liker 1
Skrevet

Jeg har også jente og gutt. Og hadde haugevis med klær etter jentungen, og selv om jeg elsker blomsterprint til jenta så hadde jeg ikke tatt det på gutten min 😊 jeg er heller ikke så glad i typisk babyblå, men opplever at jeg finner utrolig mye fint på newbie i både grønn, oker, rust og brunt 😊

Skrevet

Jeg gjorde det ikke med min gutt, men ser mange som kler barna i klær som er "beregnet" på motsatt kjønn. I dag reagerer vel ingen på det? Helt topp å arve klær! 

Hadde ei venninne som ønsket seg jente og kledde gutten i jenteklær hele tiden. Det syntes jeg var litt rart, men bare fordi jeg da følte hun ville han skulle være jente😅

Anonymkode: 2060e...68d

• Liker 1
Skrevet

Nei. Grensen går ved rosa og blomster.

Anonymkode: 92dd5...85b

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde mye blått og grønt til min første jente, som min andre gutt kunne arve. 😆 Var ikke mye rosa og blomstrete i utgangspunktet, men det som var veldig jentete, og kjoler ga til svigerinne som fikk jentebaby. 

Anonymkode: 608d6...a62

Skrevet

Jeg har bare jenter, men tenker det kommer litt an på blomstene. Er det små søte blomster så nja, mens litt større og mer retroaktig kunne jeg nok ha brukt samt «hawaiiskjorte» mønster.

Min treårige jente får stort sett klær fra gutteavdelingen. Hun er - etter eget utsagn - kul og ikke søt 😅 Men skal hun pynte seg med kjole må den ha glitter og tyll, det skal absolutt ikke være «en vanlig kjole».

For øvrig skulle jeg ønske det fantes klær med «kule» trykk aka haier, superhelter, dinosaurer i jentefarger og ikke bare i sort, (mørke-) grønt og blått da disse blir veldige harde mot hennes hud og hår. Hun kler helt klart best litt mer dempede farger.

Anonymkode: 63336...c04

Skrevet

Personlig; nei. For meg finnes det gutteklær og jenteklær, så jeg ville ikke kledd sønnen min i blomsterprints, eller jenta mi i klær  med traktorprints heller. Men jeg bryr meg ikke med hva andre gjør eller sier, så hvis du vil kle gutten din i blomsterprints, så gjør du det :) 

Anonymkode: 8707a...1ca

• Liker 2
Skrevet

Vi har jente som er eldst og gutt som er yngst, og vi kjøper nesten ingen klær da vi har utrolig mye klær fra storesøsteren og andre slektninger. Det vi har av "gutteklær" er enten arvet eller kjøpt av svigermor som elsker å handle til barna våre. Vi velger alltid de "guttete" klærne når vi skal treffe folk, men hvis alt er til vask blir det mer jentete klær. Han går stadig i noe rosa, blomstrete, lilla, enhjørningsmønstret osv, men vi velger helst guttete klær hvis det er rent. Vi kjøper IKKE nye klær foran å bruke gode "jente"-klær. 

• Liker 3
Skrevet

Har man storesøster, da har man pysj med blonder og t-skjorte med Elsa på. Han elsker lilla. Enn så lenge tåler han fint arvetøy. :) Han er snart fem og utrykker jo også å like dinosaurer og gravemaskiner på trykket, men han har alltid blitt stilt og tydelig følt seg fin i knallfarger. Han tyr fortsatt til oransje, gult og rødt om han får velge.

Synd gutteklær ofte er grå, marineblå og svarte. Og kun det, føles det ut som. Med litt beige og denim. Vi har kjøpt og kjøper fortsatt joggedress osv fra jenteavdelingene.

Anonymkode: 431b1...23b

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har bare jenter, men tenker det kommer litt an på blomstene. Er det små søte blomster så nja, mens litt større og mer retroaktig kunne jeg nok ha brukt samt «hawaiiskjorte» mønster.

Min treårige jente får stort sett klær fra gutteavdelingen. Hun er - etter eget utsagn - kul og ikke søt 😅 Men skal hun pynte seg med kjole må den ha glitter og tyll, det skal absolutt ikke være «en vanlig kjole».

For øvrig skulle jeg ønske det fantes klær med «kule» trykk aka haier, superhelter, dinosaurer i jentefarger og ikke bare i sort, (mørke-) grønt og blått da disse blir veldige harde mot hennes hud og hår. Hun kler helt klart best litt mer dempede farger.

Anonymkode: 63336...c04

Jeg tenker ikke type Newbie sine serier, for de er voldsomt blomstrete, og stort sett med volang eller blonder og så videre 😬 Men helt basic med litt blomster, typ Name It eller Hust and Claire sin AW22. 

Jenta mi er voldsomt pyntet av seg og jeg har aldri oppmuntret det. Hun elsker tyllskjørt, kjoler og overdeler med volang eller peplum 😅 Min avstand til babyrosa og babykjoler (tidenes mest upraktiske oppfinnelse) har altså ikke hatt noe for seg 🤭 Jeg har også savnet kule print og trykk i mer jentete farger. Jada, skjønner at det er en uting å dele det inn i farger, men jeg liker litt glade farger selv om jeg ikke liker at absolutt alt skal være rosa, hele tiden... 

Lidis88 skrev (1 time siden):

Vi har jente som er eldst og gutt som er yngst, og vi kjøper nesten ingen klær da vi har utrolig mye klær fra storesøsteren og andre slektninger. Det vi har av "gutteklær" er enten arvet eller kjøpt av svigermor som elsker å handle til barna våre. Vi velger alltid de "guttete" klærne når vi skal treffe folk, men hvis alt er til vask blir det mer jentete klær. Han går stadig i noe rosa, blomstrete, lilla, enhjørningsmønstret osv, men vi velger helst guttete klær hvis det er rent. Vi kjøper IKKE nye klær foran å bruke gode "jente"-klær. 

Veldig fin tankegang! 😊 Vi har naturligvis masse fra storesøster også, men jeg har ikke tatt vare på alt, så vi må jo handle litt til lillebror også. Pluss gaver som du nevner, men det blir nok en litt rosa gutt her også 🙂 

Anonymkode: 6a3ce...f5d

• Liker 1
Skrevet

Bruker gjerne rosa, men faktisk ikke blomster.

Anonymkode: 73bd1...226

Skrevet

Ville jeg ikke gjort, ser rart ut. Spørs vel kanskje hvordan blomstene ser ut, men en blomstrete body? 

Anonymkode: 6b4b8...a11

Skrevet

Ja. Alle klær er kjønnsnøytrale. Farger og mønster brukes uavhengig om det er jente eller gutt. Det viktigste er at jeg synes det er fint, og at det er komfortabelt. 

(Nå liker jeg ikke mye blomstermønster eller blonder og sånt, så blir lite av det, men noen er veldig fine!) 

Anonymkode: 69b08...4b9

• Liker 1
Skrevet

Gutten min på 3 bruker fint rosa og har votter med enhjørning på. Blomster hadde gått fint om det var arv, men vi har ingen jenter å arve fra.

Anonymkode: 9bd57...f28

• Liker 1
Skrevet

Jeg har jenter, men hadde ikke hatt noe problem med å bruke blomsterprint på en gutt. Det eneste jeg nok ikke hadde ikke brukt fordi det var "jentete" er kjoler. Med mindre han ba om det selv. Jentene her har arvet mye klær etter fetteren sin, og jeg har mer enn én gang fått høre, "å, for en skjønn liten gutt du har". 

Anonymkode: 558e9...d42

• Liker 1
Gjest 123 eller noe
Skrevet

Ja han har en hawaiiskjorte med hibiscus og monsterablader han har brukt masse i sommer :) Men ikke noen sånne jentete klær, det er ikke det jeg går og ser etter når jeg handler klær. Han vil bare ha Cars uansett :)

Skrevet

Ja, min gutt på 21 mnd bruker alle slags farger og print. Elsker fargerike klær til barn.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...