AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #1 Skrevet 17. september 2021 Er i uke 11 og fikk påvist dette i urinen. Fikk bare beskjed om å ta ny prøve over helgen for å være sikker. Så leser jeg på nettet og det kommer opp så mye skremsel for tidlig fødsler, infeksjoner i fostervann, død i mors mage, sen spontanabort osv osv pga dette står også at de behandler stort sett bare ved fødsel med antibiotika da behandling ellers i svangerskapet ikke gir noe mening da det bare kommer tilbake ettersom du har dette i kroppen din uansett hele tiden… vil høre her om noen har erfaringer? Føler jeg gleder meg såå mye mindre over svangerskapet nå etter denne beskjeden for da vet jeg jo aldri hvordan dette skal ende selv om jeg nå har kommet langt og endelig skulle begynne å glede meg Anonymkode: 69e17...e6f
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #2 Skrevet 17. september 2021 Hva sa legen, du får vel behandling? Anonymkode: 59489...a25
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #3 Skrevet 17. september 2021 Her er en lenke https://www.helsenorge.no/sykdom/barn/gruppe-b-streptokokkinfeksjon/ som du kan stole på. Anonymkode: 59489...a25
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #4 Skrevet 17. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva sa legen, du får vel behandling? Anonymkode: 59489...a25 Var kort tlf samtale om at jeg måtte ta ny urinprøve over helgen og at de vanligvis bare behandler dette under fødsel da barnet kan bli smittet gjennom fødselkanalen. Men når jeg leser på nettet så er det jo farer med dette under graviditet også får vite mer etter neste urinprøve. Kjenner dette var tungt å få beskjed om å kjenner jeg bare går å bekymrer meg nå uten noe glede som jeg hadde før dette ts Anonymkode: 69e17...e6f
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #5 Skrevet 17. september 2021 Hei du! Fikk påvist GBS i løpet av svangerskapet. Fikk ikke noe behandling bortsett fra at jeg tok en antibiotikakur fordi jeg hadde UVI på et tidspunkt. Men det fjernet ikke GBSen så. Fødte som normalt bortsett fra at måtte ha drypp og måtte være minst 48t på barsel pga. babyen skulle observeres. Anonymkode: b73ce...eb5
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #6 Skrevet 18. september 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hei du! Fikk påvist GBS i løpet av svangerskapet. Fikk ikke noe behandling bortsett fra at jeg tok en antibiotikakur fordi jeg hadde UVI på et tidspunkt. Men det fjernet ikke GBSen så. Fødte som normalt bortsett fra at måtte ha drypp og måtte være minst 48t på barsel pga. babyen skulle observeres. Anonymkode: b73ce...eb5 Takk for svar sa de noe om fare for for tidlig fødsel osv i forbindelse med GBS? Er det ikke noe farlig å gå med dette foruten ved fødsel? Anonymkode: 69e17...e6f
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #7 Skrevet 18. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar sa de noe om fare for for tidlig fødsel osv i forbindelse med GBS? Er det ikke noe farlig å gå med dette foruten ved fødsel? Anonymkode: 69e17...e6f De sa egentlig ikke noe om det til meg. Men urinen sjekkes jo ved hver kontroll, mulig de overvåker celletall eller noe? Spør jordmor neste gang. Ikke noe for tidlig fødsel her i alle fall, måtte settes i gang pga. lite fostervann på trivselskontrollen. Skjønner godt at du stresser litt, det er jo ikke noe gøy at det er noe ekstra greier. Men det er egentlig ganske vanlig og i mitt tilfelle gikk det uproblematisk for seg. Anonymkode: b73ce...eb5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå