Gå til innhold

Kolleger som ikke hjelper hverandre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært renholder i 20 år. Har jobbet på 2 forskjellige plasser før og der hjalp vi hverandre hele tiden. 

Begynte å jobbe på en vidergående skole for noen måneder siden. Trives godt med jobben men arbeidsmiljøet er ikke på topp. Ingen hjelper hverandre. F eks så er områdene vi har ulike. Noen områder er mere krevende. Mitt er ett område med mye folk. Og mye folk betyr mye mere skitt og rot.

På mitt område er også ett stort rom der de spiser mat i lunsjen. Det må jeg ta når de går inn til timen etter lunsj. Jeg begynner der kl 12. Det er mye rot så jeg er ferdig litt før kl 13. Vi slutter kl 13. 

Når jeg kommer til garderoben sitter de andre der. Noen har sittet der fra kl 12. Ingen har spurt om jeg trenger hjelp. Har sagt det til sjefen en gang at dette er ikke ok. Men det skjer ikke noe. Hva kan jeg gjøre? 

Anonymkode: 532d8...535

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å få hjelp av andre er vel en luksus - hvis dere har hvert deres ansvarsområde, så er jo ditt område nettopp dit. At man kan være høflig/vennlig/snill å hjelpe de andre, er vel kanskje noe mange ser på som naturlig, men det er nok ikke noe man kan kreve eller forvente på noen som helst måte.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...