Gå til innhold

Forskjellige seksuelle personligheter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg som person er ekstremt frigjort. Jeg har seksuell humor, elsker sex, liker å prøve nye ting, kan fint ligge inne en hel dag og pule. Jeg synes det er gøy å ha sex med forskjellige, og prøve ut hver person. 

Samboeren min er veldig ordentlig. Han er sjalu, mener at man ikke kan være venn med ekser, at man aldri skal ha trekant, swingers ect, liker vanlig sex, mann og kvinne. Prøver ikke noe nytt. 

Jeg elsker han, vi har bra sex, vi har det gøy sammen, han er veldig trygg og snill. Noen som har erfaring med å være annerledes enn sin partner? Hvordan funker det for dere. Hvem av dere "demper seg"? 

Sitter å ser på sex/life "på Netflix nå oh kjenner meg veldig igjen i hun jenta. 

Anonymkode: b36b3...0c5

Videoannonse
Annonse
Gjest Elder Millennial
Skrevet

For ett langvarig forhold så er det best å være mest mulig kompatibel i sengehalmen. Hvis det er for store forskjeller så kommer sannsynligvis en av partene til å kjenne på savn etterhvert. 

Skrevet

En persons seksualitet er en integrert del av personligheten. Hvis to personer er veldig ulike på dette området, er sjansen stor for at personlighetene også krasjer på andre områder.

Anonymkode: 75a23...1de

• Liker 5
Skrevet

Har kun en erfaring med det, og forholdet fungerte ikke på sikt. Det ble slutt etter hvert. Sex er en viktig del av forholdet, med mindre man har et åpent forhold hvor man får dekket det behovet på si. Jeg forbinder ikke sex med kjærlighet, men jeg forbinder kjærlighet med sex. Gir kanskje ikke mening for alle, men det gir mening for meg. 

Anonymkode: 70af8...977

• Liker 2
Skrevet
Ominous skrev (1 time siden):

For ett langvarig forhold så er det best å være mest mulig kompatibel i sengehalmen. Hvis det er for store forskjeller så kommer sannsynligvis en av partene til å kjenne på savn etterhvert. 

Har du erfaring med det?

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har kun en erfaring med det, og forholdet fungerte ikke på sikt. Det ble slutt etter hvert. Sex er en viktig del av forholdet, med mindre man har et åpent forhold hvor man får dekket det behovet på si. Jeg forbinder ikke sex med kjærlighet, men jeg forbinder kjærlighet med sex. Gir kanskje ikke mening for alle, men det gir mening for meg. 

Anonymkode: 70af8...977

Jeg er lik

Skrevet
Ominous skrev (1 time siden):

Jeg synes dette er en for enkel tilnærming. Det det handler om, er jo å kunne tilfredstille hverandre på en god måte, noe jeg tror de fleste kan klare selv om man har forskjellige seksuelle preferanser.  Det handler om å ta og gi, som det meste i et langvarig forhold. 

• Liker 2
Gjest Elder Millennial
Skrevet
LeneXCII skrev (1 minutt siden):

Jeg synes dette er en for enkel tilnærming. Det det handler om, er jo å kunne tilfredstille hverandre på en god måte, noe jeg tror de fleste kan klare selv om man har forskjellige seksuelle preferanser.  Det handler om å ta og gi, som det meste i et langvarig forhold. 

Hvis det er små forskjeller så er jeg enig med deg. Men å ha som utgangspunkt at man har veldig forskjellige preferanser eller seksuell driv er ikke det beste utganspunktet. 

Det er jo bare å se på hvor mange seksuelt frustrerte partnere som her her inne så skjønner man at det ikke er enkelt. 

Det jeg ser mest av her inne er at enten blir man frustrert fordi man ikke får den sexen og nærheten man ønsket eller så blir man dritt lei mas om sex. Alle de som er like nok sitter ikke på kg å klager sin nød. 

Skrevet
LeneXCII skrev (20 minutter siden):

Vel... 

Det er ikke rett frem dette, jeg føler jeg er som trådstarter, veldig frigjort og i en annen divisjon enn min herlige kjæreste.

Jeg skriver det fordi hun er superdeilig, og hun synes hun har et fantastisk sexliv. Jeg synes ikke det selv, har masse erfaring og savner både passion og utforsking av muligens den største bonusen som finnes her i livet. 

Men, så er det dette med å se helheten, hun er enestående på alle andre måter. Aldri noe drama, trofast, superflink på kjøkkenet og veldig sosial, hyggelig med alle osv. Savner mange ganger en maskin i sengen, men de forholdene jeg har hatt der sex har vært den store greien, så har det alltid vært et eller annet som har dradd ned. Så jeg er superfornøyd med damen men ikke sexlivet. 

Ja vi har snakket om dette, og sier det selv at hun kan ikke holde tritt med meg, hun er fornøyd med en runde that`s it, og ja jeg savner noen ganger dagene eller nettene der man kunne styre på i det uendelige. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg som person er ekstremt frigjort. Jeg har seksuell humor, elsker sex, liker å prøve nye ting, kan fint ligge inne en hel dag og pule. Jeg synes det er gøy å ha sex med forskjellige, og prøve ut hver person. 

Samboeren min er veldig ordentlig. Han er sjalu, mener at man ikke kan være venn med ekser, at man aldri skal ha trekant, swingers ect, liker vanlig sex, mann og kvinne. Prøver ikke noe nytt. 

Jeg elsker han, vi har bra sex, vi har det gøy sammen, han er veldig trygg og snill. Noen som har erfaring med å være annerledes enn sin partner? Hvordan funker det for dere. Hvem av dere "demper seg"? 

Sitter å ser på sex/life "på Netflix nå oh kjenner meg veldig igjen i hun jenta. 

Ut fra det du beskriver, er det kun du som er i posisjon til å kunne dempe deg. Hva skal han dempe liksom?

Erfaringen er at menn gjerne blir i et slikt forhold til de finner en som er en bedre match, og som de stifter familie med, mens hun sitter igjen og lurer på hvorfor det ikke ble med henne.

Anonymkode: 9cfeb...f27

• Liker 1
Skrevet
Ominous skrev (10 timer siden):

Hvis det er små forskjeller så er jeg enig med deg. Men å ha som utgangspunkt at man har veldig forskjellige preferanser eller seksuell driv er ikke det beste utganspunktet. 

Det er jo bare å se på hvor mange seksuelt frustrerte partnere som her her inne så skjønner man at det ikke er enkelt. 

Det jeg ser mest av her inne er at enten blir man frustrert fordi man ikke får den sexen og nærheten man ønsket eller så blir man dritt lei mas om sex. Alle de som er like nok sitter ikke på kg å klager sin nød. 

Vi har veldig ulik driv i vårt forhold (jeg vil mye oftere enn ham) og det er iblant frustrerende. MEN vi er veldig like når det kommer til ønsker om utforsking. Der vil vi akkurat det samme - begge vil utforske, og vi har stort overlapp i hva vi liker. Jeg tror det ofte er viktigere enn frekvens. 

Anonymkode: 3e7b4...30f

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ut fra det du beskriver, er det kun du som er i posisjon til å kunne dempe deg. Hva skal han dempe liksom?

Han kunne prøvd å åpne opp mer, og dempe trygghetstrangen sin. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Han kunne prøvd å åpne opp mer, og dempe trygghetstrangen sin. 

Mennesker er rasjonelle. Ingen gidder å gjøre noe med mindre de gagner de selv. Og denne mannen får sex og kjærlighet og sikkert mat og kos.

Burde sikkert heller spurt hvorfor han skulle dempe seg. Dette er ikke et forhold å investere i. Seksuelle forhold er som regel bare ventepølse for et mer seriøst forhold. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg forbinder ikke sex med kjærlighet, men jeg forbinder kjærlighet med sex.

Denne setningen må jeg bare applaudere! Det er den beste beskrivelsen på dette temaet jeg noe gang har lest😊 Selv om kjærlighet kan selvsagt være uten sex også. Men det er jo en helt annen type kjærlighet.

Anonymkode: cd705...6b2

• Liker 2
Skrevet

Ts her: kjenner meg igjen i flere her. Jeg savner også dager og netter i senga hvor man holder på til man omtrent rakner. Jeg klarer og elsker også en kjapp en, men ja. Dette er noe annet. Vi har helt sinsykt bra sex, men det er lengden og hyppigheten, samt variasjon jeg savner. Men igjen så er han en fantastisk mann. Men ja. Jeg ønsker at han en dag vil prøve swinger eller åpent forhold. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Men ja. Jeg ønsker at han en dag vil prøve swinger eller åpent forhold. 

Selv om det blir på bekostning av giftermål og barn og en felles fremtid, f.eks.? Det er ikke til å komme utenom at man ofte oppfatter seksuelt utagerende mennesker som mennesker med lav selvrespekt. Kan være morsomt i ungdommen, prøve ut litt ting, men det er ikke det man ønsker som mor/far til sine barn liksom. 

• Liker 1
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Mennesker er rasjonelle. Ingen gidder å gjøre noe med mindre de gagner de selv. Og denne mannen får sex og kjærlighet og sikkert mat og kos.

Burde sikkert heller spurt hvorfor han skulle dempe seg. Dette er ikke et forhold å investere i. Seksuelle forhold er som regel bare ventepølse for et mer seriøst forhold. 

Så skikkelig bra sex er mindre attraktivt enn enormt boliglån, nattevåk, foreldremøter, stasjonsvogn og et ellers kjipt og strevsomt liv?

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Selv om det blir på bekostning av giftermål og barn og en felles fremtid, f.eks.? Det er ikke til å komme utenom at man ofte oppfatter seksuelt utagerende mennesker som mennesker med lav selvrespekt. Kan være morsomt i ungdommen, prøve ut litt ting, men det er ikke det man ønsker som mor/far til sine barn liksom. 

Jeg oppfatter pripne, kjipe og seksuelt tilbakeholdne damer som uinteressante huskors og kjerringer, uansett alder og utseende....

• Liker 2
Skrevet
Resignert skrev (4 minutter siden):

Så skikkelig bra sex er mindre attraktivt enn enormt boliglån, nattevåk, foreldremøter, stasjonsvogn og et ellers kjipt og strevsomt liv?

For mange er det det ja :) 

Det vil si, dette er gjerne mennesker som klarer å ha skikkelig bra sex uten å måtte dra andre mennesker inn i sexlivet sitt, slik at der ikke akkurat føles som noen stor motsetning. 

• Liker 1
Skrevet
Resignert skrev (3 minutter siden):

Jeg oppfatter pripne, kjipe og seksuelt tilbakeholdne damer som uinteressante huskors og kjerringer, uansett alder og utseende....

Det går veldig bra du :) 

Nå er det en mann som er såkalt prippen og kjip her da, så da bryr det vel ikke deg så mye. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...