AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #1 Skrevet 17. september 2021 For 2 uker siden gjennomgikk jeg et hastekeisersnitt og etter én uke åpnet såret seg litt og det begynte å komme ut verk. Når bandasjen fjernes pipler det ut myye verk…jeg er daglig på skiftestua og skifter bandasje og har vært til lege, men synes ikke de tar det så alvorlig. Noen som har opplevd det samme? Anonymkode: 43c95...d41
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #2 Skrevet 17. september 2021 Hadde også hastesnitt, men såret mitt grodde uten problemer. Hvorfor føler du ikke at du blir tatt på alvor? Har ikke legen undersøkt godt nok? Hvis infeksjonen sitter i overhuden, så er det ikke så farlig. Problemet er jo om det går dypere. Hvis legen har undersøkt og sett at det bare er overhuden som er rammet, så høres det ut som om du får god hjelp. Har du forresten fått antibiotika? Hvis ikke, bør du spørre legen om det kan ha noe for seg. Anonymkode: 57a5e...b3a 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #3 Skrevet 18. september 2021 Ikke opplevd det samme, men neste gang du skifter ville jeg stilt litt spm, si at du er bekymret over infeksjonen, be dem forklare akkurat hva som er betent og hva de gjør - og hvorfor de ikke gjør mer, hvorfor du ikke skal ta antibiotika osv. Kanskje får du en fornuftig forklaring, feks at det kun er overfladisk, eller det kan føre til at du får flere undersøkelser. Uannsett er det greit å spørre, du har rett på å få vite hva de gjør og hvorfor/hvorfor ikke div. behandling settes i gang Anonymkode: 1ebca...79d
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #4 Skrevet 18. september 2021 Får du antibiotika? Anonymkode: 54072...ad7
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #5 Skrevet 18. september 2021 Huff det hørtes ikke mye bra ut. Selv fikk jeg en cm åpning i KS-såret i ene enden med litt verk. Jeg hentet meg sterilt skiftesett, bandasje og sterilt saltvann og renset dette selv hjemme og betennelsen gikk raskt over. Så stripet jeg en ny strips over og det grodde pent. Hadde ikke behov for antibiotika. Jordmor tok en Baktus-prøve på barselpoliklinikken bare, men det var ikke noe farlig som vokste der. Jeg hsdde ikke feber eller dårlig allmenntilstand. Pass på at du ikke får nettopp feber eller redusert allmenntilstand, eller at såret ikke bedrer seg. God bedring ☺️ Anonymkode: 09b86...9a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå