Lizca Skrevet 17. september 2021 #1 Skrevet 17. september 2021 Jeg er 25 år, har en liten gutt på 1 år. Er helsefagarbeider, og driver nå å leser påbygg, da jeg ikke har generell studiekompetanse grunnet fagbrev. Må da bli sykepleier først, så må jeg gå jordmorskolen. Jeg bor i Møre og Romsdal, så jeg lurer på hvordan jeg skal gjøre det med barnet mitt og jordmorskole om noen år. Er ingen jordmorskoler her i nærheten.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #2 Skrevet 17. september 2021 Lizca skrev (3 minutter siden): Jeg er 25 år, har en liten gutt på 1 år. Er helsefagarbeider, og driver nå å leser påbygg, da jeg ikke har generell studiekompetanse grunnet fagbrev. Må da bli sykepleier først, så må jeg gå jordmorskolen. Jeg bor i Møre og Romsdal, så jeg lurer på hvordan jeg skal gjøre det med barnet mitt og jordmorskole om noen år. Er ingen jordmorskoler her i nærheten. Skjønner ikke hva du spør om Anonymkode: 2baf9...f9c
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #3 Skrevet 17. september 2021 Du må vel flytte og ta han med deg? Anonymkode: ff244...f64 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #4 Skrevet 17. september 2021 Elkevilt forslag: Gjør som andre studenter, flytt og ta barnet med deg! Anonymkode: f0047...dd7 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #5 Skrevet 17. september 2021 Så vidt jeg vet må dere nok flytte? eventuelt ta kontakt med de forskjellige studie stedene og høre hvor mye er obligatorisk opprette og hvor mye kan du gjøre selv med nett forelesninger og lese selv. Osv. Anonymkode: 4fda1...ecf
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #6 Skrevet 17. september 2021 Men ja dere må nok flytte... så da ville jeg nok flyttet nå og tatt sykepleien og jordmor samme sted så får dere etablert dere litt! Anonymkode: 4fda1...ecf 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #7 Skrevet 17. september 2021 Mine øyne blør av overskriften. Det heter jordmor. Du må ta med barnet og flytte. 3 års sykepleie med meget gode karakterer for så å jobbe minst et år før du kan søke deg inn på master i jordmorfag. Anonymkode: c5ab8...8f5 4
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #8 Skrevet 17. september 2021 Er faren til barnet i bildet? Om utdannelsen ikke krever jevnlig oppmøte hver dag så kan jo barnet bo hos faren den tiden du er og studerer, om det feks er samlinger eller praksisperioder som bare er i blandt og at resten kan gjøres hjemmefra. Hvis ikke tar du barnet med og flytter dit skolen er. En del utdannelser kan jo tas nesten utelukkende remote men jordmor vil jeg jo tro (og håpe) har en del praktisk undervisning som krever oppmøte.. Du bør jo tenke litt på hvor dere vil bo etterpå også, vil dere helst tilbake dit du bor nå eller vil dere bosette dere der skolen er (tenker det har litt å si når man flytter så du og barnet kan få nettverk der). Er vel ikke jobbmuligheter for jordmor overalt. Anonymkode: a649e...64b 2
Lizca Skrevet 17. september 2021 Forfatter #9 Skrevet 17. september 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Er faren til barnet i bildet? Om utdannelsen ikke krever jevnlig oppmøte hver dag så kan jo barnet bo hos faren den tiden du er og studerer, om det feks er samlinger eller praksisperioder som bare er i blandt og at resten kan gjøres hjemmefra. Hvis ikke tar du barnet med og flytter dit skolen er. En del utdannelser kan jo tas nesten utelukkende remote men jordmor vil jeg jo tro (og håpe) har en del praktisk undervisning som krever oppmøte.. Du bør jo tenke litt på hvor dere vil bo etterpå også, vil dere helst tilbake dit du bor nå eller vil dere bosette dere der skolen er (tenker det har litt å si når man flytter så du og barnet kan få nettverk der). Er vel ikke jobbmuligheter for jordmor overalt. Anonymkode: a649e...64b Har samboer ja, sykepleier er her hvor jeg bor, så er snakk om mange år før jeg kan gå jordmorskolen. Jeg tar påbygg som privatist igjennom nki-nettbaserte studier. Sykepleie må jeg gå deltid-4år. Så er ikke før om eventuelt 5 år. Men greit å ha en plan slik at ikke alt blir som en overraskelse
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #10 Skrevet 17. september 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Så vidt jeg vet må dere nok flytte? eventuelt ta kontakt med de forskjellige studie stedene og høre hvor mye er obligatorisk opprette og hvor mye kan du gjøre selv med nett forelesninger og lese selv. Osv. Anonymkode: 4fda1...ecf Mye obligatorisk praksis på jordmorstudiet. Anonymkode: 6cc7e...194 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #11 Skrevet 17. september 2021 Jordmord 😳 Anonymkode: 38b33...e5a
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #12 Skrevet 17. september 2021 Det er helt umulig å bo en annen plass om man skal gå det studiet. Det er et meget krevende studie. De fleste jobber ikke ved siden av en gang. Anonymkode: c5ab8...8f5
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #13 Skrevet 17. september 2021 10 minutter siden, Lizca said: Har samboer ja, sykepleier er her hvor jeg bor, så er snakk om mange år før jeg kan gå jordmorskolen. Jeg tar påbygg som privatist igjennom nki-nettbaserte studier. Sykepleie må jeg gå deltid-4år. Så er ikke før om eventuelt 5 år. Men greit å ha en plan slik at ikke alt blir som en overraskelse Okai hvis han har jobb og tilknytning der dere bor nå så det blir vanskelig for hele familien å flytte ville jeg nok forberedt familien på at du må bli pendler mens du studerer og helst ta jordmor-masteren på heltid (altså at dere sparer opp på forhånd + tar studielån så du slipper å jobbe mye og måtte ta den deltid) så det tar kortere tid. Du må vel også jobbe litt som sykepleier før du kan starte på jordmor. Har dere ikke nær tilknytning så ville jeg vurdert å flytte før barnet starter på skolen, gitt at du er sikker på at du kan komme inn der + få jobb da... Anonymkode: a649e...64b
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #14 Skrevet 17. september 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Okai hvis han har jobb og tilknytning der dere bor nå så det blir vanskelig for hele familien å flytte ville jeg nok forberedt familien på at du må bli pendler mens du studerer og helst ta jordmor-masteren på heltid (altså at dere sparer opp på forhånd + tar studielån så du slipper å jobbe mye og måtte ta den deltid) så det tar kortere tid. Du må vel også jobbe litt som sykepleier før du kan starte på jordmor. Har dere ikke nær tilknytning så ville jeg vurdert å flytte før barnet starter på skolen, gitt at du er sikker på at du kan komme inn der + få jobb da... Anonymkode: a649e...64b Det går ikke ann å ta masteren på heltid. Anonymkode: c5ab8...8f5
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #15 Skrevet 17. september 2021 Først av alt, det heter ikke jordmorskole! Det heter master i jordmorfag, og den kan hverken tas på deltid eller samlingsbasert. Det er et krevende studium med mye oppmøte som krever at du bor i nærheten av studiestedet. Tatt i betraktning at dette er ti år frem i tid er det ingenting å stresse med enda, men du må flytte de to årene det tar. Anonymkode: 9f51a...344 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #16 Skrevet 17. september 2021 Det er vel strengt tatt ikke noe som heter jordmorskole. Anonymkode: c3b95...f0b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå