AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #1 Skrevet 17. september 2021 Vi tenker å flytte til Oslo i 2022. To barn, 9 og 11. Kom med innspill, hvilke område bør vi holde oss unna? Anonymkode: 3b104...d1f
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #2 Skrevet 17. september 2021 En slik tråd blir lagd hver uke.. bare søk så finner du haugevis av tråder. Eller er du et troll som bare baiter ut alle som alltid spyr ut«ikke østkanten blabla, innvandrere»-svar? Anonymkode: 7c4f8...5f6 9
Elysion Skrevet 17. september 2021 #3 Skrevet 17. september 2021 Tjuvholmen. Bare en barnehage der, såvidt meg bekjent. 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #4 Skrevet 17. september 2021 Det er veldig få steder man virkelig ikke bør bo. Da snakker vi ikke hele bydeler, men noen områder i enkelte bydeler - ofte bare noen få kvartaler/gater. Ut over det kommer mye an på hvem dere er. Hvilken demografi dere passer inn i, hvilket handlingsrom økonomien gjør dere ifht boligkjøp, hvordan barna er, etnisitet m.m. I veldig grove trekk ville jeg - som etnisk norsk middelklassemenneske med helt ordinær økonomi - unngått både de posheste bydelene i vest og de mest belastede i øst. Og havnet på strekka mellom Hellerud og Skullerud via Høyenhall + Lambertseter om jeg ville ha forstadsliv, evt fra Bolteløkka til Kampen via Løren og Hasle om jeg ville ha mer by-by. Anonymkode: 0f39e...7f2 3
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #5 Skrevet 17. september 2021 Hva vil du unngå? Så kan jeg hjelpe deg å svare. Bor selv på Sankthanshaugen Anonymkode: b1ef7...cfa
Daria Skrevet 17. september 2021 #6 Skrevet 17. september 2021 Wednesday Addams skrev (40 minutter siden): Tjuvholmen. Bare en barnehage der, såvidt meg bekjent. Men det kryr av dem i gangavstand i området rundt (og er vel uansett ikke relevant for TS med barn i barneskolealder...). Det bor barn med gode liv i absolutt hele byen - det blir et spørsmål om hva som er viktig for dere. Hva slags bolig dere ønsker, nærhet til marka eller nærhet til sentrum, parkeringsmuligheter og reisevei til jobb osv osv. 3
AprilLudgate Skrevet 17. september 2021 #7 Skrevet 17. september 2021 Hm..... Steder jeg ikke hadde bodd med barn: - innenfor Ring 1, uansett hvor - ingen av de aller mest sentrale bydelene (nedre deler av Frogner/Grunerløkka/Grønland/Majorstuen osv). Vanskelig å finne jevnaldrende venner i nabolaget her fordi de fleste flytter derfra ved barn 1-2 før skolestart. - Tjuvholmen og Sørenga er ikke mine favoritter med barn/ungdom Tja.....ellers er det nok grei aldersblanding alle andre steder. Ellers hadde jeg holdt meg unna adresser som sokner til skolene som gjør det dårlig i mobbeundersøkelsene. 3
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #8 Skrevet 17. september 2021 Fløff skrev (2 minutter siden): Hm..... Steder jeg ikke hadde bodd med barn: - innenfor Ring 1, uansett hvor - ingen av de aller mest sentrale bydelene (nedre deler av Frogner/Grunerløkka/Grønland/Majorstuen osv). Vanskelig å finne jevnaldrende venner i nabolaget her fordi de fleste flytter derfra ved barn 1-2 før skolestart. - Tjuvholmen og Sørenga er ikke mine favoritter med barn/ungdom Tja.....ellers er det nok grei aldersblanding alle andre steder. Ellers hadde jeg holdt meg unna adresser som sokner til skolene som gjør det dårlig i mobbeundersøkelsene. Jeg bor på Grunerløkka. Her er det massevis av barn i alle aldre. Anonymkode: 0136a...90f 8
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #9 Skrevet 17. september 2021 Jeg ville ikke bodd midt i sentrum, ville nok sett utenfor Ring2 iallfall. Og personlig ville jeg bodd mot vest siden jeg har mest tilknytning dit, men det er noen fine bydeler mot øst, nord og sør også. Vi bor i Nydalen nå og jeg synes det bygges veldig tett og mye rundt her og Storo og området rundt her, så ville nok ikke flyttet hit med barn om jeg skulle flyttet nå.. Vi tenker flytte ut om noen få år når våres baby vokser til, må bare spare litt penger. Ville tenkt på hva slags fritidsinteresser barna har og sett litt etter det. Feks om de driver med alpint, svømming, ridning eller andre aktiviteter som ikke finnes overalt (spesielt i Oslo der det er dårlig med svømmehaller osv) og derfor ikke er så lett å komme seg til (versus fotball/håndball og sånt). Ville også tenkt på reisevei til jobb siden selv korte avstander i Oslo kan ta litt tid om man ikke har direkte tbane feks. (Mye kø for buss og bil i rushen) Anonymkode: cd539...267
AprilLudgate Skrevet 17. september 2021 #10 Skrevet 17. september 2021 (endret) AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg bor på Grunerløkka. Her er det massevis av barn i alle aldre. Anonymkode: 0136a...90f Jeg skrev nedre del. Bydel Grunerløkka inkluderer Løren og deler av Hasle også - så ja, det er barn der. Det er feil at det statistisk sett er høy/middels høy andel barnefamilier og ungdom. De fleste flytter fra ALLE bydeler innen Ring 2 og delvis 3 senest ved barn nr 2. Dette finner du ved å se på statistikken Bydel Grunerløkka har ganske ulik intern statistikk fordi den er stor - men - den varige trenden er: - bor mange unge voksne der - mange førstegangsfødende - mange av disse flytter før skolestart eller ved barn nr 2 - endel godt voksne flytter (tilbake) til Bydel Grunerløkka fra «suburbia» (les:, fra utenfor Ring 3 når barna er voksne). Dette er ikke min personlige mening, men statistikk. Endret 17. september 2021 av Fløff
Tipponull Skrevet 17. september 2021 #11 Skrevet 17. september 2021 Fløff skrev (29 minutter siden): Jeg skrev nedre del. Bydel Grunerløkka inkluderer Løren og deler av Hasle også - så ja, det er barn der. Det er feil at det statistisk sett er høy/middels høy andel barnefamilier og ungdom. De fleste flytter fra ALLE bydeler innen Ring 2 og delvis 3 senest ved barn nr 2. Dette finner du ved å se på statistikken Bydel Grunerløkka har ganske ulik intern statistikk fordi den er stor - men - den varige trenden er: - bor mange unge voksne der - mange førstegangsfødende - mange av disse flytter før skolestart eller ved barn nr 2 - endel godt voksne flytter (tilbake) til Bydel Grunerløkka fra «suburbia» (les:, fra utenfor Ring 3 når barna er voksne). Dette er ikke min personlige mening, men statistikk. I hele Oslo bor det halvparten så mange 6-åringer som 1-åringer, så det er jo egentlig enorm utflytting fra byen som helhet. 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #12 Skrevet 17. september 2021 Grønland. Anonymkode: 840da...305 2
AprilLudgate Skrevet 17. september 2021 #13 Skrevet 17. september 2021 Tipponull skrev (17 minutter siden): I hele Oslo bor det halvparten så mange 6-åringer som 1-åringer, så det er jo egentlig enorm utflytting fra byen som helhet. Utflyttingen skjer endel utenfor kommunen ja. Men statistikken for de ulike bydelene er veldig forskjellig.
Daria Skrevet 17. september 2021 #14 Skrevet 17. september 2021 Tipponull skrev (20 minutter siden): I hele Oslo bor det halvparten så mange 6-åringer som 1-åringer, så det er jo egentlig enorm utflytting fra byen som helhet. Hvor har du de tallene fra? I følge SSB er det ca 8500 1-åringer og 7600 6-åringer i Oslo (2021-tall). 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #16 Skrevet 17. september 2021 Groruddalen og Gamle Oslo. Anonymkode: 7d2ba...abe
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #17 Skrevet 17. september 2021 Med barn vil jeg si i forstaden i Oslo. men nå må du huske at det er Oslo, man kan ikke velge og vrake dersom man ikke har en del penger til overs. prisene er allerede høye og budrunden gjør ikke flyttingen lettere med mindre du er en riking noe jeg tviler ellers hadde du bedt om tips fra andre hold. Anonymkode: 9cf17...0ad 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #18 Skrevet 17. september 2021 Fløff skrev (2 timer siden): Jeg skrev nedre del. Bydel Grunerløkka inkluderer Løren og deler av Hasle også - så ja, det er barn der. Det er feil at det statistisk sett er høy/middels høy andel barnefamilier og ungdom. De fleste flytter fra ALLE bydeler innen Ring 2 og delvis 3 senest ved barn nr 2. Dette finner du ved å se på statistikken Bydel Grunerløkka har ganske ulik intern statistikk fordi den er stor - men - den varige trenden er: - bor mange unge voksne der - mange førstegangsfødende - mange av disse flytter før skolestart eller ved barn nr 2 - endel godt voksne flytter (tilbake) til Bydel Grunerløkka fra «suburbia» (les:, fra utenfor Ring 3 når barna er voksne). Dette er ikke min personlige mening, men statistikk. Bydel Grünerløkka er den mest folkerike bydelen i Oslo. Den omfatter mange områder som ikke ER Grünerløkka. Statistikken blir derfor misvisende. Øverst opp mot Torshov finnes masse barn, og det er stabil foreldremasse etter skolestart. Ressurssterke foreldre som har interesser knyttet til byen eller hytte de drar til i helger. Nedenfor Birkelunden flytter de fleste før skolestart, fordi det er lite barnevennlig. Anonymkode: 3a68b...5b8 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #19 Skrevet 17. september 2021 tom1986 skrev (14 minutter siden): Alt øst for sentrum. Så flere hundre tusen barn bor steder barn ikke burde bodd?? Anonymkode: 0136a...90f
tom1986 Skrevet 17. september 2021 #20 Skrevet 17. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så flere hundre tusen barn bor steder barn ikke burde bodd?? Anonymkode: 0136a...90f Jepp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå