Gå til innhold

Eksen deler ting om meg for å rakke ned på meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eksen min, voksen mann på over 40, var drømmemannen når vi møttes. Det øyeblikket vi bestemte oss for å være kjærester så ble han til den helt motsatte versjonen av seg selv. Etter å ha godtatt mye dritt og prøvd å få forholdet på rett kjøl, ble det slutt på en stygg måte. 

Vi har ikke en gang snakket sammen i ettertid og jeg har ikke fortalt noen detaljer om det. Jeg vil ikke snakke om det og ikke tenke på det. 

Men så får jeg høre fra folk at han har kalt meg gal og dum, og brukt personlig informasjon jeg har fortalt til å rettferdiggjøre det og bekrefte det. Han har tatt ting ut av sammenheng og gjort narr av mine private sorger og opplevelser.

Blant annet delte jeg at jeg skadet meg som tenåring, det kom arrene mine fra. Fra ei bekjent av oss får jeg høre at jeg er splitter pine gal, i følge ham og skjærte meg med kniv foran han. 

Det er syke ting og det er fæle ting. Jeg regner med han gjør det for å komme ut av det "best mulig" før jeg sier noe, enda jeg hverken har sagt eller vil si noe. Det er trist på flere måter, jeg er så lei meg. 

Hva hadde du gjort?

Anonymkode: 751c0...515

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er små mennesker som må stå på andres skuldre for å føle seg store....

Har også en sånn eks som bare snakker dritt om meg. Jeg overser. Det at han velger å gjøre det, sier mer om han enn om meg. 

Folk klarer å legge sammen to og to og få fire....

Anonymkode: fa74f...e1a

• Liker 4
Gjest Elder Millennial
Skrevet

Du kan dessverre gjøre lite med det. Han slutter neppe om du tar det opp med han.

Hvis noen nevner det til deg så sier du bare at det er trist at han ikke takler bruddet så bra og at du skulle ønske han sluttet å spre løgner å snakke stygt om deg. 

Skrevet

De som kjenner deg, vet nok at det ikke er sant. De som ikke kjenner deg, la det fly forbi deg..
Ikke ta kontakt med han, da blir du sikkert bare enda galere. Fokuser på deg deg selv og snakk med dine venner om dette. Det kan hjelpe

Anonymkode: c3a35...7fe

• Liker 3
Skrevet

Han bare driter seg ut.

Om det så var sant at du hadde selvskada deg foran ham, så hadde et empatisk menneske skaffa deg hjelp, ikke brukt det til å kritisere deg. Så selv om folk skulle tro på ham, "vinner" han ikke. De tenker bare at han er utrolig dårlig kjæreste. 

Anonymkode: 02148...a3c

• Liker 1
Skrevet

Takk for støttende svar og gode råd, det er vanskelig å se rasjonellt på det selv nå, dere hjelper meg veldig. Jeg må bare heve hodet og gå videre, han viser jo selv hva for en dårlig partner han var når han holder på sånn, det tenkte jeg ikke på en gang, sant nok!

• Liker 2
Skrevet

Går gjennom identisk situasjon, bare at vi er 29 og har barn.. Orker ikke engang snakke om han og hva han har latt meg og barnet gå gjennom, men hans munn løper løpsk! Jeg bryr meg ikke fordi jeg har mitt på det rene. Om noen går på den, så får de bare gjøre det. 
Han sier sikkert jeg nekter han samvær og, så ingen skal lure på hvorfor han ikke har barnet sitt mer, men sannheten er at han ikke klarer å ta vare på et barn og heller ikke vil. 

Anonymkode: bdd65...9bc

• Liker 2
Skrevet

12 år etter skilsmissen møtte jeg to venner av min eks på ett utested. De satt ute og røkte og jeg sa hei og ville slå av en prat. Jeg har hadde nettopp hatt ansvar for barnet til den ene på jobb. Det gikk ikke 2 min før den andre ville snakke om at jeg måtte være snill med eksen fordi han stakkars bare var snill med meg. Vi har ikke snakket på over 12 år!!! Det er da man skjønner at noen har ett stort behov for å stå på andres skuldre ja.

Anonymkode: d8890...43e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Eksen min, voksen mann på over 40, var drømmemannen når vi møttes. Det øyeblikket vi bestemte oss for å være kjærester så ble han til den helt motsatte versjonen av seg selv. Etter å ha godtatt mye dritt og prøvd å få forholdet på rett kjøl, ble det slutt på en stygg måte. 

Vi har ikke en gang snakket sammen i ettertid og jeg har ikke fortalt noen detaljer om det. Jeg vil ikke snakke om det og ikke tenke på det. 

Men så får jeg høre fra folk at han har kalt meg gal og dum, og brukt personlig informasjon jeg har fortalt til å rettferdiggjøre det og bekrefte det. Han har tatt ting ut av sammenheng og gjort narr av mine private sorger og opplevelser.

Blant annet delte jeg at jeg skadet meg som tenåring, det kom arrene mine fra. Fra ei bekjent av oss får jeg høre at jeg er splitter pine gal, i følge ham og skjærte meg med kniv foran han. 

Det er syke ting og det er fæle ting. Jeg regner med han gjør det for å komme ut av det "best mulig" før jeg sier noe, enda jeg hverken har sagt eller vil si noe. Det er trist på flere måter, jeg er så lei meg. 

Hva hadde du gjort?

Fortsett å være deg. Før eller siden kommer dette til å bite han bak. Så sant du ikke knekker sammen og gir han "rett". Har vært borti lignende flere ganger. Men etterhvert så syntes folk rundt at nok er nok og tror ikke på han lengre. 

Anonymkode: 310c2...b4b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...