AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #1 Skrevet 17. september 2021 Nå har jeg jobbet som sykepleier i 7 år og innser at turnusjobbing og arbeidsbelastningen går uttover meg selv og familien. Jeg ønsker heller ikke å være borte fra barna mine under høytider, helger og kvelder. Jeg har lenge prøvd å finne meg jobb på legekontor, kommunen, bedriftshelsetjenesten, poliklinikker, nav, forsikringsselskap osv uten napp. Jeg tror det er mange om beinet dessverre. Kun nattjobbing er ikke aktuelt. Videreutdanning innenfor helsevesenet er heller ikke motiverende og jeg vil egentlig innerst inne prøve noe helt annet, da jeg kjenner på mye frustrasjon i jobben som sykepleier. Kom over deltids studiet administrasjons sekretær. Noen som har erfaring med det? Hva er månedslønnen ca? Akkurat nå tjener jeg ca 30 000 kr i mnd etter skatt, og skulle helst hatt samme inntekt eller mer selvfølgelig. Ellers er det noen med forslag til en annen dagjobb? Er villig til å ta ny utdanning 1-2 år deltid. Og er villig til å tjene mindre for å få det bedre selv og ha mer tid og energi til familien. Anonymkode: 4f0b9...6b4
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #2 Skrevet 17. september 2021 «Administrasjonssekretær»? Tviler på at man får noen jobb med en slik utdannelse. 🤷♀️ Jeg tror din beste mulighet for å skaffe deg en dagjobb er ved å videreutdanne deg. Helsesykepleier, f. eks., men det er det kanskje vanskelig å få jobb innen? Evt. dersom du videreutdanner deg innen «ledelse for sykepleiere», og søker jobb som avdelingsleder i et kommunalt helseforetak eller lignende. Anonymkode: 35426...b41
Eplekake1 Skrevet 17. september 2021 #3 Skrevet 17. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): «Administrasjonssekretær»? Tviler på at man får noen jobb med en slik utdannelse. 🤷♀️ Jeg tror din beste mulighet for å skaffe deg en dagjobb er ved å videreutdanne deg. Helsesykepleier, f. eks., men det er det kanskje vanskelig å få jobb innen? Evt. dersom du videreutdanner deg innen «ledelse for sykepleiere», og søker jobb som avdelingsleder i et kommunalt helseforetak eller lignende. Anonymkode: 35426...b41 Vil egentlig ikke videreutdanne meg innenfor helsevesenet🙈 ser ikke på meg selv som leder og det er for høyt snitt i helsesykepleier utdanningen. Da måtte jeg i så fall forbedret karakterene mine, noe man ikke kan i den skolen jeg gikk på. Ser at jeg virker negativ, men jeg vil egentlig bare vekk fra sykepleieryrket uten å måtte ta en helt ny bachelor😔
Sophie-Ann Skrevet 17. september 2021 #4 Skrevet 17. september 2021 Jeg jobbet som det i Statoil og i et offshore selskap til og hadde 460000kr brutto. Pluss bonus. Men hadde ikke utdannelse. Nå går jeg på sykepleien 🤓. 1
Eplekake1 Skrevet 17. september 2021 #5 Skrevet 17. september 2021 Sophie-Ann skrev (Akkurat nå): Jeg jobbet som det i Statoil og i et offshore selskap til og hadde 460000kr brutto. Pluss bonus. Men hadde ikke utdannelse. Nå går jeg på sykepleien 🤓. Er det sant! 😯 Måtte du ha noe erfaring for å få en slik jobb? Eller fikk du opplæring der kanskje?
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #6 Skrevet 17. september 2021 Hopp over det tullestudiet og ta en årsenhet i økonomi/ledelse/organisasjonsteori ved en seriøs utdanningsinstitusjon. 😊 Da er det mange dører som åpner seg innen administrasjon/økonomi/HR! 👍🏼 Anonymkode: 2778a...5e1 1
Eplekake1 Skrevet 17. september 2021 #7 Skrevet 17. september 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hopp over det tullestudiet og ta en årsenhet i økonomi/ledelse/organisasjonsteori ved en seriøs utdanningsinstitusjon. 😊 Da er det mange dører som åpner seg innen administrasjon/økonomi/HR! 👍🏼 Anonymkode: 2778a...5e1 Takk! Er det vanskeligere å få seg jobb som administrasjons sekretær? Bortkasta penger? Eller likestilles det studiet du nevnte som Adm.sek?
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #8 Skrevet 17. september 2021 Jeg tok dette studiet i Bergen, administrasjonssekretær. Til tross for toppkarakteter i de fleste fag fikk jeg aldri jobb innenfor feltet. Er så mange hundre søkere til hver stilling, så uten erfaring kom jeg aldri igjennom nåløyet. Anonymkode: ffcf0...b9c
Sophie-Ann Skrevet 17. september 2021 #9 Skrevet 17. september 2021 Eplekake1 skrev (37 minutter siden): Er det sant! 😯 Måtte du ha noe erfaring for å få en slik jobb? Eller fikk du opplæring der kanskje? Begynte i resepsjonen og jobbet meg oppover. Jobbet i bransjen i 10 år. Men tidene har forandret seg veldig. I dag bør man i hvert fall ha erfaring. Men meld deg inn i er bemanningsbyrå. Og ta det derfra 😊
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #10 Skrevet 17. september 2021 Jeg jobbet tidligere på en fys.med poliklinikk der en av sekretærene var utdannet psyk.sykepleier. Hun ønsket seg vekk fra turnus og jobbet kun med administrasjon. Tror ikke hun hadde utdannelse innen kontorfag. Så kan godt hende du får jobb ved å søke, om du kommer over noe interessant. Anonymkode: 59cfe...158
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #11 Skrevet 17. september 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Hopp over det tullestudiet og ta en årsenhet i økonomi/ledelse/organisasjonsteori ved en seriøs utdanningsinstitusjon. 😊 Da er det mange dører som åpner seg innen administrasjon/økonomi/HR! 👍🏼 Anonymkode: 2778a...5e1 Helt enig. Med en bachelor ( selv om det er innenfor sykepleie så vil du ha mye bedre muligheter.) Du kan vel også gå for en master utdanning også? Jeg jobbet tidligere som administrasjons sekretær / it sekretær, i olje bransjen. Trenger ingen spesiell utdannelse, men får opplæring. Hadde vel rundt 500 000. Nå hadde jeg bachelor grad, men var vel det som gjorde at jeg "kom meg videre". Men hva med noe innenfor hms? Eller HR? Anonymkode: 8e130...e1a 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #12 Skrevet 17. september 2021 3 hours ago, Eplekake1 said: Takk! Er det vanskeligere å få seg jobb som administrasjons sekretær? Bortkasta penger? Eller likestilles det studiet du nevnte som Adm.sek? Vil tro det er vanskelig å få jobb og ikke minst vanskelig å utvikle seg videre. Definitivt bortkastet. Jeg tok noen kurs (bedriftsøkonomi, logistikk og ledelse) og en årsenhet i bedriftspsykologi på BI. Mangler bare å fylle på med en årsenhet så får jeg bachelor. Fikk en stabil jobb med god inntekt på økonomi avdeling før jeg i det hele tatt var ferdig med årsenheten. Hadde ikke spesielt relevant erfaring fra før annet enn generell, selvlært it kompetanse 😊 Anonymkode: 2778a...5e1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #13 Skrevet 17. september 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Vil tro det er vanskelig å få jobb og ikke minst vanskelig å utvikle seg videre. Definitivt bortkastet. Jeg tok noen kurs (bedriftsøkonomi, logistikk og ledelse) og en årsenhet i bedriftspsykologi på BI. Mangler bare å fylle på med en årsenhet så får jeg bachelor. Fikk en stabil jobb med god inntekt på økonomi avdeling før jeg i det hele tatt var ferdig med årsenheten. Hadde ikke spesielt relevant erfaring fra før annet enn generell, selvlært it kompetanse 😊 Anonymkode: 2778a...5e1 Glemte å legge til at BI tilrettelegger disse årsenhetene slik at det er fullt mulig å jobbe 100% ved siden av studiet! 👍🏼 Anonymkode: 2778a...5e1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #14 Skrevet 17. september 2021 Sjekk ut videreutdanning i operasjonssykepleie. Lett å få dagjobb, du kan ta utdannelse med stipend som er 90% av lønnen mot bindingstid, ettertraktet kompetanse og veldig kjekk jobb. Helt ulik jobben som sykepleier på sengepost. Anonymkode: c449e...042
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #15 Skrevet 17. september 2021 Hva er en administrasjonssekretær? Hva konkret gjør man i jobben? Anonymkode: 95d64...08a
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #16 Skrevet 17. september 2021 Skulle jeg valgt utdanning på nytt nå, ville det vært innen regnskap, lønn eller skole (lærer). Anonymkode: 068e0...da9 1
Eplekake1 Skrevet 17. september 2021 #17 Skrevet 17. september 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vil tro det er vanskelig å få jobb og ikke minst vanskelig å utvikle seg videre. Definitivt bortkastet. Jeg tok noen kurs (bedriftsøkonomi, logistikk og ledelse) og en årsenhet i bedriftspsykologi på BI. Mangler bare å fylle på med en årsenhet så får jeg bachelor. Fikk en stabil jobb med god inntekt på økonomi avdeling før jeg i det hele tatt var ferdig med årsenheten. Hadde ikke spesielt relevant erfaring fra før annet enn generell, selvlært it kompetanse 😊 Anonymkode: 2778a...5e1 Det er kanskje bedre å ta års studium ja, også kan jeg heller evt fullføre og få en bachelor senere om jeg vil. Kan jeg spørre hvilken skole du valgte? 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #18 Skrevet 17. september 2021 Jeg vil si det er litt bortkastede penger å utdanne seg til organisasjonssekretær. Du kan få jobb uten dette kurset og tjene det samme som du ville gjort hvis du hadde tatt det. Det er ikke flust av disse jobbene, men skriver man er gnistrende søknad og gjør et godt intervju (og har gode referanser!) så betyr det mer enn utdannelse i dette yrket. Anonymkode: 93d8a...a46 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #19 Skrevet 17. september 2021 11 minutter siden, Eplekake1 said: Det er kanskje bedre å ta års studium ja, også kan jeg heller evt fullføre og få en bachelor senere om jeg vil. Kan jeg spørre hvilken skole du valgte? Valgte BI - veldig fornøyd med hele studiet! Ta kontakt med dem og snakk med en studieveileder så får du god hjelp med hva du bør velge og hvordan du bør bygge opp studiet ditt 😊 Anonymkode: 2778a...5e1
Eplekake1 Skrevet 17. september 2021 #20 Skrevet 17. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Valgte BI - veldig fornøyd med hele studiet! Ta kontakt med dem og snakk med en studieveileder så får du god hjelp med hva du bør velge og hvordan du bør bygge opp studiet ditt 😊 Anonymkode: 2778a...5e1 Det var lurt👌 Takk for hjelpen 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå