Gå til innhold

Fuktighetskrem fra Dermalogica

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huden min føler jeg det er litt vanskelig å pleie. Underhuden er fet (ikke så veldig mye, men sterke tendenser), og overhuden er tørr. Merker ikke så mye til det om våren og sommeren, men så fort det blir kalt ute flasser jeg av hud.

Nå bruker jeg Special cleansing gel fra Dermalogica. Passer den for meg? Hvilke fuktighetskrem fra Dermalogica bør jeg bruke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Huden min føler jeg det er litt vanskelig å pleie. Underhuden er fet (ikke så veldig mye, men sterke tendenser), og overhuden er tørr. Merker ikke så mye til det om våren og sommeren, men så fort det blir kalt ute flasser jeg av hud.

Nå bruker jeg Special cleansing gel fra Dermalogica. Passer den for meg? Hvilke fuktighetskrem fra Dermalogica bør jeg bruke?

Jeg ville bare fortsatt med Special Cleansing Gel. Den er for normal/blandingshud. Den renser jo bra slik at du får renset huden godt og fjernet sminke og smuss,MEN den tørker jo ikke ut huden. Jeg hadde en annen rens derfra som het Ultracalming Cleanser og den renset ikke like godt og jeg merket det godt med at jeg fikk en del mer urenheter.

Jeg har noenlunde samme hud som deg. Huden min får lett en del urenheter,men allikevel er det tørr på overhuden-veldig ubalansert. Men når jeg steller bar med den og bruker rette produkter,så går det bedre.

Jeg bruker samme rens som deg og bruker Skin Smoothing Cream om høst/vinter og Active Moist om sommeren(da jeg for litt fetere hud).

Dette fungere KJEMPE bra! I tillegg til å være nøye med rens+krem morgen og kveld,så tar jeg også å damper huden,peeler og legger fuktmaske ca en gang i uka. Peeling og damp hjelper til for å fjerne døde hudceller og dritt som tetter porene. En fuktmaske gir mye fuktighet og dermed blir huden myk og gjennomfuktet-og det kan hjelpe med at den ikke produsere så mye talg lenger! VIKTIG: Bruk en vannbasert(fettfri) maske. Biotherm har en fantastisk en. Den blekgrønne tuben for blandingshud. Lukter nyyydelig og varer lenge! Jeg merker forskjell på huden etter en slik(og regelmessig) behandling.

Husk også å velg sminke som er for din hudtype,om du bruker det!

Håper du fikk noe ut av det jeg skrev! :vinke:

Skrevet

Jeg bruker også peelingkremen til Biotherm, og er sånn passe fornøyd. Liker ikke at den er så "kvass", foretrekker mye heller YSLs (uten korn). Skal gå til innkjøp av den neste gang.

Når det gjelder fuktighetskrem har jeg sett litt på Skin Smoothing Creme, og skal kjøpe den så fort som mulig. ;) Takk for tips.

Hilsen trådstarter.

Skrevet

De symptomene du beskriver, er helt lik mine. Jeg har vært hos hudlege, og fått bekreftet at det var det jeg trodde det var. Seborreisk eksem. Det er typisk at det slår ut mer om høsten og vinteren enn om sommeren.

Pr. i dag bruker jeg en krem som heter Pevisone og som fåes på resept. Denne smøres på i et tynt lag når eksemet blusser opp. I tillegg til å ha det i ansiktet, har jeg ogå eksem i hodebunnen. Der likner det tørr hodebunn som flasser. Av og til, og ofte hos noen, så klør det. Noen ganger kan en også kjenne at det har kommet små sår (gjerne fordi en klør seg) som væsker litt.

Eksemet er ikke smittsomt, fordi grunnen til at en får det er at en reagerer på en sopp som er naturlig tilstede i huden hos alle mennesker. Hvorfor en får en allergisk reaksjon på denne, vet en ikke enda. Det leger og forskere har funnet ut er at det er vanligere å få denne eksemen her i nord. De tror det har noe med de stadige værskiftene her. Soppen blomstrer kanskje litt ekstra under de værforholdene som er her i nord.

Det finnes for tiden ingen kur for dette eksemet, men flere produkter som holder det i sjakk. Jeg bruker produkter som har virkemiddelet selen for å holde eksemet mitt sånn noenlunde under kontroll. Andre reagerer bedre på virkemiddelet ketokonazol, som blant annet finnes i shampoen Fungoral. Det finnes også andre alternativer for de som ikke har noen nytte av disse to stoffene.

Kanskje en tur til hudlege hadde vært lurt?

Skrevet

Jeg har ikke eksem, og går jevnlig til en god hudpleier. Det er vel helst vanlig å ha blandingshud (slik som meg), uten at man skal ha eksem for det?

Skrevet
Jeg bruker også peelingkremen til Biotherm, og er sånn passe fornøyd. Liker ikke at den er så "kvass", foretrekker mye heller YSLs (uten korn). Skal gå til innkjøp av den neste gang.

Når det gjelder fuktighetskrem har jeg sett litt på Skin Smoothing Creme, og skal kjøpe den så fort som mulig. ;) Takk for tips. 

Hilsen trådstarter.

Jeg som svarte først....

det var ikke peelingmaske men fuktighetsmaske fra Biotherm.

Skrevet
Jeg har ikke eksem, og går jevnlig til en god hudpleier. Det er vel helst vanlig å ha blandingshud (slik som meg), uten at man skal ha eksem for det?

Det var da ikke meningen å tråkke deg på tærne. Jeg sa bare at symptomene var lik de til den type eksem. En må vel få si det uten at en skal bli glefset etter? :roll:

Dessuten hørtes det ikke ut som typisk blandings hud sånn som det er beskrevet på enkelte nettside. Sakset dette ut fra sunkost sine sider:

Blandingshud er lett å gjenkjenne å den såkalte t-sonen. Området panne-nese-hake har temmelig mye fett, og det oppstår lett små urenheter. Sidepartiene i ansiktet er temmelig tørre og trenger fuktighet.

Det var uansett ikke meningen å tråkke deg på tærne, bare gi deg noen råd i tilfelle du ville undersøke om du har denne typen hud.

Skrevet

Til blandingshud vil Skin Smoothing Cream sannsynligvis bli for rik. Den inneholder endel fett, og er beregnet for normal/tørr hud, men inneholder ikke stoffer som gir kviser i seg selv.

Skrevet

Jeg var til hudanalyse hos en hudpleiesalong, og fikk bl.a anbefalt Skin Smoothing Cream. Har også en hud som trådstarter beskriver. Ikke fått prøvd den ennå, da den var litt dyr for min lommebok ! Men kommer nok til å kjøpe den etterhvert når vinteren kommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...