Gå til innhold

Faren min døde, onkel flyttet inn med mamma og tantene mine ble slemme mot meg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Faren min døde rett før jul da jeg var 17 år og gikk i 2.klasse på vgs. Jeg hadde fortsatt et halvt år igjen av 2.klasse og det var forvirrende og vanskelig alt som skjedde. 

Et halvt år etter pappa døde ble jeg 18 år helt på slutten av 2.klasse og broren til pappa kom plutselig og fortalte meg at han skulle flytte inn med oss fordi han hadde blitt sammen med mamma. Jeg fikk sjokk, for jeg visste ingenting, mamma hadde ikke sagt noe, og jeg var fortsatt i sorg. Det hadde bare gått et halvt år siden pappa døde... 

2 av søstrene til pappa og broren hans ble da plutselig veldig slemme mot meg. De var nedlatende og var slemme mot meg hver gang de så meg, om jeg møtte de tilfeldig i byen eller vi møttes i familiesammenkomster. Det var alltid ekle kommentarer og nedlatende i tonefallet og det fikk meg til å føle meg verdiløs og dårlig. Jeg sluttet å møte de etter jeg ble 21 år og har ikke møtt se siden. 

Nå har det gått noen år og jeg flyttet til en annen by etter vgs. Har ikke orket å se disse tantene mine, altså, søstrene til pappa. Jeg lurer på om jeg fikk et traume av måten de oppførte seg på mot meg etter pappas dødsfall og at onkelen min flyttet inn med mamma. Det knyter seg inni meg hver gang jeg tenker på dem, og jeg klarer ikke se eller møte dem. 

Hva tenker dere? 

Anonymkode: a43c9...8f7

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj.. Her er det voksne som ikke har oppført seg voksent. 

Tror du gjør lurt i å lage ditt eget liv 

Anonymkode: 45880...ac1

• Liker 26
Gjest Lilleluring
Skrevet

Fy faen, dette er nok et tegn på hvor syk verden er!!!! 

Btw min eks etter 13 år ble sammen med kusina mi.... Så skjønner greia di... Hele slekta blir ødelagt... Men uansett da, jeg skjønner ikke hvorfor tantene dine oppfører seg sånn mot deg, du har da for faen ike gjort en dritt!!! 

Sånn var det med meg også når typen min ble sammen med kusina mi så er det jeg som ble uglesett av onkel og tante, for jeg var "sykelig sjalu" og så sint at jeg prøvde og splitte alle som dem sa.... De viste om utroskap et hvertfall et halvt år før det ble slutt... Var liksom 4 dobbelt svik... Vondeste jeg noen gang har opplevd i hele mitt liv... Jeg føler med deg ❤️

Skrevet

Syns dere dette er ille? 

Jeg lurer på om jeg er traumatisert av tantene mine, for de var utrolig slemme mot meg. De skulle ta meg for at mamma og onkelen min var sammen. De klarte å skade meg og jeg klarer ikke se de.

• Liker 4
Skrevet

Onkelen din plutselig flytter inn? For et opplegg! Stakkars deg! Er dere muslimer?

Anonymkode: 792c7...6a8

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Onkelen din plutselig flytter inn? For et opplegg! Stakkars deg! Er dere muslimer?

Anonymkode: 792c7...6a8

Nei, vi er ikke religiøse og vi er etnisk norske. Blonde og blåøyde, brunetter med brune øyne og noen rødhårete med grønne øyne. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, vi er ikke religiøse og vi er etnisk norske. Blonde og blåøyde, brunetter med brune øyne og noen rødhårete med grønne øyne. 

Ut ifra historien din hørtes det ut som dere er fra india eller pakistan

Anonymkode: 3e7f2...1fb

• Liker 12
Skrevet

Stakkars deg! For noen drittfolk.

Jeg forstår godt at du er traumatisert av dette!

Det er sikkert lurt å snakke med noen om dette. Prøv Rask Psykisk Helse i din kommune feks?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ut ifra historien din hørtes det ut som dere er fra india eller pakistan

Anonymkode: 3e7f2...1fb

Vi er alle fra Norge, med etnisk norsk utseende. 

Skrevet
MapleSirup skrev (1 minutt siden):

Stakkars deg! For noen drittfolk.

Jeg forstår godt at du er traumatisert av dette!

Det er sikkert lurt å snakke med noen om dette. Prøv Rask Psykisk Helse i din kommune feks?

Jeg går til en psykiater pga andre ting, men er dette viktig å prate om, tenker du? 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Syns dere dette er ille? 

Jeg lurer på om jeg er traumatisert av tantene mine, for de var utrolig slemme mot meg. De skulle ta meg for at mamma og onkelen min var sammen. De klarte å skade meg og jeg klarer ikke se de.

Trenger ikke sykeliggjøre det. 

Anonymkode: 5ae36...f82

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg går til en psykiater pga andre ting, men er dette viktig å prate om, tenker du? 

Ja, det er viktig! Det her trenger du nok å få bearbeidet.

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Traumer kan påvirke en person i den grad at det går utover ens psykiske og fysiske helse. Det har ingenting med sykeliggjøring å gjøre. Helt friske mennesker kan få traumer av ulike grunner, og det er helt naturlig at kropp og hode reagerer.

Endret av Anoia
  • Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det kan virke sånn. Å miste en forelder i så ung alder er traumatiserende. Moren din sviktet deg også.

• Liker 5
Skrevet
MapleSirup skrev (9 timer siden):

Det kan virke sånn. Å miste en forelder i så ung alder er traumatiserende. Moren din sviktet deg også.

Det værste var egentlig disse tantene mine som var så slemme mot meg. Det har traumatisert meg mest, selv om det var vondt å miste faren sin og vanskelig at onkelen min flyttet inn med mamma. 

• Liker 2
Skrevet
Anoia skrev (9 timer siden):

Ja, det er viktig! Det her trenger du nok å få bearbeidet.

Traumer kan påvirke en person i den grad at det går utover ens psykiske og fysiske helse. Det har ingenting med sykeliggjøring å gjøre. Helt friske mennesker kan få traumer av ulike grunner, og det er helt naturlig at kropp og hode reagerer.

Hver gang jeg har prøvd å prate med en psykolog så blir jeg avfeid og de sier at det tilhører fortiden, så jeg har tenkt at det ikke er viktig, men det plager meg og jeg trenger å få det ut. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nei, men jeg tror jeg er traumatisert av tantene mine, for det var mobbing og trakassering de holdt på med. 

Jeg får angst når jeg tenker på de og orker ikke møte de. 

• Liker 2
Skrevet

I bibelen var en mann forpliktet til å gifte seg med sin brors enke så dette er ikke noe nytt.

Anonymkode: 10515...ecf

Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hver gang jeg har prøvd å prate med en psykolog så blir jeg avfeid og de sier at det tilhører fortiden, så jeg har tenkt at det ikke er viktig, men det plager meg og jeg trenger å få det ut. 

Da har du møtt dårlige psykologer. 

Det DU trenger å prate om og bearbeide skal psykologen hjelpe deg med🧐

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

I bibelen var en mann forpliktet til å gifte seg med sin brors enke så dette er ikke noe nytt.

Anonymkode: 10515...ecf

Godt verden har gått fremover, siden den eventyrboka ble skrevet

Anonymkode: c6ae6...2d0

• Liker 4
Skrevet

Det værste var egentlig disse tantene mine som var så slemme mot meg. Det har traumatisert meg mest, selv om det var vondt å miste faren sin og vanskelig at onkelen min flyttet inn med mamma. 

Hvor var din mor oppi alt dette da?

Det høres ikke riktig ut at en psykolog sier sånt, fortiden er som oftest roten til det vonde man har i dag.

Nei, men jeg tror jeg er traumatisert av tantene mine, for det var mobbing og trakassering de holdt på med. 

Jeg får angst når jeg tenker på de og orker ikke møte de. 

Det kan godt være at du har traumer etter det, så jeg ville snakket med psykiater om det.

Anonymkode: 6408d...75b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...