AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #1 Del Skrevet 17. september 2021 Det skrives mye om at "bone broth" skal være bra i ulike sammenhenger. Hva er det nærmeste man får av det her? Anonymkode: 74f93...f21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 17. september 2021 #2 Del Skrevet 17. september 2021 Beinkraft heter det på norsk. Det får man av å kjøpe bein fra storfe (ligger i frysedisken) og koke dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 17. september 2021 #3 Del Skrevet 17. september 2021 Du kan lage selv. Google beinkraft. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #4 Del Skrevet 17. september 2021 Anonymus Notarius skrev (Akkurat nå): Beinkraft heter det på norsk. Det får man av å kjøpe bein fra storfe (ligger i frysedisken) og koke dem. parmanoia skrev (Akkurat nå): Du kan lage selv. Google beinkraft. Får man ikke noe ferdig? Anonymkode: 74f93...f21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muskath Skrevet 17. september 2021 #5 Del Skrevet 17. september 2021 Det er nok fordi kraft kokt på bein inneholder kollagen. Du får samme effekt hvis du lager mer mat med kjøtt på bein, f.eks hel kylling o.l. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 17. september 2021 #6 Del Skrevet 17. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Får man ikke noe ferdig? Anonymkode: 74f93...f21 Mulig man får i spesialbutikker. Vanlig buljongterninger er stort sett salt og smaksforsterkere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 17. september 2021 #7 Del Skrevet 17. september 2021 Det er ikke vanskelig å koke kraft, du trenger bare det du skal koke kraft av og en kjele med vann. Kok et par timer og ferdig. Kan fryses ned, f.eks. i syltetøyglass o.l. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 17. september 2021 #8 Del Skrevet 17. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Får man ikke noe ferdig? Anonymkode: 74f93...f21 Jacobs har små pakker med kraft du kan blande ut. Finnes på Meny og Kiwi. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 17. september 2021 #9 Del Skrevet 17. september 2021 (endret) Denne oksekraft-kartongen får man kjøpt på Kiwi og Meny blant annet, og det står at den blant annet er laget av storfebein. Bruker alltid denne i gryteretter. God smak. Innhold: Redusert oksekraft [vann, storfebein, løk, gulrot, purre, tomatpuré, hvitløk, timian, einebær, pepper, rosmarin, nellik, laurbærblad], salt. Endret 17. september 2021 av Million 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #10 Del Skrevet 18. september 2021 Million skrev (På 17.9.2021 den 16.23): Denne oksekraft-kartongen får man kjøpt på Kiwi og Meny blant annet, og det står at den blant annet er laget av storfebein. Bruker alltid denne i gryteretter. God smak. Innhold: Redusert oksekraft [vann, storfebein, løk, gulrot, purre, tomatpuré, hvitløk, timian, einebær, pepper, rosmarin, nellik, laurbærblad], salt. Skal den tynnes ut? Om man bare skal drikke den? Anonymkode: 74f93...f21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #11 Del Skrevet 18. september 2021 Det er bortkasta penger å koke/kjøpe kraft som kosttilkudd. Hvor er effekten på at det skal funke på noe som helst? Anonymkode: 46231...4d3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #12 Del Skrevet 18. september 2021 Man kan bli blyforgifta https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23375414/ Anonymkode: 46231...4d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #13 Del Skrevet 18. september 2021 For å få mer av de gode stoffene ut av beina, så bør man koke beina lenge. Jeg koker i 3 dager. Og så drikker jeg en kopp av det til dagen. Anonymkode: e116b...f2c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #14 Del Skrevet 18. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For å få mer av de gode stoffene ut av beina, så bør man koke beina lenge. Jeg koker i 3 dager. Og så drikker jeg en kopp av det til dagen. Anonymkode: e116b...f2c koke i tre dager ? hvordan er det mulig, er du hjemme hele dagen eller ? Anonymkode: 05753...f0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #15 Del Skrevet 18. september 2021 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): koke i tre dager ? hvordan er det mulig, er du hjemme hele dagen eller ? Anonymkode: 05753...f0d Har en svær gryte (16 liter eller noe sånt) og lar den stå og putre mens jeg sover og mens jeg er på jobb. Jeg vet hva jeg kan ha den på så den koker ikke over og når den står slik og småputrer med mange liter vann i, så koker den ikke tom heller. Anonymkode: e116b...f2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 18. september 2021 #16 Del Skrevet 18. september 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Skal den tynnes ut? Om man bare skal drikke den? Anonymkode: 74f93...f21 Jeg har aldri prøvd å bruke den til drikke. Den smaker nok ikke så godt "rå" og bare som drikke. Den skiller seg dessuten i kartongen og må ristes godt i alle fall først, om du skal prøve å drikke den som den er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belima Skrevet 20. september 2021 #17 Del Skrevet 20. september 2021 https://sunnskepsis.wordpress.com/2020/07/02/beinkraft-darlig-kilde-til-kollagen-og-andre-naeringsstoffer/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #18 Del Skrevet 20. september 2021 Jeg som trodde dette var et matrelatert spørsmål, men så var det bare helserelatert. Hehe En god kraft/fond er godt å ha når man lager mat. Jeg bruker det i supper, gryteretter osv. Jeg lager kraft selv av og til, men kjøper også ferdig i butikken. Akkurat nå har jeg kyllingfond, kalvefond, champignongfond og grønnsaksfond stående. I tillegg til diverse terninger, da. Anonymkode: c349f...c97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinkee Skrevet 20. september 2021 #19 Del Skrevet 20. september 2021 Belima skrev (20 minutter siden): https://sunnskepsis.wordpress.com/2020/07/02/beinkraft-darlig-kilde-til-kollagen-og-andre-naeringsstoffer/ Joda, men den smaker himmelsk i forhold til collagen piller😉 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå