Gå til innhold

Er det noen varer av billigmerker du synes er mer flaut å kjøpe enn andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fks er first price tamponger mer flaut å kjøpe enn gulrøtter? Eller tenker du ikke over det? 

Jeg synes av en eller annen grunn at smøret til FP er flaut å kjøpe. Veldig merkelig egentlig. Synes jo ikke at Eldorado sitt melkefri smør er flaut og det er jo også et billigmerke.

Anonymkode: dfcf0...e45

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fks er first price tamponger mer flaut å kjøpe enn gulrøtter? Eller tenker du ikke over det? 

Jeg synes av en eller annen grunn at smøret til FP er flaut å kjøpe. Veldig merkelig egentlig. Synes jo ikke at Eldorado sitt melkefri smør er flaut og det er jo også et billigmerke.

Flaut?..😂..jeg legger ikke engang merke til om det er first price eller noe annet merke..! Spør du seriøst?

Skrevet

Hvorfor skulle det være flaut å kjøpe mat eller tamponger?

Bryr meg ikke om merke, kjøper det jeg vil, ofte mye FP :)

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor skulle jeg for å kjøpe billigmerker? Det er neppe noen som legger merke til hva jeg kjøper.

Anonymkode: aa98f...f6a

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skulle jeg være flau for å kjøpe billigmerker? Det er neppe noen som legger merke til hva jeg kjøper.

Rettet.

Skrevet

Verken de som jobber i kassa eller andre kunder bryr seg overhodet.  Hvorfor i all verden skulle folk bry seg med hva akkurat du kjøper?  Tror du du er så interessant? 

Anonymkode: 12ad0...fa8

Skrevet

Ikke av matvarer eller forbruksvarer. 

Nå gjør ikke jeg det da, men synes det er litt pinlig med kopier av dyre merkeklær, vesker, solbriller etc. Kjøper heller ikke de dyre originalene heller. 

Anonymkode: 6b508...e38

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes det er litt flaut å kjøpe snacks, sjokolade og brus fra First Price eller Prima. Tror det handler om at jeg føler at jeg sender noen signaler om usunn fråtsing for så lite penger som mulig, og det er jo ikke slik jeg ønsker å framstå. :flau: 

Anonymkode: 0fd54...099

• Liker 9
Skrevet

First Price hygieneartikler synes jeg er litt flaut. Aner ikke hvorfor da, når jeg jobbet i kassa på Rema så la jeg jo aldri merke til hva folk hadde i handlevogna. :klo:

• Liker 2
Gjest Elder Millennial
Skrevet

Det eneste jeg er flau for å putte i handlevogna på butikken er dyrt flaskevann 🙈😬🤷‍♀️😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tror faktisk ikke at de andre på butikken er så innmari opptatt av meg at jeg tenker noe over det. Jeg kjøper det jeg skal ha, ferdig med det. 😊

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes ikke det er flaut. Jeg kjøper de varene som er bra, som dopapir, tamponger, løk, sopp, osv.

Og First Price har ikke smør. Det er det bare Tine, Rørosmeieriet og Kolonihagen som har i vanlige butikker.

• Liker 5
Skrevet

Synes ikke noe er flaut. Kjøper mye First Price cola feks og kunne ikke brydd meg mindre.

Anonymkode: 77d34...40e

Skrevet

Flaut? Ovenfor hvem? Hvorfor skulle det angå noen hvilke valg jeg tar for meg selv  i matbutikken? :klo: 

• Liker 2
Skrevet

Flaut? Jeg tjener ca. 1 mill i året, samboer rundt 750 000 - jeg handler alltid first price når jeg kan, og tar gjerne slosskampen ved 40%-disken for å få billig kjøtt. Er jo kjedelig å bruke unødvendige penger på mat? 🤷🏼‍♀️ Kaster ingenting heller.

Anonymkode: d4166...ee0

• Liker 5
Skrevet

First Price kondomer...

Anonymkode: e1757...588

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har FP smør? Trodde de kun jadde margarin?

Anonymkode: 64885...b22

• Liker 3
Skrevet
Ominous skrev (4 timer siden):

Det eneste jeg er flau for å putte i handlevogna på butikken er dyrt flaskevann 🙈😬🤷‍♀️😅

Jess helt enig! Miljømessig hjernedødt å frakte vann på plastflasker rundt med tungtransport når vi kan drikke vannet i springen!!!

Skrevet

First price bananer fordi de er så rare i formen og jeg er så redd den i kassa lurer på hva jeg skal bruke dem til. Samme med First price agurk. 

Anonymkode: d15dd...c39

• Liker 3
Skrevet
Wednesday Addams skrev (4 timer siden):

First Price hygieneartikler synes jeg er litt flaut. Aner ikke hvorfor da, når jeg jobbet i kassa på Rema så la jeg jo aldri merke til hva folk hadde i handlevogna. :klo:

Nettopp. Jeg jobbet 1 år på gode gamle Rimi i sin tid. 

Jeg jobbet på autopilot. Scannet varene og så at prisen var riktig. Ofte var jeg i mine egne tanker akkurat i den prosessen. La ikke merke til hva folk egentlig handlet. Brydde meg heller ikke. Så alt dette styret om at det er flaut eller ikke å kjøpe er en kundekonstruksjon. Det er kun kunden som tenker på det, og vanligvis ikke de bak kassa. 

Husker engang jeg oppdaget at en mann jeg ekspederte var helt stressa foran meg, rimelig rød i toppen, og snakket i ett om nonscence greier jeg ikke helt forstod noe om eller sammenhengen i. Jeg bare jattet med.. "Jaa.. joda.. Hehe...". Så plutselig stupte han brått etter en vare jeg nettopp hadde scannet, for så puttet den på innerlomma. "Åja, er det derfor... det er den kondompakken du var så nervøs for...", tenkte jeg. Og så vaset han med enda mer tåkeprat, og prøvde å spøke det bort, helt svett i panna. Jeg for min del ga meg faen. Hadde ikke oppdaget at han kjøpte kondomer hadde det ikke vært for at han oppførte seg som en idiot rundt meg. :) 

Kunder skjønner heller ikke at å kjøpe kondomer, tamponger, andre intimprodukter eller whatever er helt klink normalt at det skjer. Uansett billig eller dyrt. Det er ikke en unormal handel. Og betjeningen er vant til det og gir blanke i det. 

Men selvfølgelig... Man kan jo møte på betjening som faktisk kommenterer varene du kjøper. Det er verste sort. Jeg gjorde aldri det selv, og hater når det skjer meg, helt uavhengig om det er en melkepakke, en pose, en avis, en agurk eller noe mer intimt. Kanskje det er det kunder er redd for skal skje, men det skjer type 1 av 10 000 ganger. Uansett så er det ingenting å ta på vei for. Jatt det bort. Situasjonen er over etter 10 sekund.

Anonymkode: 12d1a...10a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...