AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #1 Skrevet 17. september 2021 Hei! Hvilket av disse fødestedene burde jeg velge? Er det noen her som har erfaringer med å føde på ett eller flere av disse stedene, eller som ev. har hørt noe fra andre? Anonymkode: 75bb3...155
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #2 Skrevet 17. september 2021 Har født to ganger på Ahus og er totalt sett fornøyd. Ullevål ville jeg aldri født på grunnet at det er gammel og slitt der. Jobber på Ullevål selv. Riksen har ikke barselhotell så da mister man gjerne muligheten til å være alene med baby etter fødsel. Anonymkode: 1303d...824
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #3 Skrevet 17. september 2021 Jeg fødte på Ullevål og var veldig fornøyd med personalet som jobbet der, jeg følte meg trygg og ivaretatt og jordmødrene var fantastiske. Barselhotellet er helt supert! Fresht og fint med god mat Litt slitte lokaler på selve fødeavdelingen, men det var ikke akkurat det jeg brydde meg om når jeg var i fødsel. Denne gangen må jeg ha keisersnitt og det blir på Rikshospitalet, der er det i hovedsak dobbeltrom på barselavdelingen og de har ikke barselhotell, så hvis det er viktig for deg så er kanskje ikke riksen det rette. Jeg vet flere som har født på ahus som har vært fornøyd med både fødeavdelingen og barselhotellet. Anonymkode: 2402c...402
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #4 Skrevet 17. september 2021 Jeg fødte på Ullevål med første og Ahus med andre Hadde best opplevelse på Ahus, ganske like fødsler og var på barselhotellet begge gangene. Grunner til at jeg foretrakk Ahus: roligere, finere, større og nyere fødestue, badekar på fødestua, tilgang lystgass, de ansatte hadde bedre tid og var ekstremt hyggelige, likte barselhotellet bedre selv om det var nok litt mindre, følte meg generelt bedre tatt vare på. Det var mange veldig kompetente folk på Ullevål, men de var veldig travle 😕 Jeg fødte nok på den minste rommet de hadde på Ullevål, det var veldig gammelt og slitt. Anonymkode: fed2c...aaa
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #5 Skrevet 17. september 2021 Jeg fødte på abc på ullevål, men lå også på barsel et par dager før vi fikk flytte tilbake til familierommet på abc. Hadde en kjempegod opplevelse både på barsel og abc. Masse kompetent personale, på barsel kom de alltid med en gang jeg ringte på, og vi fikk mye hjelp med amminga. Var sånn sett litt "heldig" at jeg måtte/fikk bli der i 4 dager (pga skade under fødsel), fikk mye hjelp da brystsprengen og melka kom på dag 3, og jeg aner ikke hvordan jeg skulle funnet ut av det hjemme på egehånd.. hadde nok endt opp med å gi erstatning om jeg hadde blitt sendt hjem etter 2 dager 😕 men ja, stort sett alle vi møtte var veldig omsorgsfulle og opplevde at de hadde god tid (selv om de sikkert ikke hadde det). God mat der også👍 ting jeg er glad jeg hadde med: kjølebind, ammepute. Skulle hatt med egen shampo og balsam. Anonymkode: 1ff7b...6b2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #6 Skrevet 17. september 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg fødte på abc på ullevål, men lå også på barsel et par dager før vi fikk flytte tilbake til familierommet på abc. Hadde en kjempegod opplevelse både på barsel og abc. Masse kompetent personale, på barsel kom de alltid med en gang jeg ringte på, og vi fikk mye hjelp med amminga. Var sånn sett litt "heldig" at jeg måtte/fikk bli der i 4 dager (pga skade under fødsel), fikk mye hjelp da brystsprengen og melka kom på dag 3, og jeg aner ikke hvordan jeg skulle funnet ut av det hjemme på egehånd.. hadde nok endt opp med å gi erstatning om jeg hadde blitt sendt hjem etter 2 dager 😕 men ja, stort sett alle vi møtte var veldig omsorgsfulle og opplevde at de hadde god tid (selv om de sikkert ikke hadde det). God mat der også👍 ting jeg er glad jeg hadde med: kjølebind, ammepute. Skulle hatt med egen shampo og balsam. Anonymkode: 1ff7b...6b2 Jeg tror det er vanlig å være der fire dager som førstegangsfødene uansett? Jeg hadde helt ukomplisert fødsel men var der i fire dager, fødte natt til torsdag og var på barselhotellet fra torsdag morgen til søndag ettermiddag. Anonymkode: fed2c...aaa
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #7 Skrevet 19. september 2021 Rikshospitalet. Fantastisk personale der. Har ikke ord. Anbefales på det varmeste. Anonymkode: 955a0...d2b
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #8 Skrevet 20. september 2021 Fødte på ABC på Ullevål. Superfint med badekar på rommet, bare tuslet over ganger fra fødestua til familierommet etter fødsel. Også hørt at Ahus er fint. Riksen hadde ikke jeg valgt siden jeg sliter med å sove og slappe av med fremmede på rommet. Anonymkode: cdaba...57c
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #9 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fødte på ABC på Ullevål. Superfint med badekar på rommet, bare tuslet over ganger fra fødestua til familierommet etter fødsel. Også hørt at Ahus er fint. Riksen hadde ikke jeg valgt siden jeg sliter med å sove og slappe av med fremmede på rommet. Anonymkode: cdaba...57c Ullevål har også dobbeltrom - men det forutsetter at du havner på barsel. Anonymkode: 10b86...6b3
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #10 Skrevet 20. september 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Ullevål har også dobbeltrom - men det forutsetter at du havner på barsel. Anonymkode: 10b86...6b3 Men om fødsel går fint og er ukomplisert havner man stort sett på barselshotellet. Riksen har ikke det tilbudet. Anonymkode: cdaba...57c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå