Gå til innhold

Mannen syns jeg har lagt på meg for mye. Finner meg ikke lenger attraktiv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min har nå endelig sagt hvorfor han ikke klrer å være så nær meg lengre og hvorfor det blir så lite sex: Han synes rett og slett at jeg har blitt for lubben og lei de siste årene.

Mannen er veldig opptatt av ytre ting og liker å spise sunt og trener masse. Jeg har kanskje blitt litt latere med årene. Han sier nå rett ut at han ikke finner meg like attraktiv lengre.

Jeg vet ikke hva jeg tenker oppi det her. Jeg vet at jeg kan spise sunnere, mindre og trene mer. Men det føles som et overgrep og svik det han nå sier til meg. Jeg er rett og slett såret. Han jobber innen finans, så tror han blir endel påvirket av sine kolleger der. Har inntryk av at det er mange spesielle menn som jobber der desverre, utifra hva han forteller om de på jobb..

Jeg blir rett og slett kvalm av dette kjenner jeg.

Anonymkode: 7a045...de2

• Liker 15
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er kvinners lodd i livet.

De fleste av oss skammer oss over vekten alt for ofte.

Dessverre er det et biologisk aspekt ved det også.

Menn tenner på slanke kvinner fra naturens side.

Man burde støtte hverandre i tykt og tynt.

Men det kan kanskje være lurt å ta av litt, hvis det er snakk om mye?

Anonymkode: b6c48...9a5

• Liker 13
Skrevet

Er han noe å fortsette livet med da?

Når både karrierevalg og partnerønsker baserer seg på fasaden?

• Liker 26
Skrevet

Samme her. Eller min var et lite hakk mer diplomatisk kanskje, han sa noe sånt som "jeg tenner på deg fortsatt fordi jeg er glad i deg, men jeg foretrekker slankere damer". 

Anonymkode: 1888a...d79

• Liker 13
Skrevet

På en annen side er det jo rimelig respektløst av en partner å la seg forfalle når den andre part holder seg vedlike. 

Høres ut som Ts er høy på seg selv, "hvordan våger mannen å si slik til meg?!" 

Skjerp deg 

Anonymkode: 92024...5fa

• Liker 27
Skrevet

Skjønner at det er sårende, men det er egentlig ingen måte å kommunisere dette på uten at det gjør litt vondt. 

Har du lagt på deg i tiden dere har vært sammen?

Anonymkode: 7a572...871

• Liker 8
Skrevet

Så når han først forteller deg hva som plager han så er det et overgrep 🤦🏼‍♀️ Hvordan mener du at han skulle sagt det da? Han var ærlig, han sliter med å tenne på deg når du ikke tar vare på deg selv og har blitt lat. Den eneste som kan endre dette er deg selv, så da får du bestemme hvor mye forholdet ditt er verdt. 

Anonymkode: 160d2...965

• Liker 27
Skrevet

Altså, du erkjenner at du har lagt på deg, og skriver "endelig" altså har du visst at noe har plaget han en stund uten at du har lagt sammen 1+1 men når han så sier 2 sier du buhu...? 

Jeg skjønner det er sårende, men du ville garantert blitt mer såret om han for ett år siden sa "hva med å trene litt mer" eller "nå syns jeg du er myk nok å ta i egentlig" - hva kunne han gjort for at du skulle takle ditt eget forfall bedre? Han er ikke den "skyldige" her.. Beklager.. Det ville vært noe annet om du alltid har vært lubben og han plutselig syns det var et problem.. 

• Liker 17
Skrevet (endret)

Jeg syns dette er et vanskelig tema, og ikke minst et minefelt, men jeg skal prøve å formidle mine tanker uten å tråkke på andres tær. 

Dette med fysisk attraksjon er kjempe viktig. Det er nok ikke enkelt å være i et forhold med noen man ikke er tiltrukket av fysisk. Vi mennesker forandrer oss, spesielt med årene, men vi kan også bli påvirket av samfunn og miljø. Dette er uunngåelig. Det vil ikke si at ens kjerneverdier forandrer seg, men at man kan finne nye interesser, oppdage andre hobbyer, skifte jobb, aktivitetsnivået vil variere, kanskje man prøver ut en ny klesstil og lignende. Det er også normalt at man blir eldre og at man kanskje går opp i vekt fordi man blir mer sittestillende i årene som kommer. Det gjelder ikke alle, noen øker kanskje aktivitetsnivået og går ned noen kilo. Du vil ikke se ut som du er 20 år for alltid. Det er ganske åpenbart.

Han sier til deg at han ikke finner deg attraktiv lenger. Er det bare fordi du har lagt på deg, eller er det andre årsaker? Begynner han å gå lei? Har dere vært sammen lenge? Har følelsene forsvunnet? Elsker han deg selv om han ikke er tiltrukket av deg på samme måte? Selvsagt er det sårende å få høre slikt. Jeg tenker at det er naturlig han reagerer om du har gått veldig mye opp i vekt. Men om det er snakk om noen få kilo, så tenker jeg at det er ting kjærligheten faktisk ser forbi. Jeg tror at når man elsker noen himmelhøyt, så vil noen kilo fra eller til, ha lite å si, og om partneren skulle gå veldig mye opp i vekt, så vil det kanskje påvirke tiltrekningen litt, men ikke være avgjørende for det store bildet. Det vil si, han er fortsatt tiltrukket av deg selv om du kanskje var flottere med mindre kilo på kroppen. Men nå er ikke det tilfellet i deres forhold, og om han skal bli tiltrukket av deg igjen, så må du gå ned i vekt (med mindre det er andre grunner til at han ikke er tiltrukket av deg lenger). 

Hvordan har du det med deg selv? Hvorfor har du gått opp i vekt? 

Endret av Trøst
Skrevet
ValarMorghulis skrev (24 minutter siden):

Så bra at mannen din faktisk var ærlig med deg, og fortalte deg hva som var problemet! Det er veldig lett å gå i forsvarsposisjon her og tenke at mannen tar feil og at han bør finne deg attraktiv uansett, men dette er dessverre ikke realitetne. Det har det seg slik at man faktisk ikke kan styre selv hva man tiltrekkes av. Noen liker tykke, noen liker tynne, noen liker lave, noen liker høye. Ut i fra det du skriver så tolker jeg det slik at du har forandret deg en del siden dere ble sammen - du ser med andre ord annerledes ut nå i dag enn det han fant attraktivt og falt for da dere møttes. 

Jeg er kvinne selv. Min mening er at vi alle har et ansvar for å ta vare på oss selv. Litt for utseendet sin skyld ja, men enda viktigere er det å ta vare på helsen. Dersom man lar seg selv forfalle ved å bli en sofagris som spiser usunt og bare går opp i vekt uten å gjøre noe med det, så er det for meg svært uattraktivt, og noe som utvilsom ville bidratt til at jeg hadde fått et annet syn på mannen. 

Hva er poenget med å flette inn en slik politisk korrekt kommentar, når det er ganske åpenbart at det handler om utseendet her, og ikke god helse? Hadde det vært det viktigste hadde det vært hovedfokuset i ditt innlegget og de andre i tråden her, men det er det altså ikke. 

For alt vi vet har trådstarter god helse selv om hun har lagt på seg noen kilo. Det er ikke slik at det er en rød tråd mellom det å være lubben og det å ha dårlig helse. Helsen handler ikke bare om størrelsen på kroppen. 

Skrevet

Vel han/du forelska dere i en ‘’total’’ pakke, nå er du ikke lenger innenfor det så da har du vel 2 muligheter da?

• Liker 2
Skrevet

Men hvor mange kilo er det snakk om? Er det 5 kg, så hadde jeg gått fra han. Er det 30 kg, hadde jeg tenkt at det var på tide å spise sunt og trene.

Anonymkode: 0b98f...16c

• Liker 40
Skrevet

Hvor mange kg er det snakk om? Man elsker jo fortsatt personen man er sammen med, men det må være lov å si at man ikke liker slike ytre endringer. Særlig om det dreier seg om vektøkning grunnet latskap og dårlige valg ifht mat. Sykdom og medisiner ol kan man jo ikke noe for. Jeg er kvinne og har også vært den som har lagt på seg, for så å ta av seg en del kg igjen. Full forståelse for at den fysiske tiltrekningen ble mindre.

Anonymkode: fc3f3...1f8

• Liker 8
Skrevet
46 minutter siden, ValarMorghulis said:

Så bra at mannen din faktisk var ærlig med deg, og fortalte deg hva som var problemet! Det er veldig lett å gå i forsvarsposisjon her og tenke at mannen tar feil og at han bør finne deg attraktiv uansett, men dette er dessverre ikke realitetne. Det har det seg slik at man faktisk ikke kan styre selv hva man tiltrekkes av. Noen liker tykke, noen liker tynne, noen liker lave, noen liker høye. Ut i fra det du skriver så tolker jeg det slik at du har forandret deg en del siden dere ble sammen - du ser med andre ord annerledes ut nå i dag enn det han fant attraktivt og falt for da dere møttes. 

Jeg er kvinne selv. Min mening er at vi alle har et ansvar for å ta vare på oss selv. Litt for utseendet sin skyld ja, men enda viktigere er det å ta vare på helsen. Dersom man lar seg selv forfalle ved å bli en sofagris som spiser usunt og bare går opp i vekt uten å gjøre noe med det, så er det for meg svært uattraktivt, og noe som utvilsom ville bidratt til at jeg hadde fått et annet syn på mannen. 

Heldigvis har noen av oss funnet oppegående menn som er veldig glad i oss uansett hva.  Du er som kvinne flest, bedrevitere og hakkekylling på andre kvinne. Hva vet du om hvorfor kvinner går opp i vekt?   Du kan ta deg verdens største gluten fri, sukker fri, keto bolle og stikke dette hvor solen aldri skinner. 

Og til deg ts- si til mannen at det er helt greit, han tilfredsstilte deg ikke uansett hvor tynn du var og for den saks skyld si at han kan bare stikk. 

Anonymkode: 6859b...d25

• Liker 11
Skrevet

Egentlig må jeg le litt.  Her har vi kvinner som for det meste blir den som har alt ansvar for hus, barn, å for å få hverdagen til å gå rundt, samt jobber 100%. Fungerer i hvert fall for 10-12 år, før helsen begynner å gå rett i dass og for mange blir utfallet vektøkning.  Men ja, det er vært skyld. Burde selvfølgelig ha energi til å trene på toppen av alt dette slik mannen ikke går  fra oss.   Ha. 

Anonymkode: 6859b...d25

• Liker 26
Skrevet

Det viktigste spørsmålet er vel om du trives med deg selv. Hva han mener om din vekt, skal du ikke bry deg om. (Ja jeg vet at det er lett for meg å si). Men det er hva du føler og ser. Det er det viktige

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mannen min har nå endelig sagt hvorfor han ikke klrer å være så nær meg lengre og hvorfor det blir så lite sex: Han synes rett og slett at jeg har blitt for lubben og lei de siste årene.

Mannen er veldig opptatt av ytre ting og liker å spise sunt og trener masse. Jeg har kanskje blitt litt latere med årene. Han sier nå rett ut at han ikke finner meg like attraktiv lengre.

Jeg vet ikke hva jeg tenker oppi det her. Jeg vet at jeg kan spise sunnere, mindre og trene mer. Men det føles som et overgrep og svik det han nå sier til meg. Jeg er rett og slett såret. Han jobber innen finans, så tror han blir endel påvirket av sine kolleger der. Har inntryk av at det er mange spesielle menn som jobber der desverre, utifra hva han forteller om de på jobb..

Jeg blir rett og slett kvalm av dette kjenner jeg.

Anonymkode: 7a045...de2

Dette er jo ikke noe annerledes enn de andre trådene her inne hvor ts har mistet tenningen pga samboers vektøkning og latskap.

Hva tenker du selv da? Er du fornøyd med hvordan du ser ut? Livsstilen din?

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...