AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #1 Skrevet 17. september 2021 Nå er jeg så lei kjeften og det stsadige dårlige humøret til kjerringa at jeg vil ut! Hvordan stoppe kjefta på det pisset som kommer ut? Det er det typiske jeg gjør ingenting hjemme og hun gjør alt, hun har et ekstra barn blablabla. Hun har en enkel deltidsjobb og lite stressende liv, mens jeg jobber i et veldig fysisk tungt yrke og tror ikke hun forstår at jeg faktisk må hvile når jeg kommer. Det eneste positive å høre er på lørdagene når jeg pleier å lage ekstra god mat til familien. Ellers er det bare kjeft å få, fordi jeg må skappe av i sofaen etter jobb! Anonymkode: 68dae...85b 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #2 Skrevet 17. september 2021 Feil forum. Alt er din feil. Anonymkode: 8461a...619 4
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #3 Skrevet 17. september 2021 Det blir en enkel for og imot-liste det😊👍 Anonymkode: 2c579...677
LoppeLiten Skrevet 17. september 2021 #4 Skrevet 17. september 2021 Du trenger ikke stoppe kjeftinga hennes hvis du vil ut. Eller vil du egentlig ikke ut? Du skriver et innlegg som er veldig lett å kaste seg på konas parti, finn frem støvsugeren og bidra hjemme vil mest sannsynlig hjelpe på kjeftinga. Enkel oppskrift egentlig. 12
Gjest theTitanic Skrevet 17. september 2021 #5 Skrevet 17. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå er jeg så lei kjeften og det stsadige dårlige humøret til kjerringa at jeg vil ut! Hvordan stoppe kjefta på det pisset som kommer ut? Det er det typiske jeg gjør ingenting hjemme og hun gjør alt, hun har et ekstra barn blablabla. Hun har en enkel deltidsjobb og lite stressende liv, mens jeg jobber i et veldig fysisk tungt yrke og tror ikke hun forstår at jeg faktisk må hvile når jeg kommer. Det eneste positive å høre er på lørdagene når jeg pleier å lage ekstra god mat til familien. Ellers er det bare kjeft å få, fordi jeg må skappe av i sofaen etter jobb! Anonymkode: 68dae...85b Høres ut som om dere har det bedre uten hverandre ja.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #6 Skrevet 17. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå er jeg så lei kjeften og det stsadige dårlige humøret til kjerringa at jeg vil ut! Hvordan stoppe kjefta på det pisset som kommer ut? Det er det typiske jeg gjør ingenting hjemme og hun gjør alt, hun har et ekstra barn blablabla. Hun har en enkel deltidsjobb og lite stressende liv, mens jeg jobber i et veldig fysisk tungt yrke og tror ikke hun forstår at jeg faktisk må hvile når jeg kommer. Det eneste positive å høre er på lørdagene når jeg pleier å lage ekstra god mat til familien. Ellers er det bare kjeft å få, fordi jeg må skappe av i sofaen etter jobb! Anonymkode: 68dae...85b Hva bidrar du med i hverdagen annet enn den veldig tunge jobben din? Har dere barn? Anonymkode: 21df1...255 6
Maleficenta Skrevet 17. september 2021 #7 Skrevet 17. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå er jeg så lei kjeften og det stsadige dårlige humøret til kjerringa at jeg vil ut! Hvordan stoppe kjefta på det pisset som kommer ut? Det er det typiske jeg gjør ingenting hjemme og hun gjør alt, hun har et ekstra barn blablabla. Hun har en enkel deltidsjobb og lite stressende liv, mens jeg jobber i et veldig fysisk tungt yrke og tror ikke hun forstår at jeg faktisk må hvile når jeg kommer. Det eneste positive å høre er på lørdagene når jeg pleier å lage ekstra god mat til familien. Ellers er det bare kjeft å få, fordi jeg må skappe av i sofaen etter jobb! Anonymkode: 68dae...85b gjør du noe hjemme? 3
Sensi Skrevet 17. september 2021 #8 Skrevet 17. september 2021 Jeg forstår at du er sliten etter jobb. Men det betyr ikke at du er fritatt alt utenom middag lørdag. Hun har en deltidsjobb. Da er det naturlig at hun gjør mer. Men det betyr ikke at hun skal gjøre alt. Du kan Feks bidra med å rydde opp etter deg selv og brette og legge på plass klær. Sistnevnte husarbeid er noe av det minst krevende fysiske husarbeidet du kan gjøre. I tillegg kan du rydde opp skikkelig godt etter middagen. Hva konkret er det hun ønsker du skal gjøre mer av? Har dere felles barn? Det at hun har et barn fra før betyr ikke at du ikke trenger å bidra der. 7
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #9 Skrevet 17. september 2021 Han jeg bor med kaller alt av tilbakemeldinger kjeft og gjør ikke en dritt her hjemme, kommer å går som han vil så han kan ikke forvente å få så mye tilbake og blid samboer da.... Anonymkode: 6a6b8...fe8 7
Tiuren Skrevet 17. september 2021 #10 Skrevet 17. september 2021 4 hours ago, AnonymBruker said: Nå er jeg så lei kjeften og det stsadige dårlige humøret til kjerringa at jeg vil ut! Hvordan stoppe kjefta på det pisset som kommer ut? Det er det typiske jeg gjør ingenting hjemme og hun gjør alt, hun har et ekstra barn blablabla. Hun har en enkel deltidsjobb og lite stressende liv, mens jeg jobber i et veldig fysisk tungt yrke og tror ikke hun forstår at jeg faktisk må hvile når jeg kommer. Det eneste positive å høre er på lørdagene når jeg pleier å lage ekstra god mat til familien. Ellers er det bare kjeft å få, fordi jeg må skappe av i sofaen etter jobb! Anonymkode: 68dae...85b Hvor stor deltids jobb har hun? Jeg mener man kan forvente at det resterende på 7.5 timer brukes på hjemmet/fellesskapet, så tar man resten av jobben likt... Men vet av personlig erfaring at det ikke er et alternativ. Og husk, kjeft er gratis... 3
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #11 Skrevet 17. september 2021 Du forstår vel at hun er på vei ut av forholdet? Anonymkode: f0ca9...55b 5
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #12 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 17.9.2021 den 18.11): Han jeg bor med kaller alt av tilbakemeldinger kjeft og gjør ikke en dritt her hjemme, kommer å går som han vil så han kan ikke forvente å få så mye tilbake og blid samboer da.... Anonymkode: 6a6b8...fe8 Samme her. Har forklart deg veldig mange ganger. Å be noen rydde opp etter seg er ikke kjeft. Praktiske småting som må til i hverdagen som han ikke klarer å se selv det er ikke kjeft fra min side. Han sier at jeg kjefter hele tiden. Det er ikke riktig. Han er pottesur hele tiden. Da blir jo jeg muggen, for jeg føler meg urettferdig behandlet. Det er en sirkel de ikke ser selv. Anonymkode: c37b0...473 4
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #13 Skrevet 8. februar 2022 Det er da valgfritt å bli i det forholdet, slutt å klage og gjør noe med situasjonen. Det er bare å gå hvis det er det du vil. Anonymkode: f742d...f28
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #14 Skrevet 8. februar 2022 55 minutter siden, AnonymBruker said: Samme her. Har forklart deg veldig mange ganger. Å be noen rydde opp etter seg er ikke kjeft. Praktiske småting som må til i hverdagen som han ikke klarer å se selv det er ikke kjeft fra min side. Han sier at jeg kjefter hele tiden. Det er ikke riktig. Han er pottesur hele tiden. Da blir jo jeg muggen, for jeg føler meg urettferdig behandlet. Det er en sirkel de ikke ser selv. Anonymkode: c37b0...473 Vel, når det alltid kommer levert i en passiv aggressiv ovenfra og ned tone så ja, da er det egentlig det samme som kjeft. Så er det også sånn at kvinner tillater seg mer slik oppførsel for det har mindre konsekvenser. Om en mann utviser en brøkdel av samme adferd har han jo med et monster å gjøre umiddelbart! Kanskje mannen din er pottesur «hele tiden» fordi han eR lei av adferden din. Anonymkode: ab6c1...cef
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #15 Skrevet 9. februar 2022 Husk å være ærlig med de du dater i fremtida da… viktig å finne en dame som synes det er ok med en som ikke gjør noe hjemme fordi han er for sliten. Lykke til om du så blir eller går! (bor du alene må du gjøre alt) Anonymkode: 3c849...c8b 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #16 Skrevet 9. februar 2022 Har du ME? Latsabb. Anonymkode: 305a4...fb2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #17 Skrevet 9. februar 2022 Har dere barn sammen? I så fall kan du bare slutte og legge det i sofaen. Går dere fra hverandre vil du ha ett barn og passe på og ordne rundt rett etter jobb, da vil du heller ikke få hvile. Bedre å slutte nå og beholde henne vel? Anonymkode: d5c60...488
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #18 Skrevet 9. februar 2022 Sensi skrev (På 17.9.2021 den 16.26): Jeg forstår at du er sliten etter jobb. Men det betyr ikke at du er fritatt alt utenom middag lørdag. Hun har en deltidsjobb. Da er det naturlig at hun gjør mer. Men det betyr ikke at hun skal gjøre alt. Du kan Feks bidra med å rydde opp etter deg selv og brette og legge på plass klær. Sistnevnte husarbeid er noe av det minst krevende fysiske husarbeidet du kan gjøre. I tillegg kan du rydde opp skikkelig godt etter middagen. Hva konkret er det hun ønsker du skal gjøre mer av? Har dere felles barn? Det at hun har et barn fra før betyr ikke at du ikke trenger å bidra der. Han mener nok at han er det ekstra barnet... Anonymkode: 847ef...655
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #19 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 17.9.2021 den 13.55): Nå er jeg så lei kjeften og det stsadige dårlige humøret til kjerringa at jeg vil ut! Hvordan stoppe kjefta på det pisset som kommer ut? Det er det typiske jeg gjør ingenting hjemme og hun gjør alt, hun har et ekstra barn blablabla. Hun har en enkel deltidsjobb og lite stressende liv, mens jeg jobber i et veldig fysisk tungt yrke og tror ikke hun forstår at jeg faktisk må hvile når jeg kommer. Det eneste positive å høre er på lørdagene når jeg pleier å lage ekstra god mat til familien. Ellers er det bare kjeft å få, fordi jeg må skappe av i sofaen etter jobb! Anonymkode: 68dae...85b Rydd etter deg selv så hjelper det nok. Om hun må rydde dine klær, matrester og asjetter så kan det føre til irritasjonen. Uavhengig av stressende jobb så bør alle ta seg tid til å rydde 30 min hver kveld. Her har begge full jobb med aktivt og tungt yrke. Jeg jobber 8-9t hver dag og ofte ekstra i helger. Likevel er det jeg som gjør mest hjemme. Han har tid til å ta kaffepauser på jobb, jeg har såvidt tid til lunsj. Så lenge han rydder sine ting og litt ekstra hver kveld så går det bra at jeg gjør mest. Anonymkode: b6df1...cfe
Flintis Skrevet 9. februar 2022 #20 Skrevet 9. februar 2022 (endret) Dere må sette dere ned å prate sammen om hvordan hverdagen skal være. Står du opp 5 og har litt reisevei kommer du hjem 17.15 og da bør middagen være klar slik at en kan ha tid med familien inkludert legging dette er jo relativt rolig tid. Etter barna er i seng 20.00 kan en jo jobbe en times tid om en har noe eget, eller en kan ha tid til rolig husarbeid fram til 21.00. Selvfølgelig skal du ikke finne deg i kjeft, ting kan sies behersket. Da må du være klar til å gå om du faktisk blir terrorisert i forholdet. Endret 9. februar 2022 av Flintis 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå