Gå til innhold

Tatt koronatest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er vitsen med å ta koronatest når det kan ta 3 dager å få svar? Da er man jo frisk allerede. Jeg føler meg helt frisk. Så jeg skjønner ingenting. 3 dager er lenge å vente på svar når svaret er så nervepirrende og man får økt angst av å vente. Jeg har ikke sovet heller fordi er så spent på svaret. Nå er jeg helt utslitt. Neste gang jeg merker symptomer kanskje jeg da ikke skal teste meg da? Ikke noe vits å ikke sove på 3 døgn og ha panikk angst konstant. Orker det bare ikke.

Anonymkode: 951b5...24a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå må jeg sove fordi har ikke sovet på tre døgn. Blir helt stressa og utslitt av dette her.

• Liker 1
Skrevet

Er det vanlig at det tar 3 døgn å få svar? 

Skrevet

3 dager er ikke lenge å vente. Skjerp deg.

Anonymkode: d500d...b7e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hva er vitsen med å ta koronatest når det kan ta 3 dager å få svar? Da er man jo frisk allerede. Jeg føler meg helt frisk. Så jeg skjønner ingenting. 3 dager er lenge å vente på svar når svaret er så nervepirrende og man får økt angst av å vente. Jeg har ikke sovet heller fordi er så spent på svaret. Nå er jeg helt utslitt. Neste gang jeg merker symptomer kanskje jeg da ikke skal teste meg da? Ikke noe vits å ikke sove på 3 døgn og ha panikk angst konstant. Orker det bare ikke.

Er det svaret eller sykdom du er redd da? Hvis du har korona og det tar 3 dager, har du jo likevel hatt korona i 3 dager og er snart "ferdig" med sykdomsperioden. Virker som det går helt fint med deg, de fleste har svært milde symptomer. 

Skjønner ikke helt hva du er redd for... 

• Liker 4
Skrevet

Du burde heller spørre hvorfor det haster med å få svar? Hva vil være annerledes? Er du syk så er du syk uansett om det er covid eller annet virus. Og er du syk skal du være hjemme uansett hvilket virus det er. Eller hadde du tenkt å dra på jobb/ skole/ shopping om det var noe annet enn korona? Du vinner liksom ikke en million kroner om det er covid.. 

Anonymkode: c5c26...5c3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jo det virker lenge når jeg ikke har sovet på 3 døgn. Er helt utslitt nå. Jeg trenger søvn for å klare meg.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvordan skal jeg skjerpe meg når jeg ikke får sove pga. angst og stress?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo det virker lenge når jeg ikke har sovet på 3 døgn. Er helt utslitt nå. Jeg trenger søvn for å klare meg.

Nei, du har ikke ikke sovet på 3 døgn, nå ljuger og overdriver du. At du har selv valgt å nedprioritere søvn i påvente på svar er ditt eget idiotiske valg som du må stå for selv. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du burde heller spørre hvorfor det haster med å få svar? Hva vil være annerledes? Er du syk så er du syk uansett om det er covid eller annet virus. Og er du syk skal du være hjemme uansett hvilket virus det er. Eller hadde du tenkt å dra på jobb/ skole/ shopping om det var noe annet enn korona? Du vinner liksom ikke en million kroner om det er covid.. 

Anonymkode: c5c26...5c3

Ikke når jeg kun er forkjølet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, du har ikke ikke sovet på 3 døgn, nå ljuger og overdriver du. At du har selv valgt å nedprioritere søvn i påvente på svar er ditt eget idiotiske valg som du må stå for selv. 

Hvorfor sier du at jeg lyver? Jeg har ikke nedpriotert søvn. Jeg får bare ikke til å sove og når jeg ikke får til å sove så blir jeg bare enda mere stressa fordi jeg ikke får sove og da får jeg iallfall ikke sove. Også gråter jeg og skjelver og er så redd og blir bare enda mere stressa.

Skrevet

Jeg fikk svar samme dag. Hvor bor du hen, siden du må vente i tre dager på resultatet?

Skrevet

Det har vært ca ett døgn ventetid i det siste, i hvert fall her i Oslo.

Resten av problemet ditt handler vel lite om koronatesting og mye om din personlige fungering? Det høres ut som å snakke med en lege kunne være lurt. 

Anonymkode: 5f60e...1da

Skrevet

Det høres ut som om du behøver noen å snakke med om tankene dine. Ta kontakt med fastlegen og forklar hvordan du har det. Det er ikke meningen at du skal bli så redd av å ta en korona test at du ikke får sove!

:klem:

Anonymkode: 0677b...e0b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Tar sjelden 3 dager å få svar.

Jeg har tatt testen 4 ganger, nå sist forrige uke, stort sett har det tatt et døgn å få svar.

• Liker 1
  • Opprett ny...