Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her hikker jenta mye mer enn før. Typisk før man skal føde? Tidligere kunne det gå dager uten hikking, og det var i så fall ikke mer enn en gang per dag. Nå hikker hun to ganger per dag og cirka 7-10 minutter hver gang. 

Førstegangsgravid

Anonymkode: 97e8d...8c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor langt er du på vei? Jeg er 36 uker imorgen og har kun opplevd hikking en gang. 

Anonymkode: d0132...8fd

Skrevet

Kan jo være du kjenner det mye bedre da barnet tar MYE større plass

Anonymkode: a3dcd...3c7

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvor langt er du på vei? Jeg er 36 uker imorgen og har kun opplevd hikking en gang. 

Akkurat i uke 40 nå som det blir lørdag. Har vel heller hørt om flere som merker ofte hikking enn det du har opplevd. Sikker på at du ikke går glipp av det? Rytmiske bevegelser, som om magen går litt opp og ned. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kan jo være du kjenner det mye bedre da barnet tar MYE større plass

Jo, det er kanskje sant, men tenker sammenlignet med for noen få dager siden. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Akkurat i uke 40 nå som det blir lørdag. Har vel heller hørt om flere som merker ofte hikking enn det du har opplevd. Sikker på at du ikke går glipp av det? Rytmiske bevegelser, som om magen går litt opp og ned. 

Kan være, men da må det være korte intervaller 😊

Skrevet

Her var det mye hikking😊

Anonymkode: 467a6...10f

Skrevet

Her har det vært mye hikking hele veien omtrent. Noen ganger føles det ut som at det aldri skal ta slutt. Er uke 37 nå, og det er hikking minst 4 - 5 ganger om dagen

Anonymkode: 691a0...2f2

Skrevet

Hmm, blir ikke klok på dette 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hmm, blir ikke klok på dette 😅

Hvorfor skal du det? Hun øver bare mer på å svelge. Og du kjenner det oftere fordi hun tar stor plass. 

Noen ganger kjenner man jo ikke hikkingne før man legger ei hånd på, det rekker man ikke alltid når man holder på i hverdagen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor skal du det? Hun øver bare mer på å svelge. Og du kjenner det oftere fordi hun tar stor plass. 

Noen ganger kjenner man jo ikke hikkingne før man legger ei hånd på, det rekker man ikke alltid når man holder på i hverdagen.

Ser og kjenner hikkene, må ikke legge hånden på. Mente at jeg ikke ble klok på om det var vanlig med mer hikking når fødsel er nærtstående. Har nemlig ei venninne hvor dette skjedde i dagene før fødsel, altså voldsomt mer av hikkingen. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ser og kjenner hikkene, må ikke legge hånden på. Mente at jeg ikke ble klok på om det var vanlig med mer hikking når fødsel er nærtstående. Har nemlig ei venninne hvor dette skjedde i dagene før fødsel, altså voldsomt mer av hikkingen. 

Så det du egentlig ville var å ha et svar som bekreftet mistanken, men du fikk det ikke. OK.

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg har ikke hørt om at det er et tegn på at fødselen nærmer seg. Og jeg har vel googlet alle mulige tegn på at fødselen nærmer seg, er i uke 40 selv og er såå lei! 😄 

Anonymkode: d04a2...0d6

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg har ikke hørt om at det er et tegn på at fødselen nærmer seg. Og jeg har vel googlet alle mulige tegn på at fødselen nærmer seg, er i uke 40 selv og er såå lei! 😄 

Anonymkode: d04a2...0d6

Samme her! Nå er jeg 40 + 1, og termin har ikke vært engang, men det ser lite lovende ut. Babyen veier allerede mer enn gjennomsnittet (4 kg) så det er ikke så hyggelig å gå overtid… 

Skrevet

Begge ungene mine hikket HVER DAG , og ofte tre ganger pr dag de to siste månedene av svangerskapet. Til tider veldig slitsomt når babyen startet å hikke fem minutter etter man har svelget lunsjen #halsbrann 🤪

Skrevet
Eneri skrev (5 minutter siden):

Begge ungene mine hikket HVER DAG , og ofte tre ganger pr dag de to siste månedene av svangerskapet. Til tider veldig slitsomt når babyen startet å hikke fem minutter etter man har svelget lunsjen #halsbrann 🤪

Min var også sånn. Ikke noen forandring siste tiden før fødselen. 

Anonymkode: 5ac45...84a

• Liker 1
Skrevet

Han hikket masse i magen og hikker i blant nå også ( 5 måneder). Helt normalt, dette må du bare slå deg til ro med. Noen babyer hikker mye, andre lite. Det er helt ufarlig. Umodenhet av systemer i kroppen. Vokser det av seg. 

Anonymkode: 343a7...aa7

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Han hikket masse i magen og hikker i blant nå også ( 5 måneder). Helt normalt, dette må du bare slå deg til ro med. Noen babyer hikker mye, andre lite. Det er helt ufarlig. Umodenhet av systemer i kroppen. Vokser det av seg. 

Anonymkode: 343a7...aa7

Jeg er ikke redd, håpet bare det var et tegn på fødsel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...