Gå til innhold

Hvordan oppbevarer du kontanter på reise?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I lommeboka som ligger i veska eller i baklomma?

Eller har du en smartere måte?

Da jeg var å reiste så tenkte jeg på å sy inn en lomme i klærne osv., men det ble med tanken. Det jeg endte med var at jeg hadde en bitteliten tupperwareboks som ligner på et shotglass i størrelse, den ble lommeboka. Jeg hadde et litetøystykke til for den som jeg puttet oppi når det var mest mynter så den ikke klirret. Det morsomme med den var at når jeg satte den fra meg på disken på en cafe f.eks, så var det ingen som trodde det var noen verdier i den, den så jo mer ut som en pilleboks/kremboks eller noe, så de to gangene jeg mistet den så kom folk tilbake med den, helt uvitende om hva som var inni. Ble en smart løsning det!

Har sett folk med lommebok rundt låret, på innsiden av bukselinningen osv., en jeg møtte forbigående viste ved en tilfeldighet at han hadde pengene i hatten, -vet ikke om det var supersmart, men så lenge han alltid beholder hatten på så hvorfor ikke? I land hvor det er stor sjangs for lommetyver så er det jo smart å skjule litt penger, pass og visakort et annet sted enn den daglige lommeboka. I noen av landene bruker man også mest kontanter, så kortet brukes ikke ofte, blir mer å holde styr på.

Hvordan bærer du penger og pass på reise? 

Anonymkode: 0ae27...7af

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lommebok, som ligger i vesken, men har litt nødpenger og ekstra kredittkort i toalettvesken. På bussturer over natt har jeg magebelte under klærne.

Har aldri opplevd det som noe problem, var kun litt upraktisk i Iran da utenlandske kort ikke virker der så man må ha med nok kontanter for hele turen.

Anonymkode: 548dc...518

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Lommebok, som ligger i vesken, men har litt nødpenger og ekstra kredittkort i toalettvesken. På bussturer over natt har jeg magebelte under klærne.

Har aldri opplevd det som noe problem, var kun litt upraktisk i Iran da utenlandske kort ikke virker der så man må ha med nok kontanter for hele turen.

Anonymkode: 548dc...518

De tar ingen utenlandske kort? Trodde knapt noen land ikke hadde ordninger jeg, kjipt om man blir stuck der da! Hadde aldri noe magebelte jeg, de vises så godt, blir en klump som jeg føler er enkel å se (og åpne mens jeg sover), men jeg hadde en lomme som kan minne om det som jeg putta ned i buksa på busstur over natta i Latin-Amerika en gang tilbake i tid, det husker jeg nå. 

Anonymkode: 0ae27...7af

Skrevet

Tar bare ut litt og litt, bruker stort sett kort. Selv på gjennomreise i Vietnam, Kambodsja, Serbia, Jordan..... gikk det helt fint :) 

Har imidlertid 5 ulike kort, også internasjonale banker. Alt kredittkort, og de ligger spredd i bagasjen, så null stress om en av de blir stjålet.  Jeg har aldri opplevd et land som ikke tar enten AmEx, eller Visa Kredit. 

Anonymkode: 2ba5e...1ca

Skrevet

I endetarmen

Anonymkode: be31b...36c

Skrevet

Jeg sydde en tøykonvolutt greie fast i sportsbhen min og hadde sedler der. Mynter i jeans lomme. Dro til et land hvor det er masse gatetyveri, eksen fikk frastjålet telefonen som han hadde i lomma fremme og god kontroll på. Helt utrolig. 

Anonymkode: 20607...4c1

Skrevet

Tar ut litt og litt. Har de i lommeboka 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...