Gå til innhold

Ropstad unngikk skatt ved å inngå avtale med foreldrene

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/JxlM8P/ropstad-beklager-skattegrep-gaar-ikke-av

Hvem er denne mannen? Aldri har han hatt en vanlig jobb og har bare fått goder av felleskapet. Han var helt ukjent før han ble leder. Og han gjør sitt ytterste for å berike seg selv og han virker veldig ustødig personlighetsmessig også når man hører han snakker. Bryr han seg om Norge i det hele tatt? 

Vet du hvorfor han ikke betaler skatt? Fordi han fortjener å bo på Nordstrand og IKKE DU. 

• Liker 16
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Visste foreldrene hans at han gjorde avtalen for å unngå å betale skatt? Er de med eller ble de brukt av sin sønn? Er kona hans også med eller er hun helt uvitende?

Det siste spørsmålet du stiller og svaret på det er nok spot on. Han har kjøpt seg villa på Nordstrand, hyttetomt og Tesla. Han har samtidig tjent masse penger fra utleie OG egen lønn som stortingsrepresentant og så statsråd. Og han har ikke hatt utgifter hverken for bolig i Oslo eller betalt skatt for å ha vært proformapendler. 

Kan denne saken bli verre? Ja. Hvis han opphever taushetsplikten til SMK og Skatteetaten. Han blånekter. Man kan tenke seg hvorfor.

Endret av Drizzt
  • Liker 25
Gjest Villfisker
Skrevet

Flott at sånt kommer fram da. Så kjører han partiet i grøfta, samtidig som han mister all troverdighet selv. Håper flere blir tatt for det samme  der det måtte forekomme, og at det får konsekvenser. Hadde noen av oss gjort lignende, hadde det vanket fengsel i mange år.

Skrevet

Dersom det ikke stilles mistillitsforslag mot denne politikeren..mister jeg hele troen på politikernorge. 

Jeg undrer meg over hvordan Ropstad stiller seg til de 10 bud? Sånn egentlig. 

• Liker 32
Skrevet

Jeg også. Sånn egentlig. :angry:

• Liker 9
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Fyren eier jo ikke skamvett 😠

Skrevet (endret)

Ja, jeg må innrømme at jeg ble litt sånn 😳 når jeg leste ordet riksrett..men jo mer jeg tenker på det, jo mer riktig blir det. Dette er et nasjonalt svik - fordi han har utnyttet og beriket seg på fellesskapets midler. Han har stjålet mine og dine penger. 
Andre ville ha gått strake veien til fengsel av mindre.

Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 16
Skrevet

Bud 7

Du skal ikke stjele.Han stjal da ikke,han unngikk skatt.Vi må da kunne kalle en spade for et graveredskap?.

Skrevet

Er han fortsatt lei seg?

• Liker 4
Skrevet

Veldig lei seg. Dårlig vurdering må vite. Hadde noen andre av oss snyltet på skatten hadde vi blitt anmeldt. Likhet for loven gjelder tydeligvis ikke for pengeglade partiledere.

Han må betale og straffes for lovbrudd. For en fjott. 

• Liker 13
Gjest DislayName
Skrevet

Jeg savner Hareide som leder av Krf. Han er en skikkelig ålreit fyr, selvom jeg  aldri kunne stemt på partiet deres.

Skrevet

Jeg vil se en gjennomgang av samtlige politikere fra rødt til frp og at alle som allerede har blitt tatt for pendlerbolig fusk og skattefusk blir stilt til ansvar, Ikke bare Ropstad.

• Liker 12
Skrevet
MAGEROST skrev (Akkurat nå):

Jeg vil se en gjennomgang av samtlige politikere fra rødt til frp og at alle som allerede har blitt tatt for pendlerbolig fusk og skattefusk blir stilt til ansvar, Ikke bare Ropstad.

Helt enig, men Ropstad har gitt gale opplysninger. Bevisst oppgitt usanne opplysninger, ikke bare brukt et tvilsomt system. 

• Liker 21
Skrevet

Irriterende at folk forsvarer han, som en fylkesleder i KrF som kaller dette heksejakt. Dette er ikke en ressurssvak person som ikke klarer å innhente informasjon og som mangler kapasitet til å forstå et regelverk. Dette er en minister, attpåtil med jus i utdanningen. En partileder. En med makt, og alle tenkelige muligheter til å gjøre seg kjent med regelverket. Og at det stilles høyere krav til en politiker enn mannen i gata, når det gjelder både å holde seg oppdatert på regler og sanksjoner ved å gå inn for å bryte disse, er bare rett og rimelig. 

Han er "dialog med Skatteetaten for å betale det han skal", sier han. Okei, for normale folk får et brev i posten med beskjed om å betale, og så må de eventuelt kontakte Skatteetaten for å dele opp betalingen, de inngår ikke dialoger i hytt og pine. 

• Liker 28
Skrevet
Søgni skrev (14 minutter siden):

Irriterende at folk forsvarer han, som en fylkesleder i KrF som kaller dette heksejakt. Dette er ikke en ressurssvak person som ikke klarer å innhente informasjon og som mangler kapasitet til å forstå et regelverk. Dette er en minister, attpåtil med jus i utdanningen. En partileder. En med makt, og alle tenkelige muligheter til å gjøre seg kjent med regelverket. Og at det stilles høyere krav til en politiker enn mannen i gata, når det gjelder både å holde seg oppdatert på regler og sanksjoner ved å gå inn for å bryte disse, er bare rett og rimelig. 

Han er "dialog med Skatteetaten for å betale det han skal", sier han. Okei, for normale folk får et brev i posten med beskjed om å betale, og så må de eventuelt kontakte Skatteetaten for å dele opp betalingen, de inngår ikke dialoger i hytt og pine. 

Trenger vel strengt tatt ikke forstå regelverket heller. Hadde holdt at han krysset av i riktig rubrikk i skjemaet han fikk. Har du  utgifter til bolig på hjemstedet? Ja? Eller Nei? Så hadde alt blitt riktig derfra og ut og han hadde ikke havnet i den situasjonen han er i nå.

• Liker 13
Skrevet
Nordis skrev (Akkurat nå):

Trenger vel strengt tatt ikke forstå regelverket heller. Hadde holdt at han krysset av i riktig rubrikk i skjemaet han fikk. Har du  utgifter til bolig på hjemstedet? Ja? Eller Nei? Så hadde alt blitt riktig derfra og ut og han hadde ikke havnet i den situasjonen han er i nå.

Ja, det er sant. Men  det jeg mener er et poeng, er at man må se handlingene folk gjør i sammenheng med hvem de er. Andre som blir tatt for fusk med regelverk, og krysser i feil rubrikker, har mange ganger langt dårligere forutsetninger enn Ropstad. I mange sammenhenger i kontakt med det offentlige, så bekrefter man jo å gi fra seg riktige opplysninger. Dermed (og på grunn av at han er politiker)  er det ekstra alvorlig. 

Kryss for "ikke arbeidet" mange nok ganger i et meldekort fra Nav, og bli anmeldt. Si som leder av KrF at du har boutgifter du ikke har, og gå i dialog med Skatteetaten. 

• Liker 14
Skrevet
kvinneguide skrev (1 time siden):

Er han fortsatt lei seg?

Veldig lei seg. Det var aldri hans intensjon å lure skattesystemet.

Jeg spør som jeg har gjort tidligere: Hva var din intensjon Ropstad? Sånn egentlig? 

Han høres ut som enhver slukøret idiot når man blir tatt med buksene nede. Det eneste han er jævlig lei seg for, er at bedrageriet hans ble oppdaget.

• Liker 22
Skrevet
Søgni skrev (6 minutter siden):

Kryss for "ikke arbeidet" mange nok ganger i et meldekort fra Nav, og bli anmeldt. Si som leder av KrF at du har boutgifter du ikke har, og gå i dialog med Skatteetaten. 

Dette skaper politikerforakt og berettiget følelse i befolkningen at politikerne er hevet over alle andre. Jeg er veldig overrasket at både Stortingets administrasjon og SMK kan misforstå skattereglene. Jobber ikke jurister der? Dette frifinner på ingen måte Ropstad og de andre stortingspolitikerne i hans situasjon, men burde vekke en diskusjon om (in)kompetansen på Stortinget og SMK.

Jeg håper journalistene følger saken og alle andre saker om pendlerboliger.

• Liker 12
Skrevet
Vera skrev (2 minutter siden):

Veldig lei seg. Det var aldri hans intensjon å lure skattesystemet.

Nei, hans intensjon var å tjene penger på fellesskapets regning ved å bo gratis og slippe å betale skatt i 10-11 år. Hans intensjon var å etablere seg i villa på Nordstrand og sikre økonomisk seg og sin familie. Hans intensjon var aldri at dette skulle komme ut. 

• Liker 20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...