AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #1 Skrevet 17. september 2021 Noen som har opplevd dette og som til og med har avvist den som ringer på pga rotet? Jeg har perioder hvor jeg er sløv og alt bare flyter. Igår ringte det plutselig på døra og jeg kjente pulsen stige noe veldig. Satt musestille og håpet de skulle gi opp og gå, men det ringte på i 2 omganger. Ganske lang tid mellom hver gang også. Tok lang tid før jeg turte røre på meg igjen, men etterhvert gikk jeg i vindu og sjekket at det ikke sto noen der. Etter det gikk jeg i gang, med vaskebøtter og søppelsekker. Tok opp alle vinduer og fikk luftet ut. Tok hvert rom nøye. Først rydde, så vaske ned. Skiftet på senga, satte i gang klesvask og oppvaskmaskin. Ut med søpla. Tok lang tid, holdt på til halv tre i natt før jeg la meg. Men jeg tenkte hele tiden på den ubehagelige følelsen jeg hadde når det ringte på. Tenk hvis det var noen som MÅTTE inn her og de hadde sett rotet mitt?? Jeg er en oppegående dame, så tror de hadde blitt sjokkert av hvordan det til tider ser ut her. Nå sitter jeg heldigvis i ren og fin leilighet da. Bare håper jeg klarer å holde det sånn da. Noen som har opplevd lignende?? Noen som har opplevd at noen måtte ta seg inn og fikk se rotet?? 🙈 Anonymkode: 9b6fa...19d 31
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #2 Skrevet 17. september 2021 Nei. Bor ikke i en svinesti Anonymkode: 938b6...4d6 9
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #3 Skrevet 17. september 2021 Ja, jeg har opplevd det et par ganger og det er satans flaut. Vi bor på 50 kvm, greier bare å holde det ryddig i korte perioder av gangen. Har alt for masse ting! Skal sies det stort sett er rent her da. Bad og kjøkken er alltid rent, pluss at jeg støvsuger og vasker gulvet ofte. Men vi har så masse ting! Alt bare flyter! Anonymkode: ebbe5...543 14
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #4 Skrevet 17. september 2021 Hadde gjort som deg 😊 Anonymkode: 5dffc...3bc 11
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #5 Skrevet 17. september 2021 Det er mange måter å leve på og en av dem er å ha det litt eller veldig rotete, for så å rydde innimellom. Jeg syns ikke det er krise å ha det rotete og jeg syns heller ikke at alle skal ha rett til å komme inn til folk når de vil, uten avtale om det først. Folk er forskjellige og det respekterer jeg. P.s. jeg lever som jeg selv vil i min bolig. Hva naboen syns raker meg ikke. Hva jeg liker raker ikke dem. Anonymkode: adcae...a2f 17
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #6 Skrevet 17. september 2021 Ingen hadde nok dødd av å se rotet ditt da. 😅 Jeg er sånn som driter i rot hos andre, det kunne virkelig ikke brydd meg mindre faktisk! Det er vel ingen som har det strøkent til enhver tid. Er bare koselig å se at det bor folk i et hjem. 😊 Men selv liker jeg å rydde litt ekstra før jeg får besøk, hater om det ringer på uanmeldt og jeg ikke har alt på stell. 🤣 Det tror jeg har å gjøre med at jeg vokste opp med en mor med støv på hjernen. 🤣 Anonymkode: f5227...a33 5
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #7 Skrevet 17. september 2021 Ja der jeg bodde før, til slutt ble det så ille at jeg ikke visste hvor jeg skulle begynne og vaske/rydde, så det ble vedvarende jævlig. Åpnet aldri om det ringte på etc. Når jeg flyttet bestemte jeg meg for at aldri mer, nå etter 2 år i ny leilighet er det alltid strøkent, kan til enhver tid slippe inn folk. Husker den grusomme følelsen når det kom folk jeg var redd måtte inn hos meg, det vil jeg ikke oppleve igjen. Anonymkode: aebbe...2a6 6
Gjest loveli Skrevet 17. september 2021 #8 Skrevet 17. september 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Noen som har opplevd dette og som til og med har avvist den som ringer på pga rotet? Jeg har perioder hvor jeg er sløv og alt bare flyter. Igår ringte det plutselig på døra og jeg kjente pulsen stige noe veldig. Satt musestille og håpet de skulle gi opp og gå, men det ringte på i 2 omganger. Ganske lang tid mellom hver gang også. Tok lang tid før jeg turte røre på meg igjen, men etterhvert gikk jeg i vindu og sjekket at det ikke sto noen der. Etter det gikk jeg i gang, med vaskebøtter og søppelsekker. Tok opp alle vinduer og fikk luftet ut. Tok hvert rom nøye. Først rydde, så vaske ned. Skiftet på senga, satte i gang klesvask og oppvaskmaskin. Ut med søpla. Tok lang tid, holdt på til halv tre i natt før jeg la meg. Men jeg tenkte hele tiden på den ubehagelige følelsen jeg hadde når det ringte på. Tenk hvis det var noen som MÅTTE inn her og de hadde sett rotet mitt?? Jeg er en oppegående dame, så tror de hadde blitt sjokkert av hvordan det til tider ser ut her. Nå sitter jeg heldigvis i ren og fin leilighet da. Bare håper jeg klarer å holde det sånn da. Noen som har opplevd lignende?? Noen som har opplevd at noen måtte ta seg inn og fikk se rotet?? 🙈 Anonymkode: 9b6fa...19d Jeg har det alltid veldig rent og ryddig, men politiet ringte på en gang jeg hadde klemt en kvise i panna. Aldri vært så flau, måtte liksom åpne fordi det var politiet, og prøve å holde over kvisa med hånda uten at det så for rart ut! Lyktes nok ikke... 😅
Gjest På druen Skrevet 17. september 2021 #9 Skrevet 17. september 2021 Jeg gidder ikke å åpne når jeg ikke vet hvem som ringer på uansett.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #10 Skrevet 17. september 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ja, jeg har opplevd det et par ganger og det er satans flaut. Vi bor på 50 kvm, greier bare å holde det ryddig i korte perioder av gangen. Har alt for masse ting! Skal sies det stort sett er rent her da. Bad og kjøkken er alltid rent, pluss at jeg støvsuger og vasker gulvet ofte. Men vi har så masse ting! Alt bare flyter! Anonymkode: ebbe5...543 Gidder ikke vedlikeholde bad og kjøkken engang jeg når jeg har disse periodene. Jeg tenker bare "jeg sparer det til helgen". Bruker opp alt av kjeler istedefor å vaske den som er brukt. Så pleier jeg somregel å ta det i helgen og drite i alt i uka. Men flaut hvis jeg får besøk i uka da og må avise de pga rotet. Anonymkode: 9b6fa...19d 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #11 Skrevet 17. september 2021 På druen skrev (4 minutter siden): Jeg gidder ikke å åpne når jeg ikke vet hvem som ringer på uansett. Du hadde nok hatt det vanskelig på tidlig 90 tallet og tidligere Anonymkode: a45aa...d22 3
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #12 Skrevet 17. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gidder ikke vedlikeholde bad og kjøkken engang jeg når jeg har disse periodene. Jeg tenker bare "jeg sparer det til helgen". Bruker opp alt av kjeler istedefor å vaske den som er brukt. Så pleier jeg somregel å ta det i helgen og drite i alt i uka. Men flaut hvis jeg får besøk i uka da og må avise de pga rotet. Anonymkode: 9b6fa...19d Jeg føler med deg, hjelper uansett ikke stort at jeg holder det rent, for det ser jo helt jævlig ut for den som kommer på besøk uansett. Er heldigvis alene nå i helgen så da tenker jeg å ta en skikkelig ryddesjau her. Anonymkode: ebbe5...543
Ulrikke Skrevet 17. september 2021 #13 Skrevet 17. september 2021 Rot plager meg ikke i det hele tatt. Men hvis det er møkk liksom, altså søppel, møkkete klær, oppvasken står stablet osv, så reagerer jeg nok mer må jeg innrømme. Men hverdagsrot som har samlet seg opp litt i et ellers rent hjem? Plager meg ikke, verken å komme på besøk i eller ta imot besøk i. 4
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #14 Skrevet 17. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du hadde nok hatt det vanskelig på tidlig 90 tallet og tidligere Anonymkode: a45aa...d22 Men nå lever vi i 2021 og alle som er en smule oppegående ringer eller sender sms før de kommer. ER ikke normalt at folk bare komme uanmeldt. Anonymkode: f9845...cbe 12
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #15 Skrevet 17. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du hadde nok hatt det vanskelig på tidlig 90 tallet og tidligere Anonymkode: a45aa...d22 Nei, for sånn var det da. I dag sender man melding først/ringer. Hva er poenget med å dukke opp uanmeldt når det koster en kalori å sende en melding for å høre om det passer med besøk? Anonymkode: 5fad5...094 6
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #16 Skrevet 17. september 2021 Uff ja. Uanmeldte besøk er det verste. Har heldigvis venner som spør om det passer først. Anonymkode: 7df2c...88f 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #17 Skrevet 17. september 2021 Er du meg? Reagerer på nøyaktig samme måte 😂 Anonymkode: 9d46c...205 4
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #18 Skrevet 17. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du hadde nok hatt det vanskelig på tidlig 90 tallet og tidligere Anonymkode: a45aa...d22 Da ringte jo folk på hustelefonen og spurte om vi var hjemme før de dro hjemmefra. Anonymkode: 7df2c...88f 5
Gjest På druen Skrevet 17. september 2021 #19 Skrevet 17. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du hadde nok hatt det vanskelig på tidlig 90 tallet og tidligere Anonymkode: a45aa...d22 Jeg var barn på 90-tallet, og husker at det var vanlig å plutselig få uanmeldt besøk den gangen. Men dette stoppet da det ble vanlig med mobil og internet.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #20 Skrevet 17. september 2021 Vi har det noe lunde ryddig hele tiden, men det blir helvetes støvete her da ganske fort med to katter. Folk får nå komme inn allikevel, orker ikke den «perfekte fasaden» alle vet er fake uansett. Kommer de uanmeldt får de akseptere at det ikke et et instahjem de kommer inn til. Anonymkode: cae74...df4 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå