Gå til innhold

Hjemme med barn på 1,5

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er hjemme med datteren min på 1,5 år og begynner å bli ganske sliten. Mest sliten fordi det krever en god del å aktivisere henne godt uke etter uke. Heldigvis har vi åpen barnehage to ganger i uka, men utenom det er det kreativiteten som må jobbe🙈 Vi har heller ingen offentlige lekeplasser her jeg bor, som jo hadde gjort det enkelt å slå ihjel en time eller to her og der... men ja..

Jeg leter egentlig etter inspirasjon (og støtte😅) fra andre hjemme med ettåringer. Hva gjør dere iløpet av en uke? Noen tips?

Takk❤💪

Anonymkode: b4df0...8c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er hun ikke i barnehage? 

Anonymkode: a770d...82a

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hei! Fordi det er anbefalt å vente til de blir litt større🧒

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

AVSPORING

Anonymkode: 7cb82...71b

Skrevet

Vi dro i åpen barnehage, svømming, lekeland, turer, lekeplasser, besøkte beste- og oldeforeldre, tegnet, malte, gjorde husarbeid, badet hjemme, handlet mat, sang, bygget tårn og togbane, lekte med duplo, øvde på sparkesykkel og balansesykkel, laget god frokost og lunsj, øvde på å gå i trapper, lagde hytte av tepper og puter, 

Anonymkode: 02b68...e8b

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hei! Fordi det er anbefalt å vente til de blir litt større🧒

Virker jo som om dere begge hadde hatt godt av at hun var noen timer i barnehagen. Har du ulønnet permisjon? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vi dro i åpen barnehage, svømming, lekeland, turer, lekeplasser, besøkte beste- og oldeforeldre, tegnet, malte, gjorde husarbeid, badet hjemme, handlet mat, sang, bygget tårn og togbane, lekte med duplo, øvde på sparkesykkel og balansesykkel, laget god frokost og lunsj, øvde på å gå i trapper, lagde hytte av tepper og puter, 

Anonymkode: 02b68...e8b

Tusen takk for tips!😄

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Virker jo som om dere begge hadde hatt godt av at hun var noen timer i barnehagen. Har du ulønnet permisjon? 

Hun virker å trives godt, men ja, jeg kunne absolutt trengt å være mer min egen person😂 Jeg vurderte å ha henne noen få timer i barnehagen, men her jeg bor krever de at barnet har minst 40% plass. Det var for at barnet skulle få tid til å bli komfortabel der. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun virker å trives godt, men ja, jeg kunne absolutt trengt å være mer min egen person😂 Jeg vurderte å ha henne noen få timer i barnehagen, men her jeg bor krever de at barnet har minst 40% plass. Det var for at barnet skulle få tid til å bli komfortabel der. 

Har min sønn på 1,5 år i barnehage fra 9:30 til 14:30. Det fungerer utmerket. Han trenger mer aktivisering enn jeg kan gi han. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Og ja - jeg har ulønnet permisjon! Jobber litt ved siden av da, for å få ting til å gå rundt 

Skrevet

Takk for tips så langt! Noen flere kreative hjemmemammaer her?❤

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...