AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #1 Skrevet 17. september 2021 Hva er din største motivasjon for høyere utdanning? Å få gjøre noe du brenner for og har lyst til eller å få mest mulig penger? Jeg syns det er trist og tragisk om lønna skal være så stor motivasjon at folk bare er halvhjerta på jobb og det sitter mange med høye lønninger og bare gjøre jobb av plikt og ikke brenner for å gjøre en god innsats. Da fortjener de ikke hverken jobben eller lønna, mener jeg! Anonymkode: deed8...5fe
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #2 Skrevet 17. september 2021 Ja takk begge deler. Er ikke noe vits i å utdanne deg i noe du brenner skikkelig brenner for, men i arbeidslivet sliter med å betale regninger fordi at det er for få jobber, og at hvis du får en jobb, så er den så dårlig betalt at det ikke gjenspeiler årene på skolen. Men samtidig bør man jobbe med noe man interesserer seg litt for ja. Anonymkode: 00e2e...a74 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #3 Skrevet 17. september 2021 Jeg tenkte vel egentlig ikke så mye lengre enn å leve livet som student noen år. Var så ung (18) at jeg verken tenkte lønn eller karriere. Jeg forstod allerede på ungdomsskolen at jeg hadde en genuin interesse for tall og logikk, men samtidig, man aner jo ikke hva det betyr i arbeidslivet, så det er raskt å bomme. Det er fortsatt år jeg ser tilbake på med enorm glede. Å bo for seg selv for første gang, oppleve mye nytt, møte mange nye mennesker, ingen bekymringer, litt for mye fest og gøy. Litt stress før eksamen, men ordnet seg det og. Traff han jeg giftet meg med til slutt gjorde jeg og. Og selvfølgelig en bonus at jeg snublet ut i en solid og godt betalt jobb i den andre enden. Med venner jeg fortsatt har 10+ år senere. Anonymkode: f722c...00b
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #4 Skrevet 17. september 2021 Det gjelder å finne noe man har lyst til å jobbe med og som kan betale godt nok til å leve ubekymret. Kombinert med uinspirerende og labert betalte sommerjobber er det veldig god motivasjon. Anonymkode: 53f58...79f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå