AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #1 Skrevet 17. september 2021 Er strax i uke 10 nå! Og kvalmen har nesten vært helt borte siden 9+0 😳 var konstant kvalm siden uke 6. er godt å være i bedre form men samtidig blir man jo bekymret når den er borte over natten. Så lurer litt på hva dere andre har opplevd iforhold til kvalmen, når forsvant den? ☺️ Anonymkode: f08d9...28e
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #2 Skrevet 17. september 2021 Jeg er i uke 15, og den siste uka så har jeg gått fra å være kvalm nesten hele tiden til å være mer uggen. Så jeg er ikke helt kvitt det ennå, men håper at det er det som skjer nå Anonymkode: 23ab8...f95
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #3 Skrevet 17. september 2021 Jeg er i uke 11 (10+0) er kvalmere enn noen gang, vært sykmeldt siden uke 5-6 Anonymkode: 78bca...c12
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #5 Skrevet 17. september 2021 mereo skrev (11 minutter siden): Uke 35, jeg venter fortsatt….. Huff, stakkars deg. Er du kvalm hele tiden eller bare innimellom? Min hverdag hadde vært helt annerledes, hadde det ikke vært for kvalmen.. Det går utover livskvaliteten. Jeg vil jo trives som gravid, men det er vanskelig når den henger over deg hele tiden. Anonymkode: 23ab8...f95
Sandie Skrevet 17. september 2021 #7 Skrevet 17. september 2021 Rundt uke 16. Samme uke i begge svangerskap.
mereo Skrevet 17. september 2021 #8 Skrevet 17. september 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Huff, stakkars deg. Er du kvalm hele tiden eller bare innimellom? Min hverdag hadde vært helt annerledes, hadde det ikke vært for kvalmen.. Det går utover livskvaliteten. Jeg vil jo trives som gravid, men det er vanskelig når den henger over deg hele tiden. Anonymkode: 23ab8...f95 Ikke nødvendigvis konstant, men den har aldri forlatt meg og intensiteten er varierende. Men oppkasten var roligere en liten periode, i tredje trimester var det «vennligst rykk tilbake til start». De fleste selv med hyperemesis opplever ikke alle uker med kvalme bare så det er sagt Men man lærer seg å leve med det En dag av gangen.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #9 Skrevet 17. september 2021 mereo skrev (51 minutter siden): Ikke nødvendigvis konstant, men den har aldri forlatt meg og intensiteten er varierende. Men oppkasten var roligere en liten periode, i tredje trimester var det «vennligst rykk tilbake til start». De fleste selv med hyperemesis opplever ikke alle uker med kvalme bare så det er sagt Men man lærer seg å leve med det En dag av gangen. Ja, ikke sant. Man har liksom ikke noe annet valg enn å bare leve med det. Det har heldigvis ikke gått utover humøret mitt, ikke at jeg er smørblid heller, men jeg lar ikke mine "problemer" gå utover noen. Kvalmen er jo der pga. noe fint, og det går over etter hvert. Får trøste meg med det. Jeg tar også en dag av gangen, og håper hver dag at det skal blir bedre, og gjør det ikke det så håper jeg det for neste dag osv Anonymkode: 23ab8...f95
mereo Skrevet 17. september 2021 #10 Skrevet 17. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, ikke sant. Man har liksom ikke noe annet valg enn å bare leve med det. Det har heldigvis ikke gått utover humøret mitt, ikke at jeg er smørblid heller, men jeg lar ikke mine "problemer" gå utover noen. Kvalmen er jo der pga. noe fint, og det går over etter hvert. Får trøste meg med det. Jeg tar også en dag av gangen, og håper hver dag at det skal blir bedre, og gjør det ikke det så håper jeg det for neste dag osv Anonymkode: 23ab8...f95 Det er slitsomt, men uke 10 er jo fortsatt veldig innafor kvalme perioden Hos de fleste gir det seg mellom 12-18. Og det finnes medisiner om det trengs. Å scorer man høyt på SUKK-score så får man hvertfall hjelp. Husk at væske er uansett viktigst.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #11 Skrevet 17. september 2021 mereo skrev (24 minutter siden): Det er slitsomt, men uke 10 er jo fortsatt veldig innafor kvalme perioden Hos de fleste gir det seg mellom 12-18. Og det finnes medisiner om det trengs. Å scorer man høyt på SUKK-score så får man hvertfall hjelp. Husk at væske er uansett viktigst. Jeg er ikke TS forresten, jeg er kommet i uke 15. Satser på at det gir seg snart Anonymkode: 23ab8...f95
mereo Skrevet 17. september 2021 #12 Skrevet 17. september 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg er ikke TS forresten, jeg er kommet i uke 15. Satser på at det gir seg snart Anonymkode: 23ab8...f95 Ah, burde ha sett på koden Krysser fingrene for at det gir seg uansett 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #13 Skrevet 17. september 2021 Forsvant helt i uke 13. Merket gradvis nedgang fra uke 10, da fikk jeg lengre og lengre perioder uten kvalme. Før det var jeg kvalm 24/7. Anonymkode: 3a497...2ea
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #14 Skrevet 17. september 2021 Med nr 1 forsvant den først i uke 17 når jeg fikk tips om at akupunktur kunne hjelpe. Gikk på hyppige behandlinger i 4 uker, og kvalmen holdt seg borte helt til uke 30. Anonymkode: cd22c...36b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå