AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #1 Del Skrevet 17. september 2021 Skriver på vegne av en bekjent av meg som er student og ikke har brukernavn her. Hei alle sammen. Ny student og sliter en del med kildehenvisning, APA 7 og et par situasjoner jeg havner i. Jeg er i gang med å skrive min første obligatoriske oppgave og jeg har full kontroll på pensum, men jeg skjønner ikke dette med kildehenvisning i følgende situasjon og trenger hjelp. Pensumboka er skrevet av en forfatter og inn i boka henviser forfatteren til en annen bok typ (Forfatter, årstall, sidenummer). Hvordan henviser jeg da - jeg har jo ikke lest den andre boka, kun pensumboka. Henviser jeg da til pensumboka med forfatter, årstall og sidenummer siden det er denne boka jeg leser, eller henviser jeg til originalboka som forfatteren av pensumboka henviser til selv? Det er skikkelig røre i hodet mitt. Kan noen hjelpe meg litt? Anonymkode: 025e8...2fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #2 Del Skrevet 17. september 2021 Sjekk kildekompasset. det står det beskrevet. Anonymkode: 62a51...547 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CaptainColada Skrevet 17. september 2021 #3 Del Skrevet 17. september 2021 Du skal kun henvise til boken du fant informasjon fra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #4 Del Skrevet 17. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sjekk kildekompasset. det står det beskrevet. Anonymkode: 62a51...547 Dette. Det skal stå på Kildekompasset. Dersom det ikke står, så har vel venninnen din en rådgiver/lærer/veileder etc hun kan spørre? Anonymkode: b599d...108 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #5 Del Skrevet 17. september 2021 Studenten takker for svar. Anonymkode: 025e8...2fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IDGAF Skrevet 17. september 2021 #6 Del Skrevet 17. september 2021 CaptainColada skrev (1 minutt siden): Du skal kun henvise til boken du fant informasjon fra. Sikker? Jeg skrev nettopp master med APA (husker dog ikke om jeg bruke APA 7). Vi kryssrefererte. Altså: (Larsen,1890, referert i Monsen, 2021) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #7 Del Skrevet 17. september 2021 IDGAF skrev (3 minutter siden): Sikker? Jeg skrev nettopp master med APA (husker dog ikke om jeg bruke APA 7). Vi kryssrefererte. Altså: (Larsen,1890, referert i Monsen, 2021) Det samme har jeg gjort med Apa 7. Sekundærkilde Anonymkode: 2769d...561 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #8 Del Skrevet 17. september 2021 IDGAF skrev (2 minutter siden): Sikker? Jeg skrev nettopp master med APA (husker dog ikke om jeg bruke APA 7). Vi kryssrefererte. Altså: (Larsen,1890, referert i Monsen, 2021) TS her. Studenten sier det er nettopp det han spør om og synes det er en bra løsning. Anonymkode: 025e8...2fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CaptainColada Skrevet 17. september 2021 #9 Del Skrevet 17. september 2021 IDGAF skrev (10 minutter siden): Sikker? Jeg skrev nettopp master med APA (husker dog ikke om jeg bruke APA 7). Vi kryssrefererte. Altså: (Larsen,1890, referert i Monsen, 2021) Når jeg fikk den første oppgaven, fikk jeg feil på kildehenvisning da jeg henviste til boken pensumbøken henviste til. Hun sa hvertfall til meg at vi kun skal henvise til den boken vi bruker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 17. september 2021 #10 Del Skrevet 17. september 2021 CaptainColada skrev (5 timer siden): Når jeg fikk den første oppgaven, fikk jeg feil på kildehenvisning da jeg henviste til boken pensumbøken henviste til. Hun sa hvertfall til meg at vi kun skal henvise til den boken vi bruker. Den du siterer har gjort det helt riktig ihht APA7. Det er slik det skal skrives i oppgaveteksten, men i litteraturlista er det kun pensumboka som skal stå. For sekundærkilder i APA7, sjekk denne lenken og trykk på "Sitat hentet fra en annen forfatter". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå