Gå til innhold

Hvorfor liker kvinner å sette føttene opp på dashbordet eller frontruten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sett flere kvinner gjøre det i bilen min, og det er sannsynligvis behagelig fordi de er mindre.

Men det får meg alltid til å tenke at hvis jeg krasjer, kommer knærne hennes til å knuse ansiktet hennes. Pga. kollisjonsputen vil dytte knærne mot hodet. Selv kollisjon i lav fart vil da kunne være fatal pga. hodeskade.

Jeg nevnte det til en venn av meg, og hun stoppet umiddelbart. Hun hadde aldri tenk på at det kunne være farlig.

Anonymkode: 93c3d...95c

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flere av mine venninner har gjort det med meg, jeg har gitt klar beskjed om at det der tør jeg ikke, jeg er jente selv og har ALDRI tenkt på å gjøre det en gang. Airbagen kan jo mose ben og hofter helt sundt.

Anonymkode: 48e03...4b3

• Liker 8
Skrevet

Personlig har jeg aldri gjort det, det er jo helt idiotisk. Selv en liten krasj kan bety knuste ben. Tror ikke det er veldig vanlig at kvinner spesielt gjør dette, da tror jeg i så fall du kjenner noen spesielle enkeltindivider. De fleste skjønner at det er farlig. 

Anonymkode: f43af...a5e

• Liker 10
Gjest 123 eller noe
Skrevet

Skjedde med ei venninne av meg, hun knuste ikke noe fjes med knærne, men beinet knakk og hun hinka rundt på krykker noen måneder. Det er greit igjen nå da. Ikke lurt å gjøre det, spesielt ikke på autobahn i full fart.

Skrevet

Sett det samme, idiotisk oppførsel. Den siste trenden er å lime pynteting på ratt og airbagdeksel, som små liksomdiamanter. Det blir livsfarlige prosjektiler det...noen mangler bare evnen til å tenke klart.

Anonymkode: ec0d6...1bf

• Liker 4
Gjest Villfisker
Skrevet

Ser helst tenåringer og folk tidlig i 20 årene gjøre det, uavhengig av kjønn. Helt idiotisk ting å gjøre. Krasjer man da, risikerer man å få to stokker (beina) kjørt ut gjennom ræva, og å blø ihjel på minutter.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg har sett flere kvinner gjøre det i bilen min, og det er sannsynligvis behagelig fordi de er mindre.

Men det får meg alltid til å tenke at hvis jeg krasjer, kommer knærne hennes til å knuse ansiktet hennes. Pga. kollisjonsputen vil dytte knærne mot hodet. Selv kollisjon i lav fart vil da kunne være fatal pga. hodeskade.

Jeg nevnte det til en venn av meg, og hun stoppet umiddelbart. Hun hadde aldri tenk på at det kunne være farlig.

Det er behagelig å sitte slik, kjemoegodt! Men det er uaktuelt å gjøre det når bilen kjører. For som du skriver: det er game over om man krasjer. Air baggen->knær->knust ansikt/hode. Helt krise. 

Anonymkode: 672f5...296

• Liker 1
Skrevet

Det er behagelig å sitte sånn. Jeg gjorde det ofte tidligere, før det ble vanlig med airbag.

• Liker 3
Skrevet

Aldri gjort, kjenner heller ingen som gjør det.

Anonymkode: b4cb6...d39

• Liker 1
Skrevet

Har sett bilde av en slik ulykke og det var ikke et pent syn. Vedkommende fikk knust ansikt, ødelagt bekken samt begge beina, knuste omtrent alle ribbeina. Airbagen ble jo utløst. Denne personen ble invalidisert for resten av livet. Det er livsfarlig og ha beina på dashbordet. 

Anonymkode: 8ef3e...dc3

• Liker 4
Skrevet

Det er behagelig å heve bena litt når jeg sittet lenge stille. Men jeg gjør det aldri når bilen er i fart.

Anonymkode: bcdd8...48d

• Liker 1
Skrevet

Jeg satte opp bena slik engang da jeg var ung, fordi det er behagelig. 5 sekunder senere fikk jeg et bilde i hodet om hva som kunne skje om vi kræsja. Har ikke gjort det siden, og nekter å kjøre med passasjerer som setter bena opp på den måten. 

Anonymkode: ea927...4e2

• Liker 2
Skrevet

Hender jeg gjør det når vi er i flytsonen på lange strekninger, det er behagelig.

Er jo sjelden slik at man krasjer "på sekundet". Har måttet bremse kraftig vet ett-par anledninger, blant annet elg ut i veibanen. Jeg kvepper jo såpass i det han treffer bremsen, at beina øyeblikkelig er på gulvet. 

Kunne imidlertid aldri funnet på å gjøre dette i andres bil. Det blir som å komme på besøk og slenge beina på salongbordet. 

Anonymkode: 7fcdc...5bd

Skrevet

Tror det er unge jenter som gjør dette fordi det er stereotypen i amerikanske filmer som gjør det.

Så vidt jeg husker er det ansett som ufint i usa å ha skitne føtter/sokker/sko på dashborder til andre. Så det er også et hygiene spm.

• Liker 2
Skrevet
Realverdien skrev (9 minutter siden):

Tror det er unge jenter som gjør dette fordi det er stereotypen i amerikanske filmer som gjør det.

Så vidt jeg husker er det ansett som ufint i usa å ha skitne føtter/sokker/sko på dashborder til andre. Så det er også et hygiene spm.

Er 45 og ser ikke TV/film

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hender jeg gjør det når vi er i flytsonen på lange strekninger, det er behagelig.

Er jo sjelden slik at man krasjer "på sekundet". Har måttet bremse kraftig vet ett-par anledninger, blant annet elg ut i veibanen. Jeg kvepper jo såpass i det han treffer bremsen, at beina øyeblikkelig er på gulvet. 

Kunne imidlertid aldri funnet på å gjøre dette i andres bil. Det blir som å komme på besøk og slenge beina på salongbordet. 

Man krasjer ofte på sekundet jo. De ulykkene jeg har vært I har det ikke vært tid til å rette seg opp.

Anonymkode: ae61d...741

• Liker 4
Skrevet

Jeg klarer ikke å forestille meg hvordan denne stillingen ser ut engang. Bilde?

Anonymkode: 65e67...e52

Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

De fleste jentene likar å ha beina høyt.  Må være noe som er nedarvet i generasjoner.

Skrevet

Noen kvinner liker sikkert det, jeg gjør det ikke.

Når jeg kjører bil må alle sitte skikkelig i bilen med beltet korrekt festet. Ellers får de ikke sitte på. Konsekvensen ved p sitte feil eller ha beltet feil festet ved kollisjon er potensielt katastrofal.

Har fått høre fra mange at jeg er i overkant streng. Det driter jeg i. Min bil, mine regler.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...