Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er man "nødt" til å bruke øyekrem?

Hva skjer om man bare bruker vanlig krem/hva er forskjellen?

Når bør man begynne med øyekrem for å forebygge rynker(om det da er mulig)

Takker! Hilsen M

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man er ikke "nødt" til å bruke øyekrem. Men øyekremer kan fjerne poser og blå ringer under øynene og forhindre rynker. De er jo også mildere enn vanlige ansiktskremer og passer dermed bedre til den ømfintlige huden rundt øyet.

Har lest at man bør begynne med øyekrem for å forebygge rynker rundt øynene når man er 25...

Skrevet

En øyenkrem kan ikke utrette mirakler. Den kan forebygge poser under øynene ved at den ikke er så rik som den vanlige kremen, som fort blir for mye for den tynne huden rundt øynene. Fjerne mørke ringer kan den IKKE (produkter med vitamin K kan ha en viss effekt, men de brukes også til å fjerne blåmerker, og jeg vet ikke om jeg ville risikert dem nær øynene).

Bottom line: en øyenkrem er lettere og mer behagelig for huden nær øynene, pluss at den er uparfymert. Men jeg tror ikke så mye kan gå galt hvis du IKKE bruker det, heller.

Hvis noen en dag viser meg uavhengige forskningsresultater som viser dette, skal jeg revurdere det siste utsagnet mitt. Ellers velger jeg å stille meg skeptisk til ubegrunnede utsagn og reklamer som lover all verden.

Skrevet

Jeg tror ikke på mirakler..

Men er det noe som kan hjelpe mot rynker, poser og ekle talgkluper osv så gjør jeg mer enn gjerne den innsatsen..

Da vet jeg i alle fall at jeg har prøvd..

Skrevet

De rynkene du allerede har fått er det ikke mye å gjøre med, men de kan gjøres mildere og mindre synlige ved at huden tilføres riktig fuktighet. Vanlig ansiktskrem er for tung for den tynne huden under øynene, så ikke bruk det.

Vær også forsiktig når du påfører øyenkrem, det er veldig lite som skal til, og selv en lett krem beregnet for området kan blir for tung dersom du pøser på mengder. Den skal heller ikke påføres helt inn til øyet, men bare såvidt fra øyenbenet og litt innenfor, resten drar den til seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...