AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #1 Skrevet 17. september 2021 Har hørt at det er lurt å ha en gigantisk bokhylle med hundrevis av bøker, og gjemme pengene i noen uthulede bøker. Men jeg har bare en liten bokhylle med 15 bøker, så jeg gjemmer de Inni de store kaffekoppene som er plassert helt bak i kjøkkenskapet. Hva med dere? Anonymkode: d1678...72b
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #2 Skrevet 17. september 2021 Jeg gjemte penger i bøker for 25-30 år siden. Jeg hadde, som du sier, en gigantisk bokhylle. Antagelig 500+ bøker på den tiden, og nå har jeg nok et par tusen. Har ikke klart å finne igjen alt jeg gjemte, for å si det sånn... Anonymkode: 9d59f...20a 7
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #3 Skrevet 17. september 2021 Hvorfor? Anonymkode: 9fbc4...34b 10
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #4 Skrevet 17. september 2021 Kontantene mine ligger i lommeboka mi, som ligger i veska, som igjen ligger ubevoktet i entreen. Jeg synes det er best å gjemme ting i det åpne, for der er det ingen som tror at noe verdifullt vil ligge. Alle vil lete etter verdier på godt bortgjemte plasser, som for eksempel i de store kaffekoppene innerst i kjøkkenskapet. Anonymkode: cffb6...e05 8
Magika_fra_Fyll Skrevet 17. september 2021 #5 Skrevet 17. september 2021 Hvorfor skulle jeg ha masse kontanter gjemt hjemme? Pengene mine er i banken 20
LittDiva Skrevet 17. september 2021 #6 Skrevet 17. september 2021 Har 3 kroner i lommeboka lett tilgjengelig i gangen. 11
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #7 Skrevet 17. september 2021 Jeg har noe kontanter i nattbordskuffen og noe i «roteskuffen» på kjøkkenet. Ikke mye, kanskje 6-7.000,- Ser egentlig ikke noen grunn til å ka kontanter hjemme, det jeg har er gaver jeg har fått til jul/bursdag etc. som jeg aldri har tatt meg bryet med å sette inn i banken. Anonymkode: a41c5...614
tånegla Skrevet 17. september 2021 #8 Skrevet 17. september 2021 I ett syltetøyglass som står på soverommet. Har puttet litt stæsj foran som en støvete notatblokk, varmeflaske og en parfymeflaske. Og hvorfor jeg har kontanter i store mengder hjemme? Jo fordi….. jeg får alltid noen lapper av folk som jeg har handlet for, banken har hatt stengt lenge nå og kontantlageret har bare økt.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #9 Skrevet 17. september 2021 I banken. Har ikke kontanter. Anonymkode: 6a4fa...747 3
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #10 Skrevet 17. september 2021 Magika_fra_Fyll skrev (Akkurat nå): Hvorfor skulle jeg ha masse kontanter gjemt hjemme? Pengene mine er i banken Jeg tøyset litt i mitt forrige svar, men nå skal jeg være seriøs. Jeg har ikke mye kontanter liggende, men litt har jeg, og det er av den enkle grunn at jeg synes det er greit å ikke være 100 % avhengig av strøm og data for å ha tilgang til penger. Hvis jeg for eksempel må på apoteket fordi jeg trenger en nødvendig medisin, og nettverket er nede, får jeg fremdeles den medisinen jeg trenger. Eller hvis jeg er i behov for en drosje, og nettverket er nede, får jeg fremdeles betalt. (Skjedde senest for 3 uker siden for min del) Eller på matbutikken, der har jeg også opplevd det for ikke så veldig lenge siden. Derfor synes jeg det er greit å ha noen kroner i kontanter liggende. (Men ikke store mengder, og jeg gjemmer dem som sagt ikke i bøker, kaffekopper, eller madrasser) Anonymkode: cffb6...e05 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #11 Skrevet 17. september 2021 3 minutter siden, LittDiva said: Har 3 kroner i lommeboka lett tilgjengelig i gangen. Er du ikke redd for at noen skal ta pengene..? Personlig har jeg en safe stående med ca 100 000. Anonymkode: a665c...41e 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #12 Skrevet 17. september 2021 Samboer har det i en safe Anonymkode: 01791...52c
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #13 Skrevet 17. september 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvorfor? Anonymkode: 9fbc4...34b Så tyver ikke finner dem. Anonymkode: d1678...72b 3
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #14 Skrevet 17. september 2021 Samboeren min har en safe med noen tusen i, men det er en sånn bitteliten safe som man kan ta med seg under armen, og den er ikke skrudd fast, så jeg tenker at den sikkert er det første tyvene tar Selv har jeg i underkant av 10.000 i en konvolutt gjemt bakerst i klesskapet under en drøss med klær. Ikke idiotsikkert, men jeg synes det er greit. Anonymkode: 0cf27...f48 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #15 Skrevet 17. september 2021 Har en safe som jeg har hatt større beløp i men altså det meste er i banken. Tror jeg har en 500 lapp liggende i lommeboka og den har vært der siden jeg fikk den til bursdagen av en gammel tante for 3 år siden. 😄 Anonymkode: b8fbf...a8c
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #16 Skrevet 17. september 2021 Først så må noen forteller meg hva kontanter er for noe Har brukt bankkort siden jeg var 18år. Pengene mine "gjemmes" på en sperret konto og andre på noe som heter sparekonto som brukes i kun i høyeste nødvendigheter om jeg får en ubehagelig regning eller to. Anonymkode: b579c...87f 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #17 Skrevet 17. september 2021 Har ikke mye, noen hundrelapper. Greit å ha til ungene skal i bursdager. Har ikke sett behov for nødpenger i kontanter. Tenker at dersom "alt" i samfunnet er nede så vil det først og fremst være meget midlertidig, og for det andre også påvirke butikker/apoteker og deres kassesystemer også. Har penger og bankkort i to forskjellige banker, så om den ene har prøblemer akkurat når jeg handler så bruker jeg det andre. Anonymkode: 77b34...825 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #18 Skrevet 17. september 2021 Har 400kr i lommeboka. De har vært der i en evighet, glemmer å bruke de, og kommer aldri opp i situasjoner hvor jeg bare må ha kontanter. Anonymkode: cde32...0ac
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #19 Skrevet 17. september 2021 I madrassen vel,duhh🤪 Anonymkode: b92e2...c2e 1
- Brian Skrevet 17. september 2021 #20 Skrevet 17. september 2021 (endret) 51 minutter siden, AnonymBruker said: Har hørt at det er lurt å ha en gigantisk bokhylle med hundrevis av bøker, og gjemme pengene i noen uthulede bøker. Men jeg har bare en liten bokhylle med 15 bøker, så jeg gjemmer de Inni de store kaffekoppene som er plassert helt bak i kjøkkenskapet. Hva med dere? Anonymkode: d1678...72b Hva du enn gjør, så ikke gjem verdisaker eller kontanter på supersikre steder som i/under madrassen, tapet fast på baksiden av et bilde på veggen (gjett hvor man finner den skjulte safen i filmer), i WC-cisternen, i bøker i bokhyllen, eller - skrekk og gru - i en bærbar safe. Det er kanskje heller ikke så lurt å fortelle om det geniale, topphemmelige stedet på landets største debattforum. Får du besøk av en innbruddstyv, er sjansen rimelig stor for at bøkene fra bokhyllen vil ligge slengt på gulvet, og den bærbare safen vil ha forsvunnet. Mens vi snakker om tyveri, hadde Deichman på Grünerkøkka en liten vogn med gratis bøker som man bare kunne ta med seg stående ute ifjor. Samt en flaske med Antibac for å rense hendene etterpå. Da jeg kom ut etter en kort tur i biblioteket, var bøkene fortstatt der - men flasken med Antibac var borte; tyven visste tydeligvis hva som hadde mest verdi. Og med tanke på penger som er sikre i banken - hvilket sted tror dere folk løper til når det oppstår en økonomisk krise ...? Mer enn hver tredje minibank i Hellas gikk lørdag tom for penger. Grekere tar ut kontanter i frykt for bankkollaps. Bankkrisen i Bulgaria gjør at folk nå står i kø for å ta sparepengene sine ut av banken. Køene av kunder som vil ta ut sine penger fra den kriserammede banken Northern Rock var lange lenge før noen av de 72 filialene i Storbritannia åpnet mandag morgen. Endret 17. september 2021 av - Brian 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå