Gå til innhold

Sendt på sykehuset for ekstra kontroll

Anbefalte innlegg

Skrevet

På en vanlig jordmortime i svangerskapet, ville jordmor at jeg skulle på sykehuset for ekstra sjekk. Jordmor ringte og ordnet med sykehuset.

På sykehuset var det faktisk tre forskjellige som sa  , ja du har jo ikke vært her mange ganger du… I tillegg spurte en lege samboer om jeg var veldig engstelig og stressa av meg i svangerskapet. 
Alt var heldigvis bra😊
I etterkant syns jeg ikke dette er noen god pasientbehandling? Hørtes ut som de anklaget meg for å være hysterisk?  Var ikke jeg som ringte inn selv en gang.  Eller er dette noe man spør om for en annen grunn? 😊 

Anonymkode: ec1ae...a48

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor var du på ekstra kontroll? 

Anonymkode: a39bd...8c0

Skrevet

Det var en merkelig kommentar. Jeg er engstelig av meg, og forventer likevel at jeg blir tatt alvorlig på sykehuset. Og hvorfor henvende seg til samboeren sin, når du var der? Jeg ville gitt tilbakemelding til jordmor, slik at hun evt kan ta det videre - mtp sine andre gravide pasienter som kanskje er mer engstelig av seg enn du er. 

Anonymkode: a5239...0f1

• Liker 1
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker said:

På en vanlig jordmortime i svangerskapet, ville jordmor at jeg skulle på sykehuset for ekstra sjekk. Jordmor ringte og ordnet med sykehuset.

På sykehuset var det faktisk tre forskjellige som sa  , ja du har jo ikke vært her mange ganger du… I tillegg spurte en lege samboer om jeg var veldig engstelig og stressa av meg i svangerskapet. 
Alt var heldigvis bra😊
I etterkant syns jeg ikke dette er noen god pasientbehandling? Hørtes ut som de anklaget meg for å være hysterisk?  Var ikke jeg som ringte inn selv en gang.  Eller er dette noe man spør om for en annen grunn? 😊 

Spurte h*n om dette rett foran deg? Så frekt! Jeg hadde sikkert blitt for satt ut men om jeg hadde summet meg hadde jeg sagt noe til det, som at jeg er rett her, og det er ikke jeg som ba om denne timen det var jordmor som sendte meg hit. 

Anonymkode: bfc42...5b1

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Hvorfor var du på ekstra kontroll? 

På grunn av mistanke om svangerskapsforgiftning. 

Skrevet

Det høres litt ut som at du overanalyserer og tar kommentarene i verste mening ? 

Forstår hvordan ting går rett i sjela ,som gravid ❤ For DEG er alt personlig og direkte . For helsepersonell er det rutine ,så de mister litt av " følsomheten " i hvert enkelt tilfelle, da det går på tid og mange mennesker de ikke kjenner.  

Vær glad for at jordmor sendte deg til ekstra sjekk 🙂 Jeg hadde ikke hatt min datter,om det ikke var for en slik jordmor ❤

Fint at alt var i orden . Det er det viktigste ! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

På grunn av mistanke om svangerskapsforgiftning. 

Da spurte de nok pga blodtrykket. En del har en tendens til å få høyt blodtrykk når de er engstelig og stresser. 

• Liker 1
Skrevet
Skogsalv skrev (11 minutter siden):

Det høres litt ut som at du overanalyserer og tar kommentarene i verste mening ? 

Forstår hvordan ting går rett i sjela ,som gravid ❤ For DEG er alt personlig og direkte . For helsepersonell er det rutine ,så de mister litt av " følsomheten " i hvert enkelt tilfelle, da det går på tid og mange mennesker de ikke kjenner.  

Vær glad for at jordmor sendte deg til ekstra sjekk 🙂 Jeg hadde ikke hatt min datter,om det ikke var for en slik jordmor ❤

Fint at alt var i orden . Det er det viktigste ! 

Ja, absolutt. Men jeg lurte nesten på om det var meningen at jeg skulle vært der flere ganger? Eller var det for å finne ut om jeg var hysterisk liksom? For det jeg skriver var akkurat slik de sa det. Har vært der på ultralyd🤷‍♀️

Og ja det ble spurt om til samboeren min om rett framfor meg. Jeg er ikke noe glad i å være på sykehus eller hos lege og unngår det helst. Så beskjeden om å ringe sykehuset ved det minste tegn på svangerskapsforgiftning er noe jeg kvier meg for og spesielt nå når jeg følte jeg var der uten grunn.og muligens ble anklaget for å være hysterisk i tillegg.  Det er  tegn som jeg ikke kunne vite noe om eller kan styre så mye selv på det altså, ikke bare ut fra ting jeg sa. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da spurte de nok pga blodtrykket. En del har en tendens til å få høyt blodtrykk når de er engstelig og stresser. 

Ja, det kan hende 😊 Det kan faktisk virkelig hende det! 

Skrevet

Men forklarer likevel ikke komme ratene om at jeg ikke hadde vært der mange ganger før da…… 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men forklarer likevel ikke komme ratene om at jeg ikke hadde vært der mange ganger før da…… 

Men det stemmer jo 🙂 De sjekker journalen og konkluderer, "du har ikke vært her før". Ikke noe negativt i det. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...