Gå til innhold

Pus uten matlyst.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en fem år gammel sterilisert jentepus, som vanligvis er (litt for) glad i mat. Men de siste dagene har hun ikke spist noe, og fatter ikke interesse for matskålen i det hele tatt. Drikker vann når hun får drikke direkte fra kranen.

Har nettopp hatt henne lenge på fanget nå, og det virker ikke som hun har noen vondter. Heller ikke noen andre tegn på noe spesielt, snuten er kald og fuktig. Avføring og sånn vet jeg ikke noe om, for hun var ute i natt og går vanligvis på do både ute og inne i kassen sin, men pus virker veldig slapp i dag.

Hvor lenge bør jeg se situasjonen an før jeg går til dyrlege?

Kan det rett og slett være som oss -vi blir syke og småtufse og mister matlysten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt normalt at matlysten går opp og ned hos pusene og. Om hun er ute så kan det jo være at hun finner diverse godbiter der.

Se det an et par dager du.

Skrevet

Som den overnervøse kattemor jeg er tok meg med min pus etter to dager til dyrelegen. Han spiste ikke. Der tok de en blodprøve å avviste at han hadde en infeksjon, men de mente han kunne ha litt vondt i halsen og ha en generell dårlig allmenntilstand, det gikk over etter et par dager.

Skrevet

Så lenge katten oppfører seg normalt er det ingen fare. Du skriver den har vært ute, kanskje den har spist noe snacks da. :)

Skrevet

Jeg kan jo ikke vite, men tviler i grunnen på at pus ikke spiser fordi hun har funnet godbiter ute. Vi pleier nemlig å ha motsatt problem, at pus helst vil spise hele tiden.

Det kom et nys her i sted - kanskje hun er forkjølet og som Lillesøster sier, har vondt i halsen? Har forresten vært på dyrebutikken nå og kjøpt godis og ferskmat. Hun viste interesse for godisen, spiste pittelitt og pittelitt av ferskmaten.

Tror jeg beholder pus inne i natt. *hønemor*

Takk for svar dere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...