Michaelhe Skrevet 26. september 2021 #21 Del Skrevet 26. september 2021 (endret) Det er veldig viktig at alle står sammen om å løse krisen, dvs bli vaksinert. Dermed er det ikke sagt at vi alle bør godta alle vaksiner, et hvilket som helst brygg som pushes på oss. Man må være voldsomt skeptisk til økonomiske avhengighetsbånd som nå etablerer seg globalt. Nå er det faktisk bra at vi har både kina, russland og india. Ingen har makt til å stille urimelige betingelser for det som skal eller bør være et alminnelig gode. Endret 26. september 2021 av Michaelhe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 26. september 2021 #22 Del Skrevet 26. september 2021 Elida88 skrev (På 17.9.2021 den 21.42): Det er ganske tydelig ja. Reagerte også på at de går ut med fulle namn og bilder av uvaksinerte mennesker som har dødd av viruset hvor de håner dem for verden å se. Samtidig så blir mennesker som identifiserer og deler bilder/info om dømte pedofile satt i fengsel.. For DA er det jo viktig med personvern 🙄 Men ingen reagerer.🤨 Virker som at de fleste bare ser seg rundt for å finne ut hva de skal mene. Om de ikke hadde hatt tilgang til mediene, Internett, tv.. Hadde de klart å tenke selv da? Hadde de hatt de samme tankene?.. Alle mennesker er veldig lettpåvirkelige. De som mener at de ikke er det, er de som ikke er klar over hvor stor grad de har blitt formet av omverdenen. Det blir litt som en slags hypnose, en blir fortalt det samme gang på gang(suggesjon). Å underbevisst former det hvordan du tenker. Dette var så jævla innertier som du får det. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 26. september 2021 #23 Del Skrevet 26. september 2021 Media har plutselig snudd. Fra dramatiske oppslag om corona verden over til ingenting. Eller rettere sagt, det er ett oppslag angående corona, og det er at langrennsløper Charlotte Kalla ble dårligere av vaksinen enn av selve sykdommen. https://www.dagbladet.no/sport/jeg-var-litt-naiv/74269855 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweetheaven Skrevet 26. september 2021 #24 Del Skrevet 26. september 2021 Justlooking skrev (4 minutter siden): Media har plutselig snudd. Fra dramatiske oppslag om corona verden over til ingenting. Eller rettere sagt, det er ett oppslag angående corona, og det er at langrennsløper Charlotte Kalla ble dårligere av vaksinen enn av selve sykdommen. https://www.dagbladet.no/sport/jeg-var-litt-naiv/74269855 Det er bra at begge sidene blir belyst i media, det er sjelden kun solskinnshistorier på den ene siden, selv om media har en tendens til å vri det dit. Bagatellisering av vaksine-bivirkninger kan være skummelt. Skal man i ettertid kunne evaluere fordeler, ulemper og nyttiggjøring av denne bør man veie alle fakta man har, og ikke det kun media ønsker vi skal vite. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillsunshine Skrevet 26. september 2021 #25 Del Skrevet 26. september 2021 (endret) Enda en tulling skrev (På 24.9.2021 den 15.54): Interessant at NRK for en gangs skyld har en noenlunde balansert artikkel, samtidog som den også inneholder dette sitatet: "Medier er jo formidlere av det myndighetene mener er riktig og vil at folk skal gjøre. Sånn sett vil nok nyhetsformidlingen kunne oppleves som et visst press." (Generalsekretær i Redaktørforeningen). Altså, en innrømmelse av at media ser seg selv som myndighetenes talerør, og ikke, som enkelte har innbilt seg, samfunnets vaktbikjje, den som skal holde makta i ørene..... Jeg synest ikke den artikkelen er balansert. Så ja media har for mye makt når de kan gjøre sånne saker så ensidig. Det jeg reagerer er at denne jenta begynner å blande inn at familien har historikk med hjertet som om det skulle ha noe med at hun fikk hjerteposebetennelse å gjøre. Det har det garantert ikke. Hjerteposebetennelse og hjertebetennelse er noe som kan oppstå hos alle og det er nok ganske vilkårlig at hun fikk det, og ikke noe man nødvendigvis er disponert fordi man har hjerteproblemer i familien. Det er immunforsvaret som angriper egne celler, pga. en immunreaksjon. Denne immunreaksjonen er ikke uvanlig å få ved virusinfeksjon, og det kan man også få som bivirkning av noen typer medisiner i sjeldne tilfeller. Som oftest så går det over av seg selv uten større mén, og mange har til og med gått med på betennelse på hjertet i varierende grad uten å merke det. Hjerteproblemer i familien er som regel strukturelle feil på hjertet som lekkasje feks. eller at man har tette årer/disponert for hjerteinfarkt. Må ikke blandes sammen med betennelse på hjertet som stammer fra virus og vaksine. I noen tilfeller er man disponert for å få endokarditt, altså bakterier på hjerteklaffene om man har dårlig klaff/mekanisk hjerteklaff, men dette er noe helt annet og mye mer alvorlig og må ikke blandes. Det kommer som regel fra usterile sprøyter (derfor narkomaner får det) eller fra bakterier i munnen om man er riktig uheldig og har en dårlig hjerteklaff fra før. Om artikkelen hadde vært balansert hadde en gjerne tatt med noe om hjertebetennelse generelt, og at dette ikke bare er noe man får av vaksine, at det som oftest er ufarlig og forbigående, men at det faktisk ikke er så uvanlig å få det av virusinfeksjoner. Gjerne burde de ha tatt med fakta fra en kardiolog. Det er også statistikk som avdekker at hjertebetennelse er mye hyppere ved Covid-19 infeksjon enn vaksine, så om man er redd for å få det er det faktisk større risiko ved Covid-19. At man ser så mye av dette i Norge nå ved vaksinasjon er at det er mange flere som er vaksinert enn som har hatt Covid-19. Jeg har faktisk hatt hjertebetennelse for noen år siden etter jeg ble syk av et virus. Jeg tok Pfizer og Moderna og til tross for at jeg har hatt hjertebetennelse før, så gikk det helt fint for meg å ta vaksinen. Jeg har ikke merket noe som helst med hjertet. Pulsen og hjertet er helt normalt. Endret 26. september 2021 av lillsunshine 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enda en tulling Skrevet 26. september 2021 #26 Del Skrevet 26. september 2021 frysja skrev (På 24.9.2021 den 17.29): Støtter dette, men jeg tror det ikke noe særlig selvkritikk fra etablert media. Håper media går i seg selv og slutter å være talerør for myndighetene, men tviler på det skjer. Dekningen av Afghanistan er like dårlig, i realiteten har det vært bortkastet de 20 årene, men norske medier hyller innsatsen. Det er de myndighetene vil skal skrives. Vel ja, den fullstendig ensidige dekningen av alt som har med korona å gjøre fører jo til at man lurer på hvor skjev dekningen av andr nyheter også kan tenkes å være. Men det er jo litt vanskeligere å bedømme ifm f.eks Afghanistan, et land der de færreste nordmenn har satt sin fot eller har noe forhold til ellers, Uansett, tilliten mediene har tatt for gitt, iallfall her til lands, har nok fått seg en knekk hos mange. Forhåpentligvis merker disse mediene det på bunnlinja, til fordel for nye og mer uavhengige nuhetskanaler... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enda en tulling Skrevet 26. september 2021 #27 Del Skrevet 26. september 2021 lillsunshine skrev (2 timer siden): Jeg synest ikke den artikkelen er balansert. Så ja media har for mye makt når de kan gjøre sånne saker så ensidig. Det jeg reagerer er at denne jenta begynner å blande inn at familien har historikk med hjertet som om det skulle ha noe med at hun fikk hjerteposebetennelse å gjøre. Det har det garantert ikke. Hjerteposebetennelse og hjertebetennelse er noe som kan oppstå hos alle og det er nok ganske vilkårlig at hun fikk det, og ikke noe man nødvendigvis er disponert fordi man har hjerteproblemer i familien. Det er immunforsvaret som angriper egne celler, pga. en immunreaksjon. Denne immunreaksjonen er ikke uvanlig å få ved virusinfeksjon, og det kan man også få som bivirkning av noen typer medisiner i sjeldne tilfeller. Som oftest så går det over av seg selv uten større mén, og mange har til og med gått med på betennelse på hjertet i varierende grad uten å merke det. Hjerteproblemer i familien er som regel strukturelle feil på hjertet som lekkasje feks. eller at man har tette årer/disponert for hjerteinfarkt. Må ikke blandes sammen med betennelse på hjertet som stammer fra virus og vaksine. I noen tilfeller er man disponert for å få endokarditt, altså bakterier på hjerteklaffene om man har dårlig klaff/mekanisk hjerteklaff, men dette er noe helt annet og mye mer alvorlig og må ikke blandes. Det kommer som regel fra usterile sprøyter (derfor narkomaner får det) eller fra bakterier i munnen om man er riktig uheldig og har en dårlig hjerteklaff fra før. Om artikkelen hadde vært balansert hadde en gjerne tatt med noe om hjertebetennelse generelt, og at dette ikke bare er noe man får av vaksine, at det som oftest er ufarlig og forbigående, men at det faktisk ikke er så uvanlig å få det av virusinfeksjoner. Gjerne burde de ha tatt med fakta fra en kardiolog. Det er også statistikk som avdekker at hjertebetennelse er mye hyppere ved Covid-19 infeksjon enn vaksine, så om man er redd for å få det er det faktisk større risiko ved Covid-19. At man ser så mye av dette i Norge nå ved vaksinasjon er at det er mange flere som er vaksinert enn som har hatt Covid-19. Jeg har faktisk hatt hjertebetennelse for noen år siden etter jeg ble syk av et virus. Jeg tok Pfizer og Moderna og til tross for at jeg har hatt hjertebetennelse før, så gikk det helt fint for meg å ta vaksinen. Jeg har ikke merket noe som helst med hjertet. Pulsen og hjertet er helt normalt. Jeg skrev noenlunde balansert. Sammenlignet med den ubetingede vaksinehyllesten og fullstendig bortforklaring av alle bivirkninger som man vanligvis ser. Ja det er sikkert mye mer de kunne skrevet, men de fleste unnskyldningene er jo tatt med i en mengde andre artikler forlengst. Hjerte- og hjerteposebetennelse er nå omsider anerkjent som mulige bivirkninger av vaksinene. Nei det er godt mulig at ikke hvert bidige tilfelle som sammenfaller i tid skyldes vaksinen, men hvis det ikke er andre sannsynlige årsaksfaktorer må en vel kunne anse det som rimelig sannsynlig. Og det er vel heller ingen som har påstått at hjerte(pose)betennelse forekommer hos hver eneste vaksinert. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 26. september 2021 #28 Del Skrevet 26. september 2021 Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette. Elaine Marley, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 27. september 2021 #29 Del Skrevet 27. september 2021 (endret) Jeg er veldig overrasket over hvor mye media har påvirket oppfatningen til veldig mange når det kommer til både covid og vaksinen etter jeg har lest her inne. De leser overskrifter og enkelt tilfeller, men setter det ikke i sammenheng med det store bilde og realiteten. Covid er veldig lite farlig for unge friske mennesker. Likevel velger folk å vaksinere seg fordi "en frisk ung person fikk alvorlige symptomer av covid" som de leste om i avisen. Leser de statistikken ser man at de fleste opplever covid som en mild influensa eller som en forkjølelse. Likevel har de ikke satt seg inn i dette, men svelger det media skriver i stede. De sier at vaksinen er helt trygg, men klarer ikke å vise til noen helhetlig studier. Vaksinen er tryggere å ta enn å få covid når man er i risikosonen eller eldre. I tillegg går setninger som er ordrett fra media igjen her inne. Det er litt skummelt og savner litt nyanserte diskusjoner i media som tar sikte på reelle tall vi har i dag, ikke bare "Olga på 35 år fikk long covid etter corona. Nå oppfordrer hun alle til å ta vaksinen". Men heller en total oversikt over hvor mange friske unge som faktisk får long covid, hvor lenge og i hvilket omfang. Det samme med vaksinen. De ferreste tar et velveid valg basert på forskning og reelle tall, men hva de leser i media. Også klandrer de folk som ønsker å vente med vaksinen for at de leser konspirasjonsteorier på fb når realiteten nok heller mer mot det motsatte. Endret 27. september 2021 av Sirisiri10 Skrivefeil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg