Jullen Skrevet 17. september 2021 #1 Del Skrevet 17. september 2021 (endret) Disse to sakene under hadde neppe blitt publisert i media dersom de ble vinklet negativt til vaksinene. Om pasientene hadde stilt opp ‘til skrekk og advarsel’ hadde de antagelig blitt sensurert. Av samme grunn publiseres ALDRI saker med pasienter som har en negativ holdning til vaksina pga de har opplevd alvorlige bivirkninger av den. Vi ser derimot ofte saker der pasienter som har havnet på sykehus pga Covid-19, sier de angrer på at de IKKE tok vaksina.. Det er i slike tilfeller det går opp for meg hvor mye makt mediene faktisk har.. https://www.nrk.no/osloogviken/fikk-hjertebetennelse---angrer-ikke-pa-vaksinen-1.15648675 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Povk80/alexander-20-fikk-hjertebetennelse-etter-coronavaksinen-mener-det-var-verdt-risikoen Endret 17. september 2021 av Jullen 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
acna Skrevet 17. september 2021 #2 Del Skrevet 17. september 2021 Det eksisterer negative artikler om koronavaksinen og bivirkninger, men det er kun lokalaviser som poster de. I likhet med artikler om mennesker som har gjennomgått sykdom helt problemfritt. De største avisene har oppført seg som regjeringens løpegutter under hele pandemien. Her er en annen ikke-nøytral artikkel, der tittelen er «barn får ikke vaksiner på grunn av foreldrekonflikt». https://www.nrk.no/sorlandet/foreldre-krangler-om-vaksinering-av-barn-1.15652954 Er det virkelig en konflikt hvis det største problemet er at en sier ja, og den andre sier nei? 🙄 Fokuset er helt åpenbart på at den som sier nei skal overtales, ikke respekteres. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elidaa Skrevet 17. september 2021 #3 Del Skrevet 17. september 2021 Det er ganske tydelig ja. Reagerte også på at de går ut med fulle namn og bilder av uvaksinerte mennesker som har dødd av viruset hvor de håner dem for verden å se. Samtidig så blir mennesker som identifiserer og deler bilder/info om dømte pedofile satt i fengsel.. For DA er det jo viktig med personvern 🙄 Men ingen reagerer.🤨 Virker som at de fleste bare ser seg rundt for å finne ut hva de skal mene. Om de ikke hadde hatt tilgang til mediene, Internett, tv.. Hadde de klart å tenke selv da? Hadde de hatt de samme tankene?.. Alle mennesker er veldig lettpåvirkelige. De som mener at de ikke er det, er de som ikke er klar over hvor stor grad de har blitt formet av omverdenen. Det blir litt som en slags hypnose, en blir fortalt det samme gang på gang(suggesjon). Å underbevisst former det hvordan du tenker. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*luna* Skrevet 18. september 2021 #4 Del Skrevet 18. september 2021 Media publiserer også saker som er negative til koronavaksine. I dag har NRK en sak om åtte norske helsearbeidere som ble alvorlig syke etter vaksinasjon med koronavaksinen fra AstraZeneca. Fire av dem døde. https://www.nrk.no/norge/xl/helsearbeiderne-som-ble-dodssyke-1.15655677 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*luna* Skrevet 23. september 2021 #5 Del Skrevet 23. september 2021 Jullen skrev (På 17.9.2021 den 4.46): Disse to sakene under hadde neppe blitt publisert i media dersom de ble vinklet negativt til vaksinene. Om pasientene hadde stilt opp ‘til skrekk og advarsel’ hadde de antagelig blitt sensurert. Av samme grunn publiseres ALDRI saker med pasienter som har en negativ holdning til vaksina pga de har opplevd alvorlige bivirkninger av den. Vi ser derimot ofte saker der pasienter som har havnet på sykehus pga Covid-19, sier de angrer på at de IKKE tok vaksina.. Det er i slike tilfeller det går opp for meg hvor mye makt mediene faktisk har.. https://www.nrk.no/osloogviken/fikk-hjertebetennelse---angrer-ikke-pa-vaksinen-1.15648675 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Povk80/alexander-20-fikk-hjertebetennelse-etter-coronavaksinen-mener-det-var-verdt-risikoen I dag har NRK en sak om en ung kvinne som fikk hjertebetennelse etter vaksinasjon. Hun sier at hun følte seg presset til å ta koronavaksinen, og hun angrer på at hun tok den. https://www.nrk.no/osloogviken/folte-seg-presset-til-a-ta-koronavaksine-_-sa-fikk-hun-hjertebetennelse-1.15654663 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elidaa Skrevet 23. september 2021 #6 Del Skrevet 23. september 2021 *luna* skrev (11 minutter siden): I dag har NRK en sak om en ung kvinne som fikk hjertebetennelse etter vaksinasjon. Hun sier at hun følte seg presset til å ta koronavaksinen, og hun angrer på at hun tok den. https://www.nrk.no/osloogviken/folte-seg-presset-til-a-ta-koronavaksine-_-sa-fikk-hun-hjertebetennelse-1.15654663 Bra at de viser flere sider av saken. Regner med dette er pga kritikken de har fått. Setter pris på at de også i artikkelen setter fokus på det at vaksinen er frivillig. Mange føler et voldsomt press, og at det ikke er et sånt samfunn vi ønsker. Kan ikke huske å ha lest dette ellers i løpet av ett år nå.. Dette kan forhåpentligvis påvirke underbevisstheten til folk fremover, sånn at denne dømmende mentaliteten noen virkelig tar helt av med endelig tar slutt. Makten (påvirkningskraften) mediene har over underbevisstheten til folk er enormm. Er ikke overbevist før vg eller dagbladet tar skrittet og velger å fremlegge flere sider av saken dog. Men, de gjør som regel det samme som mediene i usa, mye kopiering av saker... Så før det skjer der, skjer det vel ikke hos vg/dagbladet. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 23. september 2021 #7 Del Skrevet 23. september 2021 Elida88 skrev (26 minutter siden): Bra at de viser flere sider av saken. Regner med dette er pga kritikken de har fått. Setter pris på at de også i artikkelen setter fokus på det at vaksinen er frivillig. Mange føler et voldsomt press, og at det ikke er et sånt samfunn vi ønsker. Kan ikke huske å ha lest dette ellers i løpet av ett år nå.. Dette kan forhåpentligvis påvirke underbevisstheten til folk fremover, sånn at denne dømmende mentaliteten noen virkelig tar helt av med endelig tar slutt. Makten (påvirkningskraften) mediene har over underbevisstheten til folk er enormm. Er ikke overbevist før vg eller dagbladet tar skrittet og velger å fremlegge flere sider av saken dog. Men, de gjør som regel det samme som mediene i usa, mye kopiering av saker... Så før det skjer der, skjer det vel ikke hos vg/dagbladet. Helt enig, skremmende. Mannen min fikk huden full av kjeft på jobben forrige uke av 2 kollegaer fordi han ikke hadde tatt vaksinen. De ble ordentlig forbanna på han. Sånn skal det ikke være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 23. september 2021 #8 Del Skrevet 23. september 2021 Sirisiri10 skrev (41 minutter siden): Helt enig, skremmende. Mannen min fikk huden full av kjeft på jobben forrige uke av 2 kollegaer fordi han ikke hadde tatt vaksinen. De ble ordentlig forbanna på han. Sånn skal det ikke være. Sånn skal det selvfølgelig ikke være. Men man ser jo bare her inne hvor hysteriske enkelte er når det gjelder uvaksinerte. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athod Skrevet 23. september 2021 #9 Del Skrevet 23. september 2021 Er det ikke er deilig å ha noen å hate? Selv tenker jeg at det moralsk sett blir mer riktig at tilgjengelige vaksinedoser blir prioritert til eldre og folk med underliggende sykdommer i u-land, enn friske 20-åringer i Norge. Men mulig jeg tenker veldig rart? 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 23. september 2021 #10 Del Skrevet 23. september 2021 Justlooking skrev (50 minutter siden): Sånn skal det selvfølgelig ikke være. Men man ser jo bare her inne hvor hysteriske enkelte er når det gjelder uvaksinerte. Ja, skremmende og trist utvikling desverre. Ubehagelig opplevelse for mannen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 23. september 2021 #11 Del Skrevet 23. september 2021 Athod skrev (37 minutter siden): Er det ikke er deilig å ha noen å hate? Selv tenker jeg at det moralsk sett blir mer riktig at tilgjengelige vaksinedoser blir prioritert til eldre og folk med underliggende sykdommer i u-land, enn friske 20-åringer i Norge. Men mulig jeg tenker veldig rart? Helt enig. Jeg kan ikke forstå at vi skal måtte vaksinere friske unge mennesker når det finnes så mange i verden som ønsker vaksinen, men ikke får det og som er i risikosonen eller manglende helsevesen. Det er jo i fattige land hvor farligere mutasjoner oppstår, som tilslutt kan bite oss i ræva. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Paramount Skrevet 23. september 2021 #12 Del Skrevet 23. september 2021 Media er i seg selv en livstruende pandemi. De snoker konstant over hele jordkloden for finne den største nøden, for å gi oss inntrykk av at slik er det hele tiden, over alt. Dessverre er det et flertall som tror på dette. Det rammer også oss andre. Korona er bare en walk in the park til sammenligning. For et evig gnål og mas! Ta dere en stor bolle med valium hele gjengen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bunny_94 Skrevet 24. september 2021 #13 Del Skrevet 24. september 2021 Sirisiri10 skrev (På 23.9.2021 den 11.59): Ja, skremmende og trist utvikling desverre. Ubehagelig opplevelse for mannen. Han er ikke alene om det.. Har blitt kuttet ut av en venn jeg anså som min aller nærmeste fordi jeg valgte å takke nei.. tror det sier mer om h*n enn meg. men ekstremt ubehagelig og sårende. Har generelt savnet debatt det siste 1,5 årene, der begge sider av saken belyses.. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enda en tulling Skrevet 24. september 2021 #14 Del Skrevet 24. september 2021 *luna* skrev (På 23.9.2021 den 9.31): I dag har NRK en sak om en ung kvinne som fikk hjertebetennelse etter vaksinasjon. Hun sier at hun følte seg presset til å ta koronavaksinen, og hun angrer på at hun tok den. https://www.nrk.no/osloogviken/folte-seg-presset-til-a-ta-koronavaksine-_-sa-fikk-hun-hjertebetennelse-1.15654663 Interessant at NRK for en gangs skyld har en noenlunde balansert artikkel, samtidog som den også inneholder dette sitatet: "Medier er jo formidlere av det myndighetene mener er riktig og vil at folk skal gjøre. Sånn sett vil nok nyhetsformidlingen kunne oppleves som et visst press." (Generalsekretær i Redaktørforeningen). Altså, en innrømmelse av at media ser seg selv som myndighetenes talerør, og ikke, som enkelte har innbilt seg, samfunnets vaktbikjje, den som skal holde makta i ørene..... 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 24. september 2021 #15 Del Skrevet 24. september 2021 bunny_94 skrev (54 minutter siden): Han er ikke alene om det.. Har blitt kuttet ut av en venn jeg anså som min aller nærmeste fordi jeg valgte å takke nei.. tror det sier mer om h*n enn meg. men ekstremt ubehagelig og sårende. Har generelt savnet debatt det siste 1,5 årene, der begge sider av saken belyses.. Så leit, og så unødvendig 😣 Ja sier mer om h*n enn deg, absolutt. Jeg skjønner virkelig ikke hvordan enkelte tenker. Kom det som en stor overraskelse på deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie Amberson Skrevet 24. september 2021 #16 Del Skrevet 24. september 2021 Ikke bare det, men de som mener at jorden er rund får hele tiden stå uimotsagt i MSM! Medier skal være balanserte, men de skal vanligvis også gjenspeile meningsbalansen og faktaforståelsen i den opplyste delen av folket. Ikke alt er berettiget like mye spalteplass. Noen veldig få mener de har vært bortført av UFOer, men Aftenposten stiller ikke kritiske spørsmål til politikerne om "UFO-krisen" av den grunn. Hvis veldig mange hadde påstått å være bortført ville de spurt. Men ja, det kan være problematisk om journalister blir litt for mye mikrofonstativ for myndighetene uten motforestillinger. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nalini Skrevet 24. september 2021 #17 Del Skrevet 24. september 2021 Enda en tulling skrev (1 time siden): Interessant at NRK for en gangs skyld har en noenlunde balansert artikkel, samtidog som den også inneholder dette sitatet: "Medier er jo formidlere av det myndighetene mener er riktig og vil at folk skal gjøre. Sånn sett vil nok nyhetsformidlingen kunne oppleves som et visst press." (Generalsekretær i Redaktørforeningen). Altså, en innrømmelse av at media ser seg selv som myndighetenes talerør, og ikke, som enkelte har innbilt seg, samfunnets vaktbikjje, den som skal holde makta i ørene..... Støtter dette, men jeg tror det ikke noe særlig selvkritikk fra etablert media. Håper media går i seg selv og slutter å være talerør for myndighetene, men tviler på det skjer. Dekningen av Afghanistan er like dårlig, i realiteten har det vært bortkastet de 20 årene, men norske medier hyller innsatsen. Det er de myndighetene vil skal skrives. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
acna Skrevet 24. september 2021 #18 Del Skrevet 24. september 2021 *luna* skrev (På 23.9.2021 den 9.31): I dag har NRK en sak om en ung kvinne som fikk hjertebetennelse etter vaksinasjon. Hun sier at hun følte seg presset til å ta koronavaksinen, og hun angrer på at hun tok den. https://www.nrk.no/osloogviken/folte-seg-presset-til-a-ta-koronavaksine-_-sa-fikk-hun-hjertebetennelse-1.15654663 Bra artikkel, men skuffende å se at denne artikkelen har forsvunnet helt fra førstesiden på appen allerede etter maks ett døgn, i motsetning til den andre artikkelen (som ts lenker til) som lå lett tilgjengelig nesten øverst i flere dager. Synes det er veldig lite skriverier om både Tyskland og Australia, og det ekstreme vaksinepresset der. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bunny_94 Skrevet 25. september 2021 #19 Del Skrevet 25. september 2021 Sirisiri10 skrev (På 24.9.2021 den 16.28): Så leit, og så unødvendig 😣 Ja sier mer om h*n enn deg, absolutt. Jeg skjønner virkelig ikke hvordan enkelte tenker. Kom det som en stor overraskelse på deg? Ja, jeg hadde aldri trodd at hen var slik.. utrolig at man kan kjenne personer i mange år og ta så feil av de.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 25. september 2021 #20 Del Skrevet 25. september 2021 bunny_94 skrev (17 minutter siden): Ja, jeg hadde aldri trodd at hen var slik.. utrolig at man kan kjenne personer i mange år og ta så feil av de.. Så vondt og meningsløst 😔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg