AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #1 Skrevet 16. september 2021 Jeg leser og hører, så og si daglig, historier om folk som jobber med mennesker eller i servicebransjen. De aller aller fleste ønsker seg bort og vil bytte til en hvilken som helst jobb der de slipper å ha noe med mennesker å gjøre. Veldig mange "står i det" i over alt for lang tid. De er deprimerte og mister motivasjonen til en jobb de en gang brant for. Her er det veldig lett og behagelig å legge skylden over på politikerne. Sant skal sies at det er jo en stor del av grunnen, da slike jobber for det meste er offentlige og rævva betalt i forhold til hva man må ofre av fysiske og psykiske belastninger. Men tenker dere som ikke har en sånn jobb, eller ikke har en jobb, på hva du selv kan gjøre eller for at disse menneskene skal får en litt lettere hverdag? Hva med å holde syke unger hjemme til de faktisk er friske? Tenker du på ringvirkningene dette gir bare for at du vil ha mer fri eller mer overtid på jobben din? Eller du som gjentatte ganger tar sats fra bunnen av mørket før du ringer en ansatt ved en hvilken som helst kundeservice og skjeller dem ut og truer med både det ene og det andre? Eller du som takker nei til ringevikarvakt fordi du er litt trøtt akkurat den dagen? Hva tror du ikke de andre ansatte er da? Det er så skuffende å se hvor lite medmennesklighet det finnes hos mange. Det skal jo såå lite til for å lette eller glede andre. Stor takk til alle dere som jobber med og for mennesker. Det finnes mange som er dypt takknemlig for den store innsatsen dere gir for samfunnet vårt. Anonymkode: be23f...9d7 3
Kvittering Skrevet 16. september 2021 #2 Skrevet 16. september 2021 Jeg sluttet i jobben i kundeservice på grunn av avskyelige mennesker. Er mange som burde lese det du skriver, å ta noen runder med seg selv hvordan de behandler andre mennesker. 2
bunny_94 Skrevet 17. september 2021 #3 Skrevet 17. september 2021 Samme gjelder mot folk som jobber i butikker og den slags. Der er det veldig tydelig hvem som aldri har hatt et slikt serviceyrket før. At enkelte folk ikke skjemmes.. en gang jobbet jeg i butikk der en eldre dame kjeftet meg huden full om hvorfor en eller annen vare var for dyr... Som om jeg bestemmer prisene liksom. Folk må også bli flinkere å si fra når de ser noen som er kjipe. Var på butikken en gang og hadde en del småpenger som jeg ville bruke opp. det var i en mindre butikk der de fysisk måtte telle myntene. En gammel kjerring bak meg i køen begynte så å kjefte på hun i kassen fordi hun var så udugelig og brukte så lang tid på å telle. Da snudde jeg meg, så hun rett i øynene og sa "Det er jeg som kom med myntene og hvis det er noen hun burde kjefte på så er det meg!" Glemmer aldri hvor sjokkert hun så ut 😅 hun holdt i alle fall kjeft. Altså hva feiler det folk som tror de kan oppføre seg sånn? Når jeg kom inn i butikken senere den uken var hun samme i kassen der og takket meg for at jeg sa fra! Så la oss alle bli flinkere og shame slike folk foran alle, om det måtte være på butikken, bussen eller på jobb. Folk må bli flaue for å innse at de oppfører seg som idioter. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå