Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har funnet ut at jeg er gravid med guttebaby, er glad og gleder meg veldig over en frisk liten gutt, men har i alle år sett for meg at jeg kom til å få en jentebaby så jeg trenger å høre hva dere liker best med guttebaby, fordeler og hva jeg kan gjøre for å bli enda mer glad og ikke føle på en «tomhet» over at jeg trodde det var en jente🥺

Anonymkode: 9405d...02e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner at du kjenner deg skuffet, men skjønner ikke helt hvorfor du tenker så negativt. Tror ikke det er noen spesielle fordeler med guttebaby, heller ingen ulemper. Eneste som irriterer meg er at det er mye mer variasjon og utvalg for jenteklær, syns det er litt vel mye blått, grønt og dinosaurer for guttebabier. uansett, jeg elsker å være mamma til gutten min, han er så lik meg i hobbier og interesser. Tenker ikke på meg som "guttemamma", jeg er jo bare mamma og ingen vet hvordan det hadde blitt med en jente. Ville tatt det med ro og gledet meg til å bli mamma om jeg var deg. 

• Liker 7
Skrevet

Veldig hengivne og de eeelsker mammaen sin 🥰❤️

Anonymkode: abc56...30b

• Liker 14
Skrevet

En mulighet er å adoptere bort barnet så det får noen som er glad i seg.

Anonymkode: 4a283...7ea

Skrevet

Jeg har verdens søteste, blideste og deiligste baby nå, som tilfeldigvis er gutt. Han er like søt, men mye lettere å ha med å gjøre enn søstra, men det er nok tilfeldig. Barn er barn uansett kjønn og de er bare seg selv. Nok av små guttebarn som elsker dukker og kjoler og jentebarn som elsker gravemaskiner og kaptein sabeltann 🤷 Ikke heng deg opp i kjønn, du får nok uansett verdens herligste unge ;)

Jeg syntes forøvrig det er massevis av fine klær til gutt/begge kjønn. Og blått er jo uansett så nydelig farge 💙 Syntes det har vært enda lettere å finne fine klær til gutt, til jente var det litt mye sukkersøtt og upraktisk 😊

Anonymkode: ce869...fc4

• Liker 7
Skrevet

Gratulerer! Det er fantastisk å være guttemamma ❤️ Du har nok noen vrangforestillinger om hvordan gutter og jernter er, de må du bare legge bort med en gang.. Gutter er mammadalter, kosete, smarte, morsomme, søte, sårbare og flotte! Jeg synes det er masse fine gutteklær, helt uten glorete figurer 🙊 Gutter er gjerne enklere enn jenter i ungdomstida også, det er venners erfaringer i alle fall! Og gutter er lettere å stelle (kort hår vs. langt hår som må greies og flettes om morgenen før bhg feks). Det er lettere p skifte bæsjebleier på babyene, du trenger ikke være redd for bæsj i skjeden feks. Og du får gjerne bestemme klærne til gutta lenger enn jentene, før de begynner å protestere også ;) Aller mest handler det om personlighet da. Gutter kan like tegning og perling, jenter kan like fotball og Lego. Vi må legge vekk egne fordommer.  Min gutt elsker å bake, å se på Pippi, å male, å sykle.. Han gir verdens beste klemmer og koser 💙 

Anonymkode: 44bd6...815

• Liker 11
Skrevet

Hva er positivt med jentebabyer? At alt er rosa og sløyfer i håret? Ellers er vel et barn et barn? 

Anonymkode: 47544...f4e

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva er positivt med jentebabyer? At alt er rosa og sløyfer i håret? Ellers er vel et barn et barn? 

Dette sier vel det meste? Du bør prøve å fokusere på det som er viktig i livet i stedet for å bli trist fordi du får en frisk gutt. Eneste forskjellen på guttebaby og jentebaby er når du bytter bleie. Så her kommer trikset med gutter: Legg en klut eller noe over underlivet med en gang du tar av bleien så du ikke får en dusj i ansiktet (de tisser ofte når du tar av bleien), ikke trekk forhuden bakover, og tissen MÅ ligge nedover i bleien. Ellers er det ingen forskjell. 
Hilsen mamma til tre gutter

Anonymkode: a19dc...d38

• Liker 7
Skrevet

Min babygutt er helt fantastisk! Det har nok ikke noe med kjønn å gjøre, begge kjønn er like bra. Babyen min babler, ler, smiler, gir klemmer og er skikkelig mammadalt. Han var ikke store klumpen første gang han sa "mamma". Vi har en veldig, veldig tett og nært bånd. 

Hvis du er et normalt oppegående menneske, så legger denne skuffelsen seg fort. Barnet ditt er barnet ditt. Hva er det du ser for deg at er så mye bedre med jenter? Er det å kle dem opp? Det er jo den store klisjéen. Det er i hvert fall helt idiotisk å ønske seg et barn for å bruke det som dukke. I tillegg finnes det også mange søte antrekk for gutter. Min baby er 9 mnd, og jeg klarer virkelig ikke å se hva som er så annerledes med han i forhold til en jente på samme alder, sånn bortsett fra at han aldri går i rosa kjole.

Anonymkode: bbc30...10a

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Gratulerer! Det er fantastisk å være guttemamma ❤️ Du har nok noen vrangforestillinger om hvordan gutter og jernter er, de må du bare legge bort med en gang.. Gutter er mammadalter, kosete, smarte, morsomme, søte, sårbare og flotte! Jeg synes det er masse fine gutteklær, helt uten glorete figurer 🙊 Gutter er gjerne enklere enn jenter i ungdomstida også, det er venners erfaringer i alle fall! Og gutter er lettere å stelle (kort hår vs. langt hår som må greies og flettes om morgenen før bhg feks). Det er lettere p skifte bæsjebleier på babyene, du trenger ikke være redd for bæsj i skjeden feks. Og du får gjerne bestemme klærne til gutta lenger enn jentene, før de begynner å protestere også ;) Aller mest handler det om personlighet da. Gutter kan like tegning og perling, jenter kan like fotball og Lego. Vi må legge vekk egne fordommer.  Min gutt elsker å bake, å se på Pippi, å male, å sykle.. Han gir verdens beste klemmer og koser 💙 

Anonymkode: 44bd6...815

Godt skrevet! har samme erfaring;) 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har funnet ut at jeg er gravid med guttebaby, er glad og gleder meg veldig over en frisk liten gutt, men har i alle år sett for meg at jeg kom til å få en jentebaby så jeg trenger å høre hva dere liker best med guttebaby, fordeler og hva jeg kan gjøre for å bli enda mer glad og ikke føle på en «tomhet» over at jeg trodde det var en jente🥺

Min 13-åring var den søteste og mest kosete babyen❤️ Og nå er han verdens fineste 13-åring. Gled deg masse

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Før jeg ble mamma såg jeg også for meg en datter. Kanskje fordi jeg kan relatere mest til jenteting? 

Men gutten min kom, og tok meg med storm. 

Har to gutter og en jente, og må si jeg har fått en ny forkjærlighet for det motsatte kjønn. 

Klart guttene kan grine og bli rasende, men det er noe med den jentegriningen for absolutt ingenting? 

"alle barna hoppet på trampoline, til jenta begynte å grine" 

Anonymkode: 75c29...050

• Liker 2
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

En mulighet er å adoptere bort barnet så det får noen som er glad i seg.

Anonymkode: 4a283...7ea

drit i skrive slikt bullshit og pell deg ut av tråden.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette sier vel det meste? Du bør prøve å fokusere på det som er viktig i livet i stedet for å bli trist fordi du får en frisk gutt. Eneste forskjellen på guttebaby og jentebaby er når du bytter bleie. Så her kommer trikset med gutter: Legg en klut eller noe over underlivet med en gang du tar av bleien så du ikke får en dusj i ansiktet (de tisser ofte når du tar av bleien), ikke trekk forhuden bakover, og tissen MÅ ligge nedover i bleien. Ellers er det ingen forskjell. 
Hilsen mamma til tre gutter

Anonymkode: a19dc...d38

... Jeg er ikke TS. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

... Jeg er ikke TS. 

d38 sitt innlegg var jo enig i ditt. 

Anonymkode: 62d35...ab4

Skrevet

GutteBABY? Kan du fortelle meg hva som er forskjellen på en baby med penis og en baby med vagina?

Det er ingen ulikheter mellom babyer. 

Når de blir større kan det bli ulikheter fordi de blir behandlet annerledes. Vår gutt er nærhetssøkende, rolig, elsker rosa og superhelter. Vi har ikke lagt noen forventninger til hvordan han «bør» være, han har fått vokse frem selv. 

Anonymkode: 17b93...0c8

Skrevet

Dette er ikke baare rettet mot deg, TS - men jeg kan ikke skjønne alle trådene om at man i alle år har sett for seg å bli jentemamma, så en blir "sjokkert/skuffet" over å få vite at det er gutt. Altså, når man bestemmer seg for å få barn så vet man jo at det er 50/50 hvilket kjønn man får? 💁‍♀️ Hva er så anderledes med en jentebaby/barn kontra guttebaby/barn? 

Når det er sagt, så har jeg en jente og en gutt. Og jeg kan love deg den forestillingen om en datter som du kan dille med håret, kle opp, ha felles interesser med, shoppe og så videre skjer som oftest ikke. Eldste jenta mi skater, har mark i rumpa, digger stilen til artisten Sigrid (altså, store bukser, ingenting i håret, ikke sminke og dill dall), hun elsker vitenskap, astronomi (lærer seg russisk på eget initiativ for hun vil bli astronaut) og har generelt ingen "jente-interesser". 😅

Yngstemann, altså gutten, er mye mer følsom og rolig, vil helst sitte å tegne i ro og mak, han er den som har vært mest opptatt av det han har på seg og han er verdens største mammadalt, til motsetning av jenta som er pappadalt. 

Personligheten til barnet formes ut fra interesser, og de er absolutt ikke avhengig av kjønn! Gled deg heller til å bli guttemamma, du! 😍💙

Anonymkode: a06f8...4f5

• Liker 4
Skrevet

Fra ei som har en av hver. Baby er baby. De blir tenåringer også. Gud bedre meg hvor mye enklere det er å ha en gutt. I tillegg bekymrer jeg meg mindre for han og hva som kan skje med han når han er ute enn med datteren min. Mindre drama også, gjennom hele oppveksten. Jentene begynner med utfrysing allerede i barnehagen.

Anonymkode: c99ae...457

• Liker 2
Skrevet

Jenter pleier å være mer sta og trassige. Gutter er mer "kosne og hjemmekjære". 

Anonymkode: 0c25a...9f8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Før jeg ble mamma såg jeg også for meg en datter. Kanskje fordi jeg kan relatere mest til jenteting? 

Men gutten min kom, og tok meg med storm. 

Har to gutter og en jente, og må si jeg har fått en ny forkjærlighet for det motsatte kjønn. 

Klart guttene kan grine og bli rasende, men det er noe med den jentegriningen for absolutt ingenting? 

"alle barna hoppet på trampoline, til jenta begynte å grine" 

Anonymkode: 75c29...050

Du hørtes ut som en hyggelig mor for din datter….

Anonymkode: 51d8a...d87

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...