Gå til innhold

Alle gleder seg til jul og nyttår. Jeg gruer meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var med min samboer i 10år og han ville ikke mer plutselig. Nå gruer jeg meg villt til jul. Han må ha barna siden jeg har en annenn far i bildet også,,som da skal ha den ene. Jeg kan faktisk ikke forestille meg julen uten barna mine. Minner om alt... Samme gjelder nyttårs. 

Hilsen kvinne 32

Anonymkode: 751e8...25d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler med deg. Vær med venner. Jeg har hatt én jul uten barnet, men etter det fikk jeg til en avtale om at jeg har hver jul og far har hver nyttårsaften. Jul er for familie og nyttår kan man feire med venner.

Anonymkode: 66c16...83c

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Føler med deg. Vær med venner. Jeg har hatt én jul uten barnet, men etter det fikk jeg til en avtale om at jeg har hver jul og far har hver nyttårsaften. Jul er for familie og nyttår kan man feire med venner.

Har kun venner som har mann og barn. 

Skrevet

Har du foreldre i live? 

Hvis ikke hadde jeg nok sannsynligvis meldt meg som frivillig hos noen av dem som arrangerer jul for andre. Hyggelig å gi noe til andre når man selv har en annerledes jul. 

Anonymkode: af3fb...536

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du kan da være med venner som har mann og barn også? Jeg har en venninne som alltid feirer hos oss fordi hun er alene uten familie. 
ellers er det en god ide å melde deg som frivillig på et arrangement.

Anonymkode: 28220...8e3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvorfor er det et problem? 

Anonymkode: 6fe91...f94

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du kan da være med venner som har mann og barn også? Jeg har en venninne som alltid feirer hos oss fordi hun er alene uten familie. 
ellers er det en god ide å melde deg som frivillig på et arrangement.

Anonymkode: 28220...8e3

Jeg synes det er vanskelig å være med andre som har barn, når jeg ikke har barnet mitt, på slike dager. Men jeg tror man må lære seg å se det positive i det, istedet for å begynne å forbinde høytider med noe negativt, som veldig mange barnløse og single gjør. En venninne av meg feiret nyttår med meg og barnet mitt en gang, og hun kom med en skikkelig sårende kommentar, om at dette var den stusseligste nyttårsaften hun har hatt.. Etter det lærte JEG å se det positive, og at man får det ikke bedre enn man gjør det til selv.

• Liker 1
Skrevet

Ingen håp om å feire jul i lag til tross for at dere ikke er i lag? Jeg og moren til våre to barn feirer julaften og 1.juledag sammen til tross for at vi er skilt. Verken jeg, hun eller ungene kan tenke seg en jul uten alle oss sammen! Det er ikke ideelt, men mye bedre enn alternativet..

Anonymkode: 89047...d4c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg kan love deg at min venninne hadde vært velkommen til jul og nyttår selv om jeg har mann og barn. Det er helt sikkert noen av dine venner som ser slik på det også 

Anonymkode: 25081...460

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg var med min samboer i 10år og han ville ikke mer plutselig. Nå gruer jeg meg villt til jul. Han må ha barna siden jeg har en annenn far i bildet også,,som da skal ha den ene. Jeg kan faktisk ikke forestille meg julen uten barna mine. Minner om alt... Samme gjelder nyttårs. 

Hilsen kvinne 32

Denne skjønte jeg ikke?

• Liker 2
Skrevet

Føler med deg. Husker min søster satt alene på jul uten barna første året etter ett stykt brudd, mens jeg selv satt gravid og var lykkelig. Men hadde egentlig veldig vondt av henne og håpte på at det selv vil aldri skje meg (og klarte ikke å glede meg selv med graviditeten der og da). 

Håper du får en fin før jul, og at det ordner seg for deg 💕

Anonymkode: 7a4d8...9a0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.9.2021 den 9.24):

Jeg synes det er vanskelig å være med andre som har barn, når jeg ikke har barnet mitt, på slike dager. Men jeg tror man må lære seg å se det positive i det, istedet for å begynne å forbinde høytider med noe negativt, som veldig mange barnløse og single gjør. En venninne av meg feiret nyttår med meg og barnet mitt en gang, og hun kom med en skikkelig sårende kommentar, om at dette var den stusseligste nyttårsaften hun har hatt.. Etter det lærte JEG å se det positive, og at man får det ikke bedre enn man gjør det til selv.

Helt enig.. Det gjør bare vondt å være med andre familier, når min familie nettopp ble splittet. Juletradisjonene som ikke kommer iår. Jeg vil helst være alene eller jobbe😏

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Føler med deg. Husker min søster satt alene på jul uten barna første året etter ett stykt brudd, mens jeg selv satt gravid og var lykkelig. Men hadde egentlig veldig vondt av henne og håpte på at det selv vil aldri skje meg (og klarte ikke å glede meg selv med graviditeten der og da). 

Håper du får en fin før jul, og at det ordner seg for deg 💕

Anonymkode: 7a4d8...9a0

God omtanke. Ja det blir ikke lett. 😑

Skrevet

Du er ikke den eneste. Syns den tida er kjedelig jeg.

Anonymkode: d591f...6e4

Skrevet

Ingen mulighet for at dere kan feire jul sammen med barna, selv om dere ikke er sammen lenger? 

Skrevet
Cambria skrev (6 minutter siden):

Ingen mulighet for at dere kan feire jul sammen med barna, selv om dere ikke er sammen lenger? 

Tviler sterkt på det, men det ville vært det beste. 👨‍👩‍👧

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner veldig godt at du gruer deg. Du er ikke alene om det, det er ganske mange rundt omkring som syns jul og nyttår er vondt. Alvorlig sykdom, død, samlivsbrudd, rus, vold, barndomstraumer, det er mye som kan utgjøre store kontraster til den kosen man gjerne ser for seg og ønsker at julen skal være. 

Anonymkode: d425b...090

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...