Gå til innhold

Kommer du til å få problemer med å betale strømregningen til vinteren?

Kommer du til å få problemer med å betale strømregningen til vinteren?  

185 stemmer

1. 1. Kommer du til å få problemer med å betale strømregningen til vinteren?

• JA
      42
    • NEI
      102
    • VET IKKE
      40

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke umulig du kan komme til å måtte betale 15-20.000 fra mer for strømmen det neste halvåret sammenligned med i fjor. Får du problemer da?

Anonymkode: d8c5e...48b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det går, men vi gjør alt vi kan for å holde regningen nede. Har bedre ting å bruke penger på (betale ned på huslån kjapt).

Anonymkode: dafe0...ad7

Skrevet

Kombinert med renteøkning og mer utgifter på bolig ellers, så kan det kanskje bli knapt. Må jo ha strøm, så får se om det går an å gjøre litt om på budsjettet andre steder om det skulle bli vanskelig 

Anonymkode: e317c...fb8

• Liker 1
Skrevet

Hvor mange prosent dyrere er det snakk om? 

Anonymkode: 11212...8de

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kanskje tre ganger så mye. Altså 300 %. 

Ja jeg vil få store problemer.  

Anonymkode: f674a...e97

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kanskje tre ganger så mye. Altså 300 %. 

Ja jeg vil få store problemer.  

Anonymkode: f674a...e97

Oi, ja det var voldsomt. Ja jeg vil nok også merke det litt for godt i lommeboka. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bare for litt siden kostet strømmen 60 øre, nå koster den 160 øre. Og mer skal det bli. Nesten 150% økning nå bare på to tre uker.

Anonymkode: d92a3...8f3

• Liker 6
Skrevet

Leier med strøm inkludert, så det går bra. 

Anonymkode: 6cf59...9ff

Skrevet

Nordmenn bruker altfor mye strøm i dag. Er alle litt minimalistiske skal dette gå knirkefritt, selv om strømregninga blir dyrere.

Skru av lys, ovner og alt som bruker strøm når du ikke er til stede i et rom.

Og når du først er i rommet. Lukk døra. Ta på deg litt klær, og ikke gå halvveis naken. Det vil selvsagt ikke alltid holde, og da er ovnen siste utvei. Men ikke skru den på maks over lengre tid da, så det koker og du må åpne et vindu for å ikke kvæles av varme.

Noe annet som funker er å være i mye aktivitet. Tren mye kontinuerlig hjemme om vinteren, så går kroppstemperaturen opp.

Anonymkode: 1919f...79a

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nordmenn bruker altfor mye strøm i dag. Er alle litt minimalistiske skal dette gå knirkefritt, selv om strømregninga blir dyrere.

Skru av lys, ovner og alt som bruker strøm når du ikke er til stede i et rom.

Og når du først er i rommet. Lukk døra. Ta på deg litt klær, og ikke gå halvveis naken. Det vil selvsagt ikke alltid holde, og da er ovnen siste utvei. Men ikke skru den på maks over lengre tid da, så det koker og du må åpne et vindu for å ikke kvæles av varme.

Noe annet som funker er å være i mye aktivitet. Tren mye kontinuerlig hjemme om vinteren, så går kroppstemperaturen opp.

Nei det ordner seg.
Bare å kjøpe noen tennbriketter fra europeisk skog hogget i utlandet kjørt inn på trailere langs veiene og så fyre ivei, da blir det lunt og godt uten at det skal koste skjorta. Varme er billig energi, slutt å bruke størm på det.

Lys? Har du moderne LED lys bruker det lite strøm. Trenger ikke skru på og av lyset over alt, men ikke nødvendig la soveroms lyset stå på hele dagen når det er lyst ute.

Anonymkode: ea663...43f

• Liker 2
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet (endret)

Det blir nok tøft og går ut over andre ting.  Myndighetene må ordne en krisepakke så folk ikke fryser ihjel. Altså fare for liv og helse - for svært mange.

Endret av Hvemsomhelst
Skrevet
Hvemsomhelst skrev (27 minutter siden):

Det blir nok tøft og går ut over andre ting.  Myndighetene må ordne en krisepakke så folk ikke fryser ihjel. Altså fare for liv og helse - for svært mange.

Fryse ihjel? Da håper jeg du faktisk mener fryser, og ikke gjennomsnittsbefolkningen som fryser av 20 grader innetemperatur. De kan gjerne ta på seg mer klær. Og litt under 20 er bare forfriskende og ikke kaldt engang.

Skrevet

Går nok helt greit, men i og med at jeg skal handle ny bolig nå så er strømforbruk en faktor jeg bryr meg mer om enn jeg ville gjort før.

Gjest Hvemsomhelst
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fryse ihjel? Da håper jeg du faktisk mener fryser, og ikke gjennomsnittsbefolkningen som fryser av 20 grader innetemperatur. De kan gjerne ta på seg mer klær. Og litt under 20 er bare forfriskende og ikke kaldt engang.

Det er faktisk folk her i landet som lever på fattigdomsgrensen, og disse har nok problemer allerede.  Det finnes mange enslige minstepensjonister som allerede sitter fullt påkledd og fryser i gamle og trekkfulle hus om vinteren. De er for stolte eller beskjedne til å be om hjelp.  Ganske mange sliter med revmatiske plager som blir verre i kulden også.

Hva som er riktig romtemperatur er faktisk helt individuelt.   Noen trenger 25 og andre trives med 17. 

Jeg har jobb som holder til hva jeg trenger, og skal nok klare meg.  Om du driter penger, mangler empati og ikke følger med i samfunnet, så får det være ditt problem.

Gjest Hvemsomhelst
Skrevet
AliceNextDoor skrev (1 time siden):

Går nok helt greit, men i og med at jeg skal handle ny bolig nå så er strømforbruk en faktor jeg bryr meg mer om enn jeg ville gjort før.

Det ville vært en viktig faktor for meg også.  Slike boliger blir nok stadig mer aktuelle både med tanken på tilgangen av strøm og hvordan den selges til høystbydende på strømbørsen. Jeg leste nettopp at strømmen kan rasjoneres slik at man får tildelt en kvote kwh og må betale skyhøy pris for «overforbruk» at husholdningene kanskje får tildelt en kvote på 50% av fjorårets forbruk.  Skremmende.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vel vi er forskjellige . Under 20 er kaldt 

Anonymkode: d66be...444

• Liker 4
Skrevet

Nei for vi har fast strømpris , valgte å bytte for noen uker siden

Anonymkode: d66be...444

Skrevet

Nei men det hadde jeg om jeg hadde hatt hus! Har ett par enslig venninner som gren som gjennom vinteren og så vidt hadde råd til mat i fjord! Glad jeg har leilighet.. men jeg venter litt med å skru på varmekablene 😬

Anonymkode: 7fec0...d70

• Liker 1
Skrevet

Vi har bergvarme og mesteparten av lys hjemme er LED-lys. 

Men jeg bekymrer meg for alle andre som ikke har det samme som oss. Kjenner flere som jeg vet vil slite og har forberedt dem så godt vi kunne. 

Anonymkode: 40d51...b0b

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Leier med strøm inkludert, så det går bra. 

Anonymkode: 6cf59...9ff

Du vet at utleier kan øke prisen hvis strømmen går opp?

Det er helt vanlig. 

Anonymkode: 18e27...c49

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...