Honey Dew Skrevet 18. september 2021 #41 Del Skrevet 18. september 2021 Maleficenta skrev (13 timer siden): hun sier jo hun ikke KAN ta den. Da sier det seg selv at det ligger helsemessige grunner til. om ikke hadde hun sagt hun ikke VILLE ta den Det er jo det jeg sier. Hun kan si at hun ikke kan ta den. Hva grunnen er til dette, har de ingenting med. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingvinboogie Skrevet 18. september 2021 Forfatter #42 Del Skrevet 18. september 2021 11 hours ago, Peonjenta said: Jeg ser ikke problemet med å si at du er allergisk. Hva er så forferdelig med å fortelle det?? Annenhver nordmann er jo lekeallergisk om dagen mot ymse gluten, laktose og gud vet hva. Det er jo "in" å ha en allergi eller en intoleranse. Det er ikke forferdelig, men jeg får jo tusen oppfølgningsspørsmål etter å ha fortalt at jeg er allergisk. Sikkert på grunn av slike holdninger, at alle er lekeallergiske. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingvinboogie Skrevet 18. september 2021 Forfatter #43 Del Skrevet 18. september 2021 11 hours ago, Summer lady said: Jeg har ikke opplevd noe av det som beskrives her, jobber i helsevesenet og vi fikk vaksinen i januar, noen sa nei av ulike årsaker, ingen har stilt spørsmålstegn ved det. Ikke sjefen, ikke kollegaer og ikke bekjente ifølge de som valgte å ikke ta den.Ingen har heller nevnt bivirkninger som årsak for diverse plager, med unntak av rett etter vaksinen var tatt, da det var forventet reaksjoner som feber etc. Hvor får dere alle spørsmålene fra? Venner, familie eller kollegaer? Så heldig du er. Familie og nære venner vet at jeg har vært døden nær og går med epi-pen i veska, så de spør ikke. Det har vært kolleger og tidligere kolleger og andre bekjente. Det mest utrolige var den ansatte som skulle hjelpe meg med å finne en bok på Ark! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gayfish Skrevet 18. september 2021 #44 Del Skrevet 18. september 2021 Honey Dew skrev (1 time siden): Det er jo det jeg sier. Hun kan si at hun ikke kan ta den. Hva grunnen er til dette, har de ingenting med. Tja, det kan jo være fordi hun *tror* at den er farlig (altså, er anti-vax). Hvis hun klargjør at dette ikke er tilfellet, så vil det neppe være noe videre diskusjon. Man kan jo også mene at det å være anti-vax er en privatsak, men det er en annen diskusjon enn at helseopplysninger er privatsak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 18. september 2021 #45 Del Skrevet 18. september 2021 Gayfish skrev (1 minutt siden): Tja, det kan jo være fordi hun *tror* at den er farlig (altså, er anti-vax). Hvis hun klargjør at dette ikke er tilfellet, så vil det neppe være noe videre diskusjon. Man kan jo også mene at det å være anti-vax er en privatsak, men det er en annen diskusjon enn at helseopplysninger er privatsak. Hvorfor klargjøre noe som helst? 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gayfish Skrevet 18. september 2021 #46 Del Skrevet 18. september 2021 zemer skrev (1 minutt siden): Hvorfor klargjøre noe som helst? Hvorfor ikke? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 18. september 2021 #47 Del Skrevet 18. september 2021 Gayfish skrev (4 minutter siden): Hvorfor ikke? Mener du at alle uvaksinerte skal redgjøre hvorfor de ikke tar den? Hva godt kommer ut av det? Og ingen har krav på å vite. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gayfish Skrevet 18. september 2021 #48 Del Skrevet 18. september 2021 zemer skrev (Akkurat nå): Mener du at alle uvaksinerte skal redgjøre hvorfor de ikke tar den? Hva godt kommer ut av det? Og ingen har krav på å vite. Nei, men det er vel ikke noe problem å klargjøre at det ikke er på grunn av generell vaksinemotstand? Igjen, det er legitimit å mene at vaksinemotstand også er helt personlig standpunkt som ikke andre har noe krav til å vite eller mene noe om, men det jo en annen diskusjon. Tråden handler om helseopplysninger, og det er det ikke noe krav (eller grunn) til å oppgi i denne sammenhengen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krantz94 Skrevet 18. september 2021 #49 Del Skrevet 18. september 2021 25 minutter siden, zemer said: Hvorfor klargjøre noe som helst? Man trenger ikke det, men om man opptrer i samfunnet som her på forumet og er innom mer eller mindre hver eneste tråd og roper JEG SKAL IKKE TA VAKSINEN er det litt merkelig. Hvorfor være så opptatt av å opplyse om at man ikke skal vaksinere seg men ikke gi en enkel begrunnelse? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 18. september 2021 #50 Del Skrevet 18. september 2021 Villfisker skrev (4 timer siden): Ja, det er mange som ødelegger for de som faktisk har en allergi der. Mange tar det ikke seriøst pga dette. I know Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 18. september 2021 #51 Del Skrevet 18. september 2021 zemer skrev (2 timer siden): Mener du at alle uvaksinerte skal redgjøre hvorfor de ikke tar den? Hva godt kommer ut av det? Og ingen har krav på å vite. Jeg ser ikke problemet med det. Det er en del av pakka, de sosiale reaksjonene man får av droppe en vaksine i en pandemi. Såpass må man tåle faktisk, og har man en god grunn så godtar folk det. Dog virker det som at en del her inne har et stort behov for å snakke om at man ikke har tatt vaksine. Om man har det i det virkelige liv også, så er det ikke så rart at man opplever litt reaksjoner. Mange opplever nok vaksinemotstandere som noe "enkle", samt at de i grunn snylter på dugnaden andre legger inn ved å ta vaksinen. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Just passing by Skrevet 18. september 2021 #52 Del Skrevet 18. september 2021 (endret) 3 hours ago, Krantz94 said: Man trenger ikke det, men om man opptrer i samfunnet som her på forumet og er innom mer eller mindre hver eneste tråd og roper JEG SKAL IKKE TA VAKSINEN er det litt merkelig. Hvorfor være så opptatt av å opplyse om at man ikke skal vaksinere seg men ikke gi en enkel begrunnelse? Men det er jo faktisk det motsatte, uvaksinerte vil ikke snakke om vaksinasjon i det hele tatt, det er vaksinerte som tar det opp hele tiden og krever å få private helseopplysninger de ikke har noe å gjøre med! Skjønner ikke hvorfor de er så opptatt av covid, de er jo godt beskyttet, og det ble sagt mange ganger at covid er her for å bli, selv med fullvaksinasjon av alle. 9 av 10 voksne har allerede fått vaksine, alle eldre og folk i risiko grupper som ønsket vaksine har fått den, det er umulig å overbelaste sykehusene nå, så hva er problemet? Det er ekstremt få av de som ikke får vaksine pga helsemessige grunner, og de tar godt vare på seg selv for å ikke bli smittet, de frykter både uvaksinerte og vaksinerte.. Alle de andre som er fullvaksinerte har ingen grunn til å frykte, covid blir med oss i mange år, så alle skal få den igjen uansett, og med vaksine er de fullbeskyttet. Hvorfor så mye hat og raseri mot de få uvaksinerte da? Tror det er selve prinsippet: presse ned de få som tenker annerledes enn majoritet. Alle må være 100% likt, ikke sant. Dette heter mobbing. Med typiske kjennetegn som aggressiv shaming, gjentatte negative kommentarer og utestenging. Endret 18. september 2021 av Just passing by 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingvinboogie Skrevet 18. september 2021 Forfatter #53 Del Skrevet 18. september 2021 33 minutter siden, Example said: Jeg ser ikke problemet med det. Det er en del av pakka, de sosiale reaksjonene man får av droppe en vaksine i en pandemi. Såpass må man tåle faktisk, og har man en god grunn så godtar folk det. Dog virker det som at en del her inne har et stort behov for å snakke om at man ikke har tatt vaksine. Om man har det i det virkelige liv også, så er det ikke så rart at man opplever litt reaksjoner. Mange opplever nok vaksinemotstandere som noe "enkle", samt at de i grunn snylter på dugnaden andre legger inn ved å ta vaksinen. TS her. Jeg har aldri vært den som tar opp at jeg er uvaksinert. Men når andre snakker om hvilke bivirkninger de hadde, hvor lenge vaksinen kommer til å være effektiv og om det blir nødvendig med flere doser, og jeg ikke sier noe, så er det vel ganske innlysende at jeg ikke har tatt vaksinen. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnea27 Skrevet 18. september 2021 #54 Del Skrevet 18. september 2021 20 hours ago, Pingvinboogie said: NÅ bestemte jeg meg for å slutte å være høflig hvis folk spør og graver. Det blir så tydelig når jeg leser det du skriver, svart på hvitt, at jeg ikke vil ha noe med slike dømmende mennesker å gjøre, så hvorfor skal jeg bry meg om hva de tenker? Jeg synes strategien din høres slitsom ut...du hadde sluppet mye drama dersom du bare sa at du ikke kunne ta den fordi du har hatt allergisk reaksjon mot samme virkestoff eller hva det enn er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingvinboogie Skrevet 18. september 2021 Forfatter #55 Del Skrevet 18. september 2021 2 minutter siden, Linnea27 said: Jeg synes strategien din høres slitsom ut...du hadde sluppet mye drama dersom du bare sa at du ikke kunne ta den fordi du har hatt allergisk reaksjon mot samme virkestoff eller hva det enn er. Har du lest hele tråden? Jeg har prøvd å si at jeg har reagert med anafylaksi på flere medikamenter, og da får jeg oppfølgningsspørsmål om nøyaktig hva jeg reagerer på, hvilke leger som har anbefalt meg å ikke ta vaksinen, hvilke ord de brukte og om det ikke er verdt risken likevel. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnea27 Skrevet 18. september 2021 #56 Del Skrevet 18. september 2021 Just now, Pingvinboogie said: Har du lest hele tråden? Jeg har prøvd å si at jeg har reagert med anafylaksi på flere medikamenter, og da får jeg oppfølgningsspørsmål om nøyaktig hva jeg reagerer på, hvilke leger som har anbefalt meg å ikke ta vaksinen, hvilke ord de brukte og om det ikke er verdt risken likevel. Ja, og jeg synes det høres mer slitsomt ut å ikke forklare dette enn å bare forklare det og ferdig med det. Dette gjelder selvsagt personer du omgås med. Fremmede personer som den ARK-ansatte hadde jeg gitt en lang marsj i meningen til. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingvinboogie Skrevet 18. september 2021 Forfatter #57 Del Skrevet 18. september 2021 7 minutter siden, Linnea27 said: Ja, og jeg synes det høres mer slitsomt ut å ikke forklare dette enn å bare forklare det og ferdig med det. Dette gjelder selvsagt personer du omgås med. Fremmede personer som den ARK-ansatte hadde jeg gitt en lang marsj i meningen til. Jeg vet ikke med deg, men jeg synes ikke det er veldig fristende å legge ut om hvilke leger jeg går til, eller om for eksempel middelet jeg fikk mot forstoppelse etter en operasjon og reagerte på, til nåværende og tidligere kolleger heller. Etter min mening er det helt utrolig frekt å forhøre folk om ting som skal være private. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnea27 Skrevet 18. september 2021 #58 Del Skrevet 18. september 2021 Just now, Pingvinboogie said: Jeg vet ikke med deg, men jeg synes ikke det er veldig fristende å legge ut om hvilke leger jeg går til, eller om for eksempel middelet jeg fikk mot forstoppelse etter en operasjon og reagerte på, til nåværende og tidligere kolleger heller. Etter min mening er det helt utrolig frekt å forhøre folk om ting som skal være private. Det er vel ikke det det de spør deg om? Selvsagt er det ikke relevant hvilke leger du går til, eller om du har forstoppelse. Derimot er det ganske relevant å vite om noen av de du omgås med trenger ekstra hensyn med tanke på smittevern når man er sammen. Ingen har lyst til å smitte (de syke) vennene sine med noe potensielt dødelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingvinboogie Skrevet 18. september 2021 Forfatter #59 Del Skrevet 18. september 2021 2 minutter siden, Linnea27 said: Det er vel ikke det det de spør deg om? Selvsagt er det ikke relevant hvilke leger du går til, eller om du har forstoppelse. Derimot er det ganske relevant å vite om noen av de du omgås med trenger ekstra hensyn med tanke på smittevern når man er sammen. Ingen har lyst til å smitte (de syke) vennene sine med noe potensielt dødelig. Da har du misforstått, for det er akkurat det de spør om. Ikke om jeg har forstoppelse , men hvilke medikamenter jeg reagerer på og nøyaktig hvilke ord legene brukte. Med mindre de har tenkt å tilby meg medikamenter er det neppe relevant informasjon for dem. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lomvi Skrevet 18. september 2021 #60 Del Skrevet 18. september 2021 Ryddet for brudd på koronarommets retningslinjer. Lomvi, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg