Gå til innhold

Konfirmasjon og bilsertifikat i gave

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei jente som er konfirmant om ca 4 år. Vi er en veldig veldig liten familie, og jeg har ikke verdens beste økonomi. Helt siden hun var liten har jeg satt inn et mindre beløp på en konto. Jeg tenkte de pengene jeg har spart skal gå til festen, vi blir kanskje 10 personer, og så tenkte jeg å gi en pengesum som skal være øremerket bilsertifikat. Jeg ser veldig nytteverdien av at hun får seg den i tidlig ung alder, bunad har liksom ikke samme nytteverdi. Føler jeg må velge det nyttige. Men er det er kjip gave å få, altså penger som skal være øremerket til sertifikat? 

Anonymkode: 722bd...167

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjip gave vil jeg ikke si det er, men du må regne med mange får bunad og lappen. Hadde jeg vært deg hadde jeg latt jenta velge selv hva hun vil ha, billappen er ikke så vanskelig å spare til om man har sommerjobb, man trenger jo ikke å ut med alt på en gang som man gjerne må med en bunad.

Anonymkode: 06d50...7fe

Skrevet

Tja jeg skjønner ikke helt det med å gi gave som er flere år frem i tid , ville heller gitt noe annet og spart videre til barnet ble 18 år og starter med lappen om hun vil

Anonymkode: cfa42...2d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...